FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Švicarci naginju prekograničnom šopingu

ZUERICH, 9. kolovoza 2005. (Hina/AFP) - Sve veći broj švicarskihdomaćinstava odlazi u prekograničnu kupovinu zbog visokih cijena nadomaćem, jednom od najskupljih tržišta u Europi, pokazala je anketakonzultantske tvrtke AC Nielsen.
ZUERICH, 9. kolovoza 2005. (Hina/AFP) - Sve veći broj švicarskih domaćinstava odlazi u prekograničnu kupovinu zbog visokih cijena na domaćem, jednom od najskupljih tržišta u Europi, pokazala je anketa konzultantske tvrtke AC Nielsen.

Tijekom prošle godine obavljalo je kupovinu preko granice 35 posto ispitanih kućanstava, naprema 29,2 posto 2002., pokazala je anketa. Štoviše, na taj način kupuju učestalije nego prije.

Švicarske obitelji odlaze u trgovine u susjednu Austriju, Francusku ili Njemačku prosječno 8,8 puta godišnje u usporedbi sa 6,5 puta prije tri godine, iako postoje ograničenja u količini robe koju mogu uvesti bez plaćanja dodatnih carina.

Odlazak u prekograničnu vikend kupovinu već je dugo popularno u gradovima Baselu ili Ženevi, koji se nalaze na granici s Njemačkom ili Francuskom. No, čini se da je taj trend sada prodro dublje u Švicarsku, kazala je Sandra Wuest iz AC Nielsena.

"Penetracija je porasla. Tako možemo pretpostaviti da sve više ljudi koji ne žive blizu granice odlazi u kupovinu u inozemstvo", rekla je. Anketa nije ispitala razloge širenja prekogranične kupovine.

Maloprodajne cijene robe široke potrošnje, osobito hrane su u Švicarskoj, koja nije članica EU, oko tri puta skuplje nego na susjednom europskom jedinstvenom tržištu. Asortiman ponuđene robe također je manji. Švicarci u inozemstvu najradije kupuju voće i povrće, dodala je Wuest.

Glavna destinacija je Njemačka u koju odlazi 20 posto kućanstava, slijedi Francuska sa 12 posto, Austrija 5 posto i Italija 3 posto. Stvarne brojke za Italiju vjerojatno su i veće jer anketa nije obuhvatila kućanstva južnog kantona Ticino talijanskog govornog područja, u kojoj buja prekogranična kupovina. Anketom je obuhvaćeno 3.000 kućanstava diljem Švicarske.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙