FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ubuduće manje subvencija hrvatskoj brodogradnji

ZAGREB, 2. veljače 2005. (Hina) - Ulaskom Hrvatske u Europsku unijudomaća brodogradnja može očekivati manje izravnih subvencija i njihovopreusmjeravanje prema istraživanju, razvoju, inovacijama i školovanjukadrova te proizvodnji tehnički složenih brodova, rekao je u razgovoruza Hinu Vladimir Vranković, državni tajnik za gospodarstvo uMinistarstvu gospodarstva, rada, i poduzetništva (MINGORP).
ZAGREB, 2. veljače 2005. (Hina) - Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju domaća brodogradnja može očekivati manje izravnih subvencija i njihovo preusmjeravanje prema istraživanju, razvoju, inovacijama i školovanju kadrova te proizvodnji tehnički složenih brodova, rekao je u razgovoru za Hinu Vladimir Vranković, državni tajnik za gospodarstvo u Ministarstvu gospodarstva, rada, i poduzetništva (MINGORP).

Brodogradnja je jedna od većih korisnika državnih potpora i među važnijim hrvatskim gospodarskim granama, pa je taj sektor od posebnog državnog interesa koji treba prilagoditi kriterijima i pravilima Europske unije.

Izravne subvencije u EU za brodogradnju iznose između šest i deset posto vrijednosti pojedinog broda, a u Hrvatskoj oko 10 posto, što je u europskim granicama.

No, uz to u Hrvatskoj država odobrava i jamstva za zajmove, a sudjelovala je i u sanacijama gubitaka brodogradilišta.

U Europi pak ne samo da prevladava trend dugoročnog snižavanja razine subvencija već se one preusmjeravaju prema istraživanju i razvoju, školovanju kadrova, inovacijama i novim tehnologijama te načinima poslovanja.

Isti se trend može očekivati i u Hrvatskoj, rekao je Vranković. Naime, u EU smatraju da su državne potpore instrument nužan za usmjeravanje gospodarskih aktivnosti u pojedinim granama, ali i opasan instrument po narušavanje slobodne tržišne utakmice.

"EU je općenito protiv izravnih državnih potpora i više preferira tzv. horizontalne, koje su općenitog karaktera, dostupne širim gospodarskim grupacijama i u danom trenutku mogu pomoći u prevladavanju nekih zapreka u funkcioniranju tvrtke", kazao je Vranković

EU stoga očekuje od Hrvatske transparentan sustav njihova subvencioniranja. "Europa očekuje da subvencije budu efikasnije, odnosno da unaprijede i poboljšaju djelovanje brodogradilišta", rekao je.

Hrvatskoj tako predstoji jasno definiranje na kojem će području početi proces rehabilitacije, restrukturiranja i sanacije brodogradnje kako bi se poslovanje dovelo na europsku razinu.

Po nekim računicama MINGORP-a, za taj proces bit će potrebno između 10 i 20 godina. Krajnji rok definirat će se nakon izrade operativnih planova po samim brodogradilištima i po završetku samih pregovora s EU.

(šira verzija u EU servisu Hine)

(Hina) xmpv ysbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙