ZAGREB, 10. studenoga (Hina) - Marketinška strategija mediteranskih zemalja u idućim bi se godinama trebala odvijati kroz sustav zajedničkih ulaganja, novog političkog marketinga i Mediteranske banke za financiranje turističkih
projekata i promocija mediteranskih zemalja, kako bi se mediteranska "kolijevka baštine i kulture" suprotstavila konkurenciji - egzotičnim destinacijama, rečeno je u sklopu prvog radnog dijela 40. kongresa udruženja međunarodnih turističkih novinara i pisaca (FIJET), na temu "Budućnost turizma na Sredozemlju: može li regija odgovoriti na izazov ekspanzije ponude dalekih egzotičnidh destiancija?"
ZAGREB, 10. studenoga (Hina) - Marketinška strategija mediteranskih
zemalja u idućim bi se godinama trebala odvijati kroz sustav
zajedničkih ulaganja, novog političkog marketinga i Mediteranske banke
za financiranje turističkih projekata i promocija mediteranskih
zemalja, kako bi se mediteranska "kolijevka baštine i kulture"
suprotstavila konkurenciji - egzotičnim destinacijama, rečeno je u
sklopu prvog radnog dijela 40. kongresa udruženja međunarodnih
turističkih novinara i pisaca (FIJET), na temu "Budućnost turizma na
Sredozemlju: može li regija odgovoriti na izazov ekspanzije ponude
dalekih egzotičnidh destiancija?" #L#
"Sredozemlje je bilo i uvijek će biti turistička destinacija, koju
preferiraju svjetske zemlje. Upravo zbog toga trebalo bi osnovati
Mediteransku banku, čije bi se djelovanje usmjerilo na zajedničke
turističke projekte mediteranskih zemalja, posebice orjentiranih na
japansko i kinesko tržište", istaknuo je predstavnik turskog FIJET- a
Ozcan Sandikcioglu.
Predstavnik hrvatskog FIJET-a Ante Gavranović je istaknuo kako se
posljednjih godina zemlje svijeta i međunarodne insititucije sve više
bave mediteranskom regijom, bilo da je riječ o političkim,
gospodarskim, kulturološkim ili sociološkim aspektima. Pritom svijet i
mediteranske zemlje kao da ponovno otkrivaju područja koja su smatrana
kolijevkom europske i svjetske civilizacije.
On je dodao kako se po Barcelonskoj konvenciji - projektu o
zaštiti Sredozemnog mora od zagađivanja, ostvaruje suradnja čak i u
zemljama koje se nalaze u ratnom ili poluratnom stanju. Ekološka je
problematika i nadalje vitalni interes svake mediteranske zemlje,
jer je, prema procjenama stručnjaka, Mediteran more "koje umire"
uslijed ogromnih količina otpadnih voda i drugih zagađivača
okoliša. U idućim će godinama, naglasio je Gavranović, suradnja
među mediteranskim zemljama još više dobivati na značenju, posebice
u oblasti novih i obnovljih izvora energije, obzirom na velike
mogućnosti korištenja sunčeve energije i energije mora i zračnih
strujanja.
Mediteran je turistička destinacija na kojoj se nude turističke
ponude za "specijalne interese" i "aktivni turizam". Da bi se
pomaknuli iz domene masovnog turizma, mišljenja je Gavranović, moramo
se orijentirati na tržišta Sjedinjenih Američkih Država (SAD), Japana
i Australije. "Zajednički mediteranski identitet, kao najvažnija
politička i gospodarska odrednica zainteresiranih zemalja traži i nove
turističke marketinške principe i ponašanje", istaknuo je Gavranović.
(Hina) splj sbo
101606 MET nov 97