Značajan pad trgovine na malo u siječnju uobičajen je s obzirom da je prosinac pod utjecajem blagdanske potrošnje i inače najznačajniji mjesec za trgovinu na malo.
Na godišnjoj razini, u siječnju ove u odnosu na siječanj prošle godine, promet u trgovini na malo bio je nominalno veći za 2,8 posto, a realno za 1,1 posto.
To pokazuje nastavak trenda usporavanja rasta maloprodaje, s obzirom da je u siječnju 2004. u odnosu na siječanj 2003. stope rasta maloprodaje iznosile nominalno 4,8 posto, a realno 2,5 posto.
Na kretanje prometa u trgovini na malo u siječnju u odnosu na prosinac utjecao je pad maloprodaje u svim djelatnostima, a posebice u ostaloj trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, nominalno za 33,8 posto u siječnju u odnosu na prosinac, u trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima, pad za 28,7 posto, trgovini na malo za 28 posto, dok je trgovina na hranom, pićima i duhanskim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama manja za 19,9 posto.
U djelatnostima prodaje, održavanja i popravka vozila, kao i u trgovini na malo motornim gorivima i mazivima u siječnju je u odnosu na prosinac zabilježen pad maloprodaje za 18 posto.
No, na godišnjoj razini maloprodaja motornih goriva i maziva, u velikoj mjeri i pod utjecajem rasta cijena naftnih derivata, porasla je za 11,9 posto, dok je prodaja, održavanje i popravak motornih vozila porasla za 6,4 posto.
Više od prosjeka na godišnjoj su razini i porasle stope rasta maloprodaje u trgovini na malo knjigama, novinama, papirnatom robom i pisaćim priborom (10,5 posto), trgovini na malo farmaceutskim, medicinskim, kozmetičkim i toaletnim proizvodima (za 6,6 posto), trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima (za 4,8 posto), trgovini na malo (za 3,4 posto).
U ostaloj trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama u siječnju ove u odnosu na siječanj prošle godine bilježi se nominalni porast maloprodaje za 1,1 posto, dok je pad maloprodaje na godišnjoj razini zabilježen u dvije djelatnosti - trgovini na malo hranom, pićima i duhanskim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama, za 1 posto, te trgovini na malo namještajem, električnim aparatima za kućanstvo, radio i TV uređajima, za 6,2 posto.