FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Organizaciju strukturu za provedbu Bolonjskog procesa treba jačati

OPATIJA, 5. ožujka 2005. (Hina) - Organizacijska struktura za provedbui promicanje Bolonjskog procesa - to jest uključivanje Hrvatske ujedinstven europski sustav visokog obrazovanja nije dovoljno razvijena- i treba ju jačati te početi izgradnju sustava za osiguranjekvalitete, zaključili su sudionici Prvoga hrvatskog bolonjskogseminara koji je danas završio u Opatiji.
OPATIJA, 5. ožujka 2005. (Hina) - Organizacijska struktura za provedbu i promicanje Bolonjskog procesa - to jest uključivanje Hrvatske u jedinstven europski sustav visokog obrazovanja nije dovoljno razvijena - i treba ju jačati te početi izgradnju sustava za osiguranje kvalitete, zaključili su sudionici Prvoga hrvatskog bolonjskog seminara koji je danas završio u Opatiji.

Na dvodnevnome seminaru o Bolonjskom procesu i kvaliteti visokog obrazovanja, sudjelovalo je oko 100 predstavnika hrvatskih sveučilišta, studenata, gospodarstvenika i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

Osnovne teme bile su osiguranje kvalitete i obrazovanje utemeljno na kompetencijama te dva ciklusa visokog obrazovanja s gledišta poslodavaca.

Osiguranje kvalitete je odgovornost svih sudionika nastavnog procesa i ne može se osigurati bez organiziranog sudjelovanja studenata, zaključeno je.

Također je naglašeno da je posebnu pozornost u promicanju Bolonjskog procesa potrebno dati komunikaciji s javnošću i medijima, jer je visoko obrazovanje javno dobro.

Potrebno je i početi izgradnju sustava općih kompetencija i sustava kojim će se moći mjeriti rezultati studiranja i učenja.

U zaključcima se također ističe kako bi se svi sudionici skupa trebali uključiti u organizaciju sljedećega studentskog kongresa i u njemu sudjelovati, da je status studenata u sklopu Bolonjskog procesa potrebno jasnije definirati, te da bi visokoškolske ustanove trebale pozornije pratiti potrebe poslodavaca za novim kadrovima.

Sudionici seminara su se složili da je potrebno početi definirati nacionalni okvir za cjeloživotno učenje, a profesionalne udruge uključiti u studijske programe.

Zaključeno je i da je za definiranje daljnjih postupaka vezanih uz Bolonjski proces potrebno uvoditi metodologiju seminara te da u sklopu reforme visokog obrazovanja treba dodatno razmotriti teme kao što su mobilnost studenata i nastavnika.

U raspravama u sklopu drugog dana seminara istaknuto je da će sadašnje diplome pravno biti izjednačene s diplomama koje će se stjecati u sklopu novoga visokoškolaskog sustava, to jest da će diploma sadašnjega diplomskog studija biti jednaka u pravima s petogodišnjim studijem kojim će se stjecati titula magistra.

Pozornost sudionika privuklo je izlaganje predstavnika Hrvatskoga studentskog zbora Šime Višića, koji je naglasio da su studenti nezainteresirani za Bolonjski proces, da smatraju da ih se ne tiče, te da je o tom procesu potrebno više informirati srednjoškolce koji će u njega biti uključeni.

Prvi hrvatski bolonjski seminar organizirali su Hrvatska skupina za promicanje Bolonjskog procesa CRO4Bologna i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙