Plavi dizel, kazao je ministar, ne može biti energent koji će iz poskupljenja u poskupljenje imati najveću stopu povećanja cijene. Plavi je dizel najviše od svih goriva poskupio već dva tjedna zaredom, prvo 4,1 posto pa 3,3 posto.
Upitan za komentar mogućnosti ukidanja plavog dizela, Čobanković je naglasio kako za to još uvijek nisu stvoreni uvjeti te kako nema govora da će se u 2005. godini primjenjivati neki drugi model izuzev plavog dizela. No, dodao je kako će se kontrolirati korištenje i upotreba plavog dizela.
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva negodovalo je početkom ovoga tjedna na posljednje poskupljenje naftnih derivata, prije svih plavog eurodizela, kojega koriste poljoprivrednici i ribari, te je od INA-e tražilo objašnjenje tih poskupljenja.
Uvažavajući činjenicu da cijene naftnih derivata u Hrvatskoj ovise o cijeni na svjetskom tržištu te tečaju dolara, iz Ministarstva napominju da je od 1. siječnja 2005. godine carina na uvoz naftnih derivata snižena je s 14 posto koliko je iznosila u 2004. godini na svega 4,2 posto. No, ni to se nije odrazilo na cijenu goriva, navode u Ministarstvu poljoprivrede.
Već je ranije objavljeno iz Ministarstva da je do studenog prošle godine potrošeno 145 tisuća tona plavog dizela, s procjenom da će godina završiti s oko 150 tisuća tona, što je u odnosu na 2003. godinu povećanje od 30 tisuća tona. Kako je riječ o velikom povećanju počelo se razmišljati o drugim modelima vezanim za korištenje tog goriva, pojasnio je ministar te dodao kako će razmotriti prijedloge koje su dobili.
Hrvatska naftna kompanija INA jučer je pak ocijenila kako je plavi dizel gorivo koje im stvara dodatne troškove vezane uz proizvodnju, transport i skladištenje te su stoga predložili da poljoprivrednici i ribari koriste obično dizelsko gorivo, a da im država na temelju dokaza o namjenskoj potrošnji refundira troškove poreza (posebnog poreza i naknade za ceste i autoceste) koji se ne obračunavaju u cijeni plavog dizela.