Odredbe koje donosi uredba o navigaciji stranih turističkih plovila u hrvatskom moru iz izmjena pomorskog zakonika, prava je "nautička revolucija" koja će poskupiti poslovanje stranih poduzeća koja se u Hrvatskoj bave takvom djelatnošću jer će svako strano plovilo morati imati vinjetu koja će vrijediti godinu dana i davati na uvid popis putnika, piše list.
Uvođenje vinjete nije toliko sporno koliko propis po kojemu se na plovilu smije nalaziti najviše dvostruki broj osoba za koji je plovilo registrirano, navodi list. "Ograničavanje broja putnika je po mišljenju poznavatelja nautičkog turizma sporno već i zbog osnovnog načela Europske unije o slobodnom protoku ljudi", navodi vodeći slovenski list koji dodaje da bi zapleti u vezi s brojem putnika na brodu mogli zapečatiti sudbinu poduzeća koja su unajmljivala jahte u Sloveniji i Italiji i njima vozila putnike po hrvatskom dijelu Jadrana.
"Vinjeta i popis putnika preko noći su uništili čartersku djelatnost u susjednim državama. No i vlasnici plovila sa vezom u slovenskim ili talijanskim marinama bit će u neprilici, osobito oni koji su imali goste koji su plovila usmjeravali u hrvatsko more", piše list. "Delo" pojašnjava da će se mnogi vlasnici, kako bi izbjegli zaplete i dodatne troškove, svoja plovila registrirati u Hrvatskoj.
"U slovenskim marinama i poduzećima za iznajmljivanje jahti kažu da će zbog novih propisa pretrpjeti štetu. Pogođenima će se naći i ona poduzeća koja su osnovala tvrtke-kćeri u Hrvatskoj, te preko njih iznajmljivala plovila u skladu s hrvatskim propisima, plaćajući pri tom sva davanja Hrvatskoj", piše vodeći slovenski list. "Delo" dodaje kako slovenski nautičari vjeruju da će protiv takvih mjera u Hrvatskoj nastupiti i druge europske države, te da će ih Hrvatska zato "ublažiti".