FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Airbusov avion - najveći na svijetu

TOULOUSE, 18. siječnja 2005. (Hina) - Proizvođač zrakoplova Airbusupriličio je u utorak veliku medijsku prezentaciju zrakoplova A380,dosad najvećeg aviona na svijetu, koji bi prvi puta trebao poletjeti uožujku.
TOULOUSE, 18. siječnja 2005. (Hina) - Proizvođač zrakoplova Airbus upriličio je u utorak veliku medijsku prezentaciju zrakoplova A380, dosad najvećeg aviona na svijetu, koji bi prvi puta trebao poletjeti u ožujku.

Među 5000 gostiju pozvanih na prezentaciju u Toulouse su i francuski predsjednik Jacques Chirac, njemački kancelar Gerhard Schroeder, britanski i španjolski premijeri - Tony Blair i Jose Luis Rodriguez Zapatero.

Zrakoplovne tvrtke izdvojile su gotovo 40 milijardi dolara za kupovinu zrakoplova na dva kata, očekujući da će pomoću njega smanjiti operativne troškove i povećati dobit, umanjenu visokim cijenama energenata i stagnaciji u globalnom zrakoplovstvu i turizmu u razdoblju od 2001.

Airbus je dobio 149 narudžbi i obvezujućih upita iz 14 zrakoplovnih kompanija za letjelicu koja će krenuti na prvi probni let u ožujku ili travnju a bit će puštena u promet u 2006., objavio je šef kompanije Noel Forgeard.

"Ako postoji nešto što nas ne brine, onda je to komercijalni uspjeh ovog zrakoplova", naglasio je Forgeard u razgovoru za RTL radio. "Prodat ćemo puno više od 250 zrakoplova", kazao je čelnik Airbusa.

Razvoj projekta zrakoplova A380 stoji Airbus i njegove dioničare EADS i BAe Systems oko 12 milijardi eura, uključujući i 1,45 milijardi eura dodatnih troškova, vezanih dijelom za pokušaje smanjenja njegove težine.

Airbus A380 bit će najveći svjetski zrakoplov. On je 15 metara širi, 4 metra viši, 2 metra duži i 118 tona teži od Boeinga 747-400 koji je desetljećima bio najveći avion. On je mogao primiti 416 putnika, a novi A380 može ih primiti do 800 ako su iskorištena sva sjedišta ekonomske klase.

Međutim, svoj prostor umjesto za sjedišta, A380 može koristiti za cocktail barove, prostorije za biljar, tuševe, knjižnice i prostor za spavanje.

Iako sliči Boeingu 747, ovom je Airbusu gornja paluba produžena duž čitavog aviona. Zbog raspona krila, A380 je prevelik za većinu pristaništa u zrakoplovnim lukama.

Stoga se neke od zračnih luka već pripremaju za njegov prihvat - Heatrow (London), John F. Kennedy International (New York), Los Angeles, Tokio, Seul, Hong Kong, Bangkok, Singapur i Frankfurt.

Osim s problemom veličine i adaptacijom zračnih luka, A380 ima i problem probijanja proračuna.

Najčešće će voziti na letovima između Azije i Bliskog istoka za Europu i SAD. Letovi za i iz Australije također bi mogli biti zanimljivo tržište.

Ako sve bude teklo po planu, Airbus A380 bi mogao uništiti jumbo-jet Boeing 747 i postati 'must have' zrakoplov na dugim letovima između Azije, Europe i Amerike.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙