ZAGREB, 4. studenoga (Hina) - Hrvatski će turizam u 1998. i u sljedećim godinama morati prihvatiti novu marketinšku strategiju razvoja, u čiju će izradu biti uključene sve stručne, znanstvene domaće i inozemne osobe te turističke
institucije, kako bi on došao u ravnotežu s turističkim konkurentnim zemljama. Isto tako, potrebno je poboljšati uvjete za turistički razvoj, ne osvrćući se na probleme koji su proteklih ratnih godina pratili hrvatski turizam, istaknuo je novi hrvatski ministar turizma Sergej Morsan prigodom svog predstavljanja na današnjoj konferenciji za novinare u hrvatskom Ministarstvu turizma.
ZAGREB, 4. studenoga (Hina) - Hrvatski će turizam u 1998. i u
sljedećim godinama morati prihvatiti novu marketinšku strategiju
razvoja, u čiju će izradu biti uključene sve stručne, znanstvene
domaće i inozemne osobe te turističke institucije, kako bi on došao u
ravnotežu s turističkim konkurentnim zemljama. Isto tako, potrebno je
poboljšati uvjete za turistički razvoj, ne osvrćući se na probleme
koji su proteklih ratnih godina pratili hrvatski turizam, istaknuo je
novi hrvatski ministar turizma Sergej Morsan prigodom svog
predstavljanja na današnjoj konferenciji za novinare u hrvatskom
Ministarstvu turizma. #L#
Na konceptualnom pristupu, koji će uključivati buduću suradnju na
turističkom planu s domaćim diplomatsko-konzularnim predstavništvima u
inozemstvu, temeljit će se i hrvatska turistička promocija, rekao je
Morsan i dodao kako prvenstveno treba napraviti strategiju razvoja
hrvatskog turizma za iduće godine, koja će se temeljiti na strategiji
prostornog uređenje Republike Hrvatske i strateškim marketinškim
planovima hrvatskih županija.
"Hrvatski turizam mora velikim koracima ići naprijed, a domaći će
turistički stručnjaci napraviti te analize, koje će biti korisne za
buduću marketinšku turističku strategiju", kazao je Morsan. U budućem
razvoju hrvatskog turizma Ministarstvo turizma će surađivati sa svim
nadležnim ministarstvima. On isto tako smatra da Hrvatska treba biti
aktivnija u radu Svjetske turističke organizacije (WTO), čiji je član
već nekoliko godina.
Ministar Morsan drži, kako je turizam iznimno kompleksna djelatnost,
a tržišne analize ukazuju na to kako je 80 posto hrvatskog turizma
orijentirano na inozemno tržište i dovođenje stranih gostiju.
"Uvjetno rečeno, područje hrvatskog turizma djeluje na međunarodnom
tržištu sa svim implikacijama koje takvo djelovanje uvjetuju. Mi
uglavnom djelujemo u receptivnim zemljama i zbog toga moramo imati
"sluha" za inozemne goste i njihove potrebe", rekao je Morsan. U toj
međunarodnoj utrci, mi smo sada u novoj etapi u kojoj trebamo
nastojati što prije dosegnuti predratne turističke rezultate i
ostvariti što brži porast fizičkog prometa.
Dugoročno gledano, drži Morsan, boljitak hrvatskog turizma nalazi se
u podizanju kvalitete turističkih usluga, koje će naravno pratiti i
podizanje cijena. U svezi s tim, ministar Morsan osvrnuo se i na
prihvaćanje jedinstvene stope od 22 posto Poreza na dodanu vrijednost
(PDV), koja će se početi primjenjivati 1. siječnja 1998. godine. On je
rekao, kako se uvođenjem PDV-a Hrvatska uključuje u instrumentarij
međunarodnih principa.
Kod kritike te jedinstvene stope i za turisitčku djelatnost, rekao je
Morsan, često se ne vodi računa o tome, kako je to ipak porez na -
dodanu vrijednost, pri čemu se mora odbiti predporez. Prema tome,
dodao je on, učinci povećanja nisu tako veliki kako se smatra. U
turističkoj će se djelatnosti ubuduće morati paziti kako se dijele
financijska sredstva i u što se ulaže, kazao je Morsan.
O programu promocije hrvatske turističke ponude za iduću godinu
Morsan je rekao kako ne smatra da se s tim programom zakasnilo, već
je radni prijedlog Hrvatske turističke zajednice (HTZ), koji je bio
iznesen na prošlom Turističkom vijeću te nacionalne organizacije u
Opatiji, dobra podloga za krajnju verziju, koja će na svjetlo dana
izaći na skorašnjem Turističkom vijeću, koji će se održati 25.
studenoga.
Isto tako, Ministarstvo turizma će za iduću godinu napraviti i
program subvencija, čime su se i dosad stimulirali inozemni gosti za
dolazak u Hrvatsku. U idućoj će se godini subvencije odnositi samo na
razodoblje pred i posezone, ali ne i na špicu turističke sezone. Osim
programa subvencioniranja, za iduću se turističku sezonu namjeravaju
poboljšati uvjeti, kako bi se provela privatizaciju u hrvatskom
turizmu, pri čemu se prvenstveno misli na slijevanje kapitala domaćih
poduzetnika, ali i na inozemna ulaganja.
(Hina) splj sbo
041402 MET nov 97