FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Premijera Verdijeva Rigoletta

ZAGREB, 18. ožujka 2005. (Hina) - Opera HNK Zagreb premijerno jevečeras izvela jedno od najpopularnijih Verdijevih djela "Rigoletto" urežiji Krešimira Dolenčića i pod dirigentskim vodstvom ZoranaJuranića.
ZAGREB, 18. ožujka 2005. (Hina) - Opera HNK Zagreb premijerno je večeras izvela jedno od najpopularnijih Verdijevih djela "Rigoletto" u režiji Krešimira Dolenčića i pod dirigentskim vodstvom Zorana Juranića.

Zagrebačka publika u prepunom gledalištu dugotrajnim je pljeskom i ovacijama nagradila večerašnje izvođače Sergeja Kiseljova (Vojvoda od Mantove), Tomislava Bekića u ulozi Rigoletta, Martinu Zadro (Gildu), Luciana Batinića (Sparafucile), Martinu Gojčetu Silić (Madalenu), Ozrena Bilušića (grofa Monterone), i druge.

Scenografkinja predstave je Dinka Jeričević a kostimografkinja Danica Dedijer-Marčić.

Praizvedba "Rigoletta" održana je 1851. godine u Veneciji triumfalnim uspjehom. Ubrzo je ta popularna opera izvedena na ostalim velikim talijanskim pozornicama. Zagrebačka opera pod ravnanjem Ivana pl. Zajca postavila je "Rigoletta" još u staroj Kazališnoj zgradi na Markovu trgu 1873.

U novoj kazališnoj zgradi "Rigoletto" je prvi put izveden 1897. Posljednja premijera "Rigoletta" održana je u travnju 1977. pod ravnanjem Mire Belamarića u režiji Vladimira Ruždjaka.

Kako se navodi u programskoj knjižici predstave to je opera u kojoj kroz lajtmotivsku uporabu Rigolettove opsesije prokletstvom veliki autor pokazuje svoju opsjednutost sudbinom.

Poznato je da se libretist Francesco Maria Piave poslužio dramom Kralj se zabavlja V. Hugoa a verdijevsku pozornost privukli su glavno lice, dvorska luda i grbavac kojega preziru, čovjek istodobno ispunjen dubokim osjećajem mržnje, bola i ljubavi i osnovna ideja prokletstvo kao moć sudbine, navodi se u programskoj knjižici opere.

Najbolja Verdijeva ostvarenja, kako je ustvrdila glazbena kritika, potvrđuju kako je analiza libreta i opere moguća kao odnos literarnosti i glazbenosti kao prožimanje suštine dramske radnje i cjeline glazbene forme.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙