FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SINGAPUR-POTROŠNJA

Nadnaslov:Singapur: Potrošački raj želi smanjiti potrošnju Naslov: "Obuzdajte potrošačke strasti" Podnaslov:Nekada sirotinjska britanska kolonija, Singapur se danas nalazi na 18. mjestu na listi najbogatijih zemalja svijeta, bilježeći ujedno s porastom životnog standarda i neobuzdani rast potrošnje, protiv čega zabrinuta singapurska vlada diže svoj glas pozivajući stanovnike na drugačije ponašanje. Piše: Vijay JOSHI, AP SINGAPUR - Pružite otpor zovu potrošačke strasti, borite se protiv mamaca očaravajućih reklama. Ovaj proglas uputila je nedavno singapurska vlada stanovnicima svog bogatog otoka, poznat po tome što predstavlja potrošački raj sa svojim, čini se, beskrajnim mogućnostima ponude. "Moramo se držati načela da naša stvarna vrijednost ne proističe iz onoga što posjedujemo već iz onoga što jesmo", kaže tim povodom ministar obrazovanja Sidek Saniff. "Ne uspijemo li kontrolirati svoju osobnu maniju trošenja, malo ćemo biti u mogućnosti pridonijeti zaštiti ograničenih resursa Zemlje", istakao je on u inauguralnom govoru za kampanju "Zelen i čist tjedan". Ova kampanja, koja ima za cilj poboljšanje singapurskog okoliša, jedna je od mnogih koje vlada svake godine financira u okviru svojih socijalnih napora. Osim ove, vlada je nedavno vodila i kampanje pod nazivom "Govorite jezikom mandarina", "Imajte dvoje ili više djece ukoliko si to možete dozvoliti". Iako vlada ima upliva u gotovo sve što se u Singapuru dešava, od ponašanja u nužniku do gastronomskih navika, malo što je do sada učinjeno kako bi se spriječio brzi porast potrošnje do kojeg je došlo zajedno s porastom životnog standarda. Nekadašnja sirotinjska britanska kolonija, u kojoj su još do prije nekoliko desetljeća vladale bolesti i nehigijenski uvjeti života, Singapur se danas nalazi na osamnaestom mjestu na listi najbogatijih zemalja u svijetu, sa godišnjim dohotkom od 13.000 dolara po glavi stanovnika. Često se ističe kako je najdraža zabava stanovnika Singapura, osim zarađivanja novca, njegovo trošenje u šminkerskim trgovinama smještenim u gradjevinama od stakla i čelika, kao i u relativno jeftinim ali brojnim obližnjim supermarketima. "Naginjemo kupovanju stvari koje nam uistinu i nisu potrebne te bacanju onih koje bi još mogle biti korištene", navodi Saniff. "Propagandisti su krenuli u tihi rat nastojeći naše želje pretvoriti u potrebe. Iz dana u dan nas navode da kupujemo još više". Prošlog je mjeseca vlada nametnula ograničenja za reklamiranje kreditnih kartica nastojeći potaknuti na štedljivost 3.3 milijuna stanovnika Singapura. Zabrinuta zbog agresivne promidžbe koja potiče na neobuzdano trošenje, centralna je banka zabranila reklame koje uključuju poklone, posebne popuste te potiču na trošenje vlasnike kreditnih kartica. (Hina) gm br 141250 MET nov 94 14HHMM MET nov 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙