"Razlog tome je nepostojanje strategije gospodarskog razvoja u zemlji", rekao je Frank, dugogodišnji direktor "3. Maja", a sadašnji konzul Kraljevine Norveške u Rijeci.
Pojasnio je da je strategija razvoja brodogradnje potrebna zbog ekonomskih, političkih i nacionalnih interesa. Ekonomski interesi izražavaju se u učinku brodogradnje na makroekonomski sustav, a politički u potrebi očuvanja brodogradnje kao strateške industrije, kazao je.
Frank je ustvrdio da će biti nužno pronaći institucije koje će financijski podržavati brodogradnju nakon što Hrvatska uđe u EU. Tada, rekao je, neće biti moguće izdavanja državnih jamstava za svaki ugovoreni posao brodogradilišta kao što je sada uobičajeno.
Govoreći o riječkom brodogradilištu "3. Maj", Frank je kazao da je ono došlo u probleme zbog učestalih promjena kadrova. Tek posljednje dvije godine, s dolaskom stručnog kadra na čelo poduzeća, uspostavljen je pozitivan trend poslovanja sa sadašnjom proizvodnjom od pet brodova godišnje, rekao je.
Na novinarski upit treba li brodogradilište u stečaju "Viktor Lenac" sanirati kroz državno ili privatno vlasništvo, Frank je rekao da privatizacija nije ključ rješenja. Dodao je da većina brodograđevnih zemalja nema privatna brodogradilišta jer je to, prema njemu, dio nacionalne ekonomije.