Podsjetivši da su osnovne zadaće Hine što potpunije udovoljavanje temeljnim informativnim potrebama javnosti Bolfek je ustvrdio da su u uvjetima komercijalizacije medija troškovi ozbiljne agencijske informacije ostali vrlo visoki, iako im, istovremeno, komercijalna vrijednost pada. Stoga nacionalna novinska agencija tržištu treba izložiti projekte temeljene na novim tehnologijama i potrebama koji, iako postoje, do sada nisu razvijeni do isplative razine zbog pomanjkanja kadrovskih ili financijskih potencijala, smatra Bolfek.
Za novinsku agenciju pritom je od neprocjenjive važnosti i pitanje pravne zaštite servisa vijesti, čime se osigurava poslovno okruženje koje agencijama omogućuje ispunjenje zadaća, mišljenja je glavni tajnik Europske udruge novinskih agencija Erik Nylen.
Bitno je da zakonska zaštita intelektualnog vlasništva na svim razinama prizna intelektualni i financijski ulog koji su novinske agencije učinile u prikupljanju svih vrsta vijesti, kazao je Nylen, dodajući kako neovlašteno korištenje agencijskih servisa u najvećoj mjeri potkopava njihovo poslovanje.
Direktor Informativne katoličke agencije (IKA) Anton Šuljić smatra da unatoč dodatnim izazovima, koje se agencijama nameću iz svijeta komercijalizacije, temeljne pretpostavke za takav oblik novinarstva i dalje trebaju ostati istinitost, objektivnost, pouzdanost te da korektnost i dalje treba prethoditi brzini.
Predstavnik STINE, jedine privatne novinske agencije u Hrvatskoj, smatra da bi se agencije, posebno one financirane od države u većoj mjeri trebale posvetiti praćenju civilnog društva. Smatra da bi taj sektor također trebao imati specijalizirani servis i novinare, iako mediji u to sada nisu spremni ulagati.
Direktor Austrijske novinske agencije (APA) Wolfgang Vyslozil svoje je izlaganje posvetio neovisnim novinskim agencijama. Po njegovim riječima, takvih je agencija u EU trenutno oko 50 posto, a prije posljednjeg proširenja, odnosno pristupanja tranzicijskih zemalja bilo ih je čak 70 posto. U najvećem broju zemalja vlasništvo su novinskih izdavača.
Zadruga u vlasništvu medija trebala je postati i slovenska agencija STA. Ipak, zbog malog tržišta ta agencija i dalje opstaje uz pomoć države koja pritom omogućava i da siromašniji mediji mogu koristiti agencijske servise, rekao je direktor STA Igor Vezovnik.
Medijski stručnjaci na skupu su razgovarali i o medijskim trendovima i tržištu, dok je posljednji dio skupa "Hrvatsko agencijsko novinarstvo danas" bio posvećen načinu na koju Hinu vide njezini korisnici - elektronički i tiskani mediji, institucije te nevladine organizacije.