Na skupu, koji je pod nazivom "Kakvo osnovno obrazovanje treba Hrvatskoj?", organiziralo Ministarstvo znanosti i Svjetska banka - ravnatelji, učitelji, znanstvenici i stručnjaci iz područja školstva, raspravljali su i analizirali predložene promjene i poboljšanja u osnovnom obaveznom obrazovnom sustavu.
Ministar Primorac podsjetio je kako će se promjene u cijelom sustavu školstva financirati i zajmom Svjetske banke od 85 milijuna dolara, koji će se utrošiti u periodu od 2005. do 2008. Hrvatska može u nekoliko segmenata biti konkurentna a jedan od njih je znanje, poručio je Primorac.
Direktor Regionalnog ureda Svjetske banke Anand Seth ocijenio je kako su promjene i poboljšanja osnovnoškolskog obrazovanja nužna za izjednačavanje hrvatskih sa školama u Europskoj uniji. Kao ključni čimbenik u promjeni sustava osnovnoga školstva Seth je izdvojio nastavnički kadar, naglasivši važnost prepoznavanja kvalitetnih nastavnika i nagrađivanja. Istaknuo je kako u nas 40 posto učenika nema pristup informacijskim tehnologijama.
U tijeku je izrada nacionalnog obrazovnog standarda koji bi konačno trebao utvrditi koja znanja učenik u školi treba postići, rekao je akademik Vladimir Paar. Cilj tog standarda je, uz ostalo, rasterećenje programa, smanjenje enciklopedijskog gradiva i predavačke nastave te razvoj poduzetničkog duha. S tim u vezi akademik Paar je najavio obrazovanje 20 tisuća nastavnika osnovnih škola, u iduće dvije i pol godine, koji bi trebali podučavati i pripremati na promjene ostale nastavnike.
Ravnatelj Zavoda za školstvo Vinko Filipović naglasio je kako bi Zavod trebao biti nositelj promjena i usavršavanja, ali ne samo mentora, savjetnika i ravnatelja već i učitelja i nastavnika. Odgoj i obrazovanje moraju biti odgovor na potrebe gospodarstva, pri čemu ne treba zanemariti humani odnosnu između učitelja i djece kako škola ne bi bila stres i teret, poručio je Filipović.