Delta Air Lines objavio je da su njegovi gubici u četvrtom tromjesečju porasli na 2,2 milijarde dolara dok su gubici u cijeloj godini, uključujući i jednokratne otpise vrijednosti, dosegnuli 5,2 milijarde dolara, što je najveća svota u povijesti američkih zrakoplovnih kompanija.
Ni ostale tradicionalne zrakoplovne kompanije poput American Airlinesa, Continental Airlinesa i Northwesta nisu u svojim ovotjednim izvješćima o zaradi zabilježile znatno bolje stanje, pri čemu nisu ni uzete u obzir dvije velike kompanije u stečaju US Airways i United Airlines.
Kompanije bilježe razdoblje loših rezultata u poslovanju od terorističkih napada od 11. rujna 2001. a sada se suočavaju s problemom naglog porasta energetskih troškova i konkurencijom koja prisiljava sve veći broj njih na prihvaćanje diskontnog modela.
"Visoke cijene goriva i nastavljeni trend pada prometa u samom SAD-u rezultirali su još jednim tromjesečjem razočaravajućih rezultata. Brojke jasno pokazuju probleme s kojima će se naša kompanija suočavati i u 2005", izjavio je Gerald Grinstein, izvršni direktor Delte.
Zato je American Airlines usvojio plan pojednostavljenog utvrđivanja cijena, ugledavši se na diskontne prijevoznike ali i oni se odnedavno suočavaju s problemima pa je, primjerice, Southwest Airlines izvijestio o padu neto dobiti u četvrtom tromjesečju za 15 posto na 56 milijuna dolara dok je dobit u cijeloj godini smanjena za 26 posto na 313 milijuna dolara.