Nadnaslov:Singapur: Potrošački raj želi smanjiti potrošnju
Naslov: "Obuzdajte potrošačke strasti"
Podnaslov:Nekada sirotinjska britanska kolonija, Singapur se danas
nalazi na 18. mjestu na listi najbogatijih zemalja svijeta,
bilježeći ujedno s porastom životnog standarda i neobuzdani
rast potrošnje, protiv čega zabrinuta singapurska vlada
diže svoj glas pozivajući stanovnike na drugačije
ponašanje.
Piše: Vijay JOSHI, AP
SINGAPUR - Pružite otpor zovu potrošačke strasti, borite se protiv
mamaca očaravajućih reklama.
Ovaj proglas uputila je nedavno singapurska vlada stanovnicima svog
bogatog otoka, poznat po tome što predstavlja potrošački raj sa
svojim, čini se, beskrajnim mogućnostima ponude.
"Moramo se držati načela da naša stvarna vrijednost ne proističe iz
onoga što posjedujemo već iz onoga što jesmo", kaže tim povodom
ministar obrazovanja Sidek Saniff.
"Ne uspijemo li kontrolirati svoju osobnu maniju trošenja, malo ćemo
biti u mogućnosti pridonijeti zaštiti ograničenih resursa Zemlje",
istakao je on u inauguralnom govoru za kampanju "Zelen i čist tjedan".
Ova kampanja, koja ima za cilj poboljšanje singapurskog okoliša,
jedna je od mnogih koje vlada svake godine financira u okviru svojih
socijalnih napora. Osim ove, vlada je nedavno vodila i kampanje pod
nazivom "Govorite jezikom mandarina", "Imajte dvoje ili više djece
ukoliko si to možete dozvoliti".
Iako vlada ima upliva u gotovo sve što se u Singapuru dešava, od
ponašanja u nužniku do gastronomskih navika, malo što je do sada
učinjeno kako bi se spriječio brzi porast potrošnje do kojeg je došlo
zajedno s porastom životnog standarda.
Nekadašnja sirotinjska britanska kolonija, u kojoj su još do prije
nekoliko desetljeća vladale bolesti i nehigijenski uvjeti života,
Singapur se danas nalazi na osamnaestom mjestu na listi najbogatijih
zemalja u svijetu, sa godišnjim dohotkom od 13.000 dolara po glavi
stanovnika.
Često se ističe kako je najdraža zabava stanovnika Singapura, osim
zarađivanja novca, njegovo trošenje u šminkerskim trgovinama
smještenim u gradjevinama od stakla i čelika, kao i u relativno
jeftinim ali brojnim obližnjim supermarketima.
"Naginjemo kupovanju stvari koje nam uistinu i nisu potrebne te
bacanju onih koje bi još mogle biti korištene", navodi Saniff.
"Propagandisti su krenuli u tihi rat nastojeći naše želje pretvoriti
u potrebe. Iz dana u dan nas navode da kupujemo još više".
Prošlog je mjeseca vlada nametnula ograničenja za reklamiranje
kreditnih kartica nastojeći potaknuti na štedljivost 3.3 milijuna
stanovnika Singapura. Zabrinuta zbog agresivne promidžbe koja potiče na
neobuzdano trošenje, centralna je banka zabranila reklame koje
uključuju poklone, posebne popuste te potiču na trošenje vlasnike
kreditnih kartica.
(Hina) gm br
141250 MET nov 94
14HHMM MET nov 94
Tjedna najava događaja - sport - od 1. do 7. veljače
SKV: Hrvatska u 15,30 sati
SKV: Svijet u 15,30 sati
Triler "Frka" od 6. veljače u kinima širom zemlje
Šušnjar pozvao trgovce da cijene proizvoda budu i niže od onih koje je odredila Vlada
Svjetska premijera filma "Fiume o morte!" na festivalu u Rotterdamu
Dva nova izdanja nakladnika Vuković & Runjić
Muzička akademija: Premijera opere "Priroda i opera" 8. veljače
Inflacija u Njemačkoj oslabila na početku 2025.
Tuškanac u gostima prikazuje filmove "glumca s licem anđela"