Dovršenjem ovog odsjeka konačno su autocestom punog profila povezani Maribor, Celje, Ljubljana i Koper.
"Ovo je povijesni događaj i postignuće, a bolje će povezati cijelu Sloveniju i doprinijeti ekonomskom razvoju", rekao je Janša za slovensku televiziju prigodom otvaranja.
Janša je za komercijalnu televizijsku postaju POP-TV rekao da prioritet dovršetka gradnje autoceste od austrijske prema hrvatskoj granici do 2008. godine ostaje u strateškom planu, ali da je više pažnje potrebno posvetiti i gradnji lokalnih magistralnih cesta, te obnovi zastarjele željezničke infrastrukture.
Janša je spajanje Maribora i slovenske obale suvremenom autocestom nazvao danom značajnim "ne samo za Sloveniju nego i za srednju Europu" jer će tako doći i do povezivanja "Beča, Ljubljane i Trsta", 150 godina nakon što je te gradove prvi put povezala željeznica. Po Janšinim riječima Slovenija neće moći sama isfinancirati skup program gradnje prometne infrastrukture planiran u nacionalnom planu za iduće desetljeće.
"To više neće biti moguće financirati istim načinom, uglavnom gotovinom i sredstvima poreznih obveznika. Bit će potrebne koncesije i europska sredstva koja budu na raspolaganju", rekao je Janša za slovenske televizijske postaje.
Ministar prometa Janez Božič najavio je da će Slovenija vrlo brzo pristupiti dovršetku započetih radova na dodatnom povezivanju autocestama s Italijom i Mađarskom, ali i prema Hrvatskoj.
"Potrebna je i gradnja ceste slovenskom obalom prema Rijeci, tu treba učiniti jedan korak naprijed, o čemu svjedoče sadašnje kolone na granici, ali to je ekološki zahtjevan posao", rekao je Božič.
Prvu autocestu Slovenija je dobila krajem 1972. godine kad je napravljena AC između Postojne i Vrhnike, a s gradnjom autocesta intenzivno se započelo 1994. godine, kad su u tu svrhu usmjerena sredstva iz posebnog programa. Idućih deset godina Slovenija po programu koji ove jeseni treba usvojiti parlament u gradnju i obnovu cestovne i željezničke infrastrukture namjerava investirati oko 4 milijarde eura.