FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Njemačka izgubila bitku sa središnjom Europom u ulaganjima

BERLIN, 16. ožujka 2005. (Hina/Dpa) - Zbog visokih troškova njemačkeradne snage, birokracije i usporenog gospodarskog rasta kompanijeizbjegavaju najveće europsko gospodarstvo i proširuju svoja ulaganja unovim zemljama članicama Europske unije u srednjoj i istočnoj Europi.
BERLIN, 16. ožujka 2005. (Hina/Dpa) - Zbog visokih troškova njemačke radne snage, birokracije i usporenog gospodarskog rasta kompanije izbjegavaju najveće europsko gospodarstvo i proširuju svoja ulaganja u novim zemljama članicama Europske unije u srednjoj i istočnoj Europi.

Dok njemačka socijalno-demokratska vlada dovršava novi paket mjera za poticanje gospodarskog rasta i novih radnih mjesta, njemačke i inozemne tvrtke preusmjeravaju svoje poslovanje i radije ulažu u nove članice EU nego u Njemačku.

Anketa nacionalne Komore za industriju i trgovinu (DIHK) pokazala je da njemačke kompanije intenziviraju inozemna ulaganja, djelomično kako bi ostvarile korist od niskih poreznih stopa u središnjoj Europi i jeftinije, visokoobrazovane radne snage.

Anketa je pokazala da 42 posto od 7.500 ispitanih kompanija planira ove godine povećati inozemna ulaganja, uglavnom u srednju i istočnu Europu, a 46 posto u nove zemlje članice EU. Na drugom je mjestu Kina s 41 posto.

Na tom je tragu i anketa provedena među 70 velikih američkih kompanija koje posluju u Njemačkoj, a koja je pokazala da ispred Njemačke daju prednost izgradnji tvornica u Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj. Većina ističe da su troškovi radne snage niži na istoku i da je manja birokracija.

Predsjednik američke Komore za trgovinu u Njemačkoj Fred Irwin rekao je da bivše komunističke zemlje imaju optimističan stav. "To smo imali i u Njemačkoj 1950-ih i 60-ih godina, ali taj se stav izgubio", rekao je.

Anketa, provedena u suradnji s Boston Consulting Group (BCG) pokazala je da 29 posto ispitanih američkih kompanija planira ove godine smanjiti broj radnih mjesta u njemačkim postrojenjima. Kompanije tvrde da je Njemačka idealno mjesto za prodaju, marketing , te istraživanje i razvoj, a Velika Britanija idealno administrativno sjedište.

Glavni izvršni direktor BCG-a za Njemačku Dieter Heuskel rekao je da su američke kompanije općenito zadovoljne svojom prisutnošću u toj zemlji, budući da ih je 58 posto prošle godine povećalo prodaju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙