FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TURISTIČKI BILTEN, BROJ 264

HR-GOSPODARSTVO-BILTENI-Makrogospodarstvo +TURISTIČKI BILTEN, BROJ 264 ++TURISTIČKI BILTEN+25. - 31. prosinca 1998.+SADRŽAJ:+? U HRVATSKU 75 POSTO MAĐARSKIH TURISTA DOLAZI SAMOSTALNO 2+? TURISTHOTEL PREDSTAVIO PROMIDŽBENE MATERIJALE 2+? U DUBROVNIKU ZA NOVU GODINU OTPRILIKE 3.000 GOSTIJU 2+? KOTACIJE DIONICA TURISTIČKIH TVRTKI 3+? TALIJANI SE VRAĆAJU RASTROŠNOME SLAVLJU 3+? SWISS INTERNATIONAL BOGATIJI ZA NOVE HOTELE 3+? MOEVENPICK HOTELS & RESORTS JAČAJU SVOJE MJESTO NA SREDNJEM +ISTOKU 3+? "POSJETITE NEPAL" - USPJEŠNA AKCIJA 4+? POJEDINE ZRAKOPLOVNE KOMPANIJE OBJAVILE RAT VIŠKU PRTLJAGE 4+? IZNAJMLJIVANJE HANDYA UNOSAN POSAO 5+? POD POVEĆALOM: SINGAPUR 5+1. AKTIVNOSTI VLADE, HRV. DRŽAVNOG SABORA I TURISTIČKIH +INSTITUCIJA+U HRVATSKU 75 POSTO MAĐARSKIH TURISTA DOLAZI SAMOSTALNO+ + Odmor i relaksacija na moru najviše motiviraju mađarske turiste za +odlazak na odmor u mediteranske zemlje, a poglavito u Hrvatsku.
TURISTIČKI BILTEN 25. - 31. prosinca 1998. SADRŽAJ: ? U HRVATSKU 75 POSTO MAĐARSKIH TURISTA DOLAZI SAMOSTALNO 2 ? TURISTHOTEL PREDSTAVIO PROMIDŽBENE MATERIJALE 2 ? U DUBROVNIKU ZA NOVU GODINU OTPRILIKE 3.000 GOSTIJU 2 ? KOTACIJE DIONICA TURISTIČKIH TVRTKI 3 ? TALIJANI SE VRAĆAJU RASTROŠNOME SLAVLJU 3 ? SWISS INTERNATIONAL BOGATIJI ZA NOVE HOTELE 3 ? MOEVENPICK HOTELS & RESORTS JAČAJU SVOJE MJESTO NA SREDNJEM ISTOKU 3 ? "POSJETITE NEPAL" - USPJEŠNA AKCIJA 4 ? POJEDINE ZRAKOPLOVNE KOMPANIJE OBJAVILE RAT VIŠKU PRTLJAGE 4 ? IZNAJMLJIVANJE HANDYA UNOSAN POSAO 5 ? POD POVEĆALOM: SINGAPUR 5 1. AKTIVNOSTI VLADE, HRV. DRŽAVNOG SABORA I TURISTIČKIH INSTITUCIJA U HRVATSKU 75 POSTO MAĐARSKIH TURISTA DOLAZI SAMOSTALNO Odmor i relaksacija na moru najviše motiviraju mađarske turiste za odlazak na odmor u mediteranske zemlje, a poglavito u Hrvatsku. Svoja putovanja u Hrvatsku najčešeće organiziraju sami, i to 75 posto njih, stoji u 19. broju "Turističkih tržišta", koja je nedavno izdala Hrvatska turistička zajednica (HTZ), a posvećen je Mađarskoj. Prema istraživanju zagrebačkog Instituta za turizam u studiji "Tomas '97", među mađarskim turistima veoma je mali udio gostiju starijih od 50 godina, a iznad prosjeka su udjeli turista ostalih dobnih skupina. Mađari rjeđe od prosječnih turista posjećuju restorane, njih 19 posto, dok je prosjek 31 posto, a češće od prosječnih turista pripremaju samostalno sve obroke (40 posto, dok je prosjek 24 posto). Prosječni troškovi putovanja mađarskih turista dosežu po osobi iznos od otprilike 296 američkih dolara. Njihova putovanja u prosjeku traju 9,9 dana i uključuju 3,2 osobe. Dnevna potrošnja iznosi 25 dolara. Hrvatska je treća zemlja po atraktivnosti nakon Grčke i Italije u Mađarskoj. U 1999. godini HTZ očekuje da bi uz odgovorajaći nastup naše turističke ponude na tom tržištu, Hrvatska trebala zadržati ili poboljšati tu poziciju. U deset ovogodišnjih mjeseci u Hrvatskoj je boravilo 135.204 turista, osam posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, Mađari su u tom razdoblju zabilježili 800.208 noćenja ili šest posto više. 2. DOMAĆE TURISTIČKE AKTIVNOSTI TURISTHOTEL PREDSTAVIO PROMIDŽBENE MATERIJALE Zadarski Turisthotel predstavio je u utorak novinarima i većem broju turističkih djelatnika nove promidžbene materijale za iduću turističku sezonu. Direktor Turisthotela Frane Koblar ustvrdio je da je ulaganje u promidžbu, s novim katalozima svake godine, već do sada dalo dobre rezultate. Izrazio je nadu da će iduća turistička sezona biti bolja od prošle. Direktor prodaje u zadarskom Turisthotelu Zdenko Mičić rekao je da je glavni katalog "Turisthotela" ove godine obogaćen novim fotografijama turističkog naselja Zatona i ostalih objekata u sastavu Turisthotela. Katalog je tiskan u 50.000 primjeraka i na šest stranih jezika, a bit će predstavljen na 50 turističkih sajmova u Europi. Po njegovim riječima, Turisthotel u idućoj sezoni očekuje porast prometa za deset posto. U DUBROVNIKU ZA NOVU GODINU OTPRILIKE 3.000 GOSTIJU Na području Dubrovačko-neretvanske županije novogodišnje blagdane provesti će, kako se očekuje, približno 3.000 gostiju od kojih otprilike 2.000 inozemnih, kazao je direktor Županijske turističke zajednice Vladimir Bakić. Najveći broj gostiju bit će na području grada Dubrovnika. Uz "Lero" i "Kompas" organizirani dočeci Nove godine bit će u hotelima "Excelsior", "Park", "Prezident" i "Petka". U Cavtatu će biti otvoren hotel "Cavtat" u kojem će biti smješteno otprilike 130 gostiju, dok će na poluotoku Pelješcu u Orebiću u hotelu "Orsan" novogodišnje blagdane provesti 180 gostiju. Na Korčuli će biti otvoreni hoteli "Korčula" i "Marco Polo" gdje će blagdane provesti 480 gostiju. Tradicionalni doček Nove godine i ovoga puta u Dubrovniku organizira Gradsko poglavarstvo pa će se ispred crkve sv. Vlaha i na Stradunu i ove godine okupiti velik broj Dubrovčana za koje je pripremljen bogat zabavni program uz sudjelovanje poznatih imena hrvatske zabavne glazbe. 3.KOTACIJE DIONICA TURISTIČKIH TVRTKI ZAGREBAČKA BURZA, 22. - 24. prosinca 1998. Br. Dionice Zaključna cijena (kn) Tjedna promjena Promet (kn) Tjedna promjena 1. Plava laguna 270 1,89% 123.870 77,06% 2. Riviera Holding 29 -17,14% 2.980 -95,41% VARAŽDINSKO TRŽIŠTE VRIJEDNOSNICA, 18. - 24. prosinca 1998. Br. Dionice Zaključna cijena (kn) Tjedna promjena Promet (kn) Tjedna promjena 1. Plava laguna 290 3,57% 29.000 60,66% 2. Riviera Holding 30 - 4.350 - 3. Sunčani Hvar 17 70,00%- 2.720 -89,37% + 4. MEĐUNARODNE TURISTIČKE AKTIVNOSTI TALIJANI SE VRAĆAJU RASTROŠNOME SLAVLJU Nakon više godina štedljivijih novogodišnjih slavlja, ovogodišnji doček Nove godine Talijani će ponovno provesti rastrošno. Za Silvestarsku večer potrošit će otprilike 6.000 milijardi lira. Ponovno postaje popularno provesti "najluđu noć" u restoranu, a i kazališta, koja su nekada u ponoć nudila samo nekoliko čašica pjenušca, sada poslije predstava organiziraju večere i zabavu do jutra. U Rimu se novogodišnju noć u restoranu može provesti po cijeni u rasponu od 50.000 do milijun lira, koliko košta večera u rimskom hotelu Hilton. Za one koji žele potrošiti malo održavaju se besplatni koncerti, a najveći će biti na čuvenoj rimskoj lokaciji Fori Imperiali gdje nastupaju najpoznatije talijanske zvijezde. U različitim restoranima predviđen je, naravno, različiti jelovnik, ali je onaj poslije pola noći gotovo jedinstven u cijeloj Italiji - leća i posebna vrsta kobasice, zapravo mljeveno meso u svinjskoj nožici, te slatki kruh. SWISS INTERNATIONAL BOGATIJI ZA NOVE HOTELE Swiss International Hotels (SIH) svoj su portfolio obogatili su za osam prvoklasnih hotela: hotel Stadthaus Burgdorf (Švicarska), Auberge de Cassagne Le Pontet-Avignon (Francuska), H?tel Palais Maeterlinek Nizza (Francuska), Hostellerie du Vallon de Valrugues Ste-R?my-de-Provence (Francuska), Parco San Marco Cima di Porlezza (Italija), Hotel Hassler Rom (Italija), Ankhang Nature Resort Amphur Fang (Tajland) kao i Windsor Court Hotel New Orleans (SAD). MOEVENPICK HOTELS & RESORTS JAČAJU SVOJE MJESTO NA SREDNJEM ISTOKU Švicarska hotelska skupina M?venpick Hotels & Resorts (MHR) sa sjedištem u Adliswilu na međunarodnom je tržištu prisutna od 1973. godine. Danas raspolaže s 8300 kreveta u 47 hotela, od kojih je 13 u Njemačkoj, 10 u Švicarskoj, 12 na Srednjem Istoku, 8 u Južnoj Africi, 2 u Nizozemskoj i po jedan u Češkoj i Kini. U Egiptu raspolaže brodom koji krstari Nilom. Pored toga MHR već sada ima 12 novih projekata koji su u izgradnji ili najmanje u fazi planiranja. Kompanija želi prije svega učvrstiti svoj položaj na Srednjem Istoku, a preuzimanjem Karosa širi se i u Africi. Već u 1999. godini MHR će otvoriti tri, 2000. godine slijedećih četiri i 2001. godine još pet hotela s ukupno 3200 kreveta. Isto tako, MHR će svoj portfolio obogatiti s gradskim hotelima Cairo- Gezira (Egipat), Asmara (Eritrea) i Tanger (Maroko). Godinu kasnije slijede gradski hoteli u Ramallahu (Palestina), Jeruzalemu (Izrael), Bejrutu (Libanon) kao i resort u Aquabi (Jordan), a u 2001. godine u planu su četiri resorta u Izraelu i Egiptu te gradski hotel u Dubaiu (Ujedinjeni Arapski Emirati). "POSJETITE NEPAL" - USPJEŠNA AKCIJA Usprkos nedostatnoj povezanosti zrakoplovima, posljednjih godina broj turista u Nepalu kontinuirano raste. Ukupno gledano, od 1993. do 1997. godine broj turista povećao se 43 posto na 430.000. Uz akciju Visit Nepal broj turista 1998. godine mogao bi biti veći od 500.000. Broj npr. švicarskih turista nadprosječno raste: 1994. bilo ih je 5.000, a 1997. godine čak 11.000, što je više nego dvostruko. Evo profila švicarskih turista: ? za 40 posto švicarskih turista najvažniji su trekking i planinarenje ? 60 posto su muškarci, 40 posto žene ? dvije trećine švicarskih turista mlađe je od 46 godina. Nepal ukupno ima 706 hotela s 14.200 soba i otprilike 27.600 kreveta. Unatoč tome, Nepal nije poznat kao odredište za masovni turizam. Poznatu trekking regiju Langtang godišnje posjeti 8.000 turista. Od početka turističkog booma poznati hoteli u Katmanduu su rasprodani, a novi projekti su najmanje u planu ili u realizaciji. Nedavno je otvoren novi Radisson hotel sa 172 sobe i konferencijskom dvoranom za 800 osoba. U travnju 1999. godine svoja će vrata otvoriti Taragon Hyat Regency s 300 soba, a kasnije će se ponuda upotpuniti s muzejom i casinom. Drugo najvažnije mjesto u Nepalu bez sumnje je Pokhara, 200 km zapadno od Katmandua. To je grad s prekrasnim pogledom na divovske Himalaje i pet vrhova Anapurna masiva. U kristalno jasnim jezerima mogu se vidjeti okolni glečeri. Pokhara je izlazna točka za brojne alpinističke ekspedicije. Tu je otvoren i prvi međunarodni hotel: Dusit Thani Fulbari hotel s pet zvjezdica, 165 soba, nekoliko vrhunskih restirana i svim uobičajenim sadržajima kao što su bazen, sauna, tenis i golf teren s devet rupa. U Pukhari još se mogu preporučiti hoteli Shangri-La Village i Blue Bird. Još zapadnije u Himalajama leži planinsko selo Jomson, do kojeg se dolazi malim zrakoplovom, helikopterom ili alpinizmom. Čak i tu će se u rujnu 1999. godine otvoriti novi hotel - Jomson Mountain Resort. Pošto tu nema cesta te je promet vozilima nemoguć, gradnja hotela na tibetskoj visoravni na 2731 metara nadmorske visine je otežana, no gostima će se jamčiti čisti zrak. Na mjestu nekadašnjeg kraljevstva Mustanga u Lo Monthangu nalazi se Mystik Himalayan Resort. Južno od Pokhare, na putu za Lumbini, rodno mejsto Bude, na padinama gorja Thumara gradi se nepalski model sela, Panchamul Siribari. Turisti ovdje mogu živjeti zajedno s nepalskim obiteljima i upoznati njihove običaje. U najzabačenije dijelove Nepala leti cijeli niz malih zrakoplova različitih zrakoplovnih kompanija, kao što su npr. Lumbini Airways, Yeti Airways ili Cosmic Air. Od većih zrakoplovnih kompanija u Nepal lete Chine Southwest Airlines, Austrian Airlines, Condor, Qatar Airways i Royal Nepal Airlines, a tu su i priključni letovi Thai Airwaysa i Singapore Airlinesa. POJEDINE ZRAKOPLOVNE KOMPANIJE OBJAVILE RAT VIŠKU PRTLJAGE Količina prtljage koju putnici nose na putovanja zrakoplovom postala je problem. Zrakoplovi su jednostavno zatrpani teretom, a zrakoplovne kompanije već dugo traže pravo rješenje. Uglavnom se oslanjaju na samodisciplinu putnika, no neke američke kompanije su postale rigorozne. Zrakoplovne kompanije Delta i United su na desetak zračnih luka kod snimanja prgtljage odmah postavile i šablone kroz koje prtljaga mora proći, a ako ne može proći putnici se vraćaju na checkiranje. Iste će šablone iduće godine postaviti na još 60 zračnih luka. Takav postupak naljutio je putnike drugih kompanija koje zbog raznih ugovora lete i zrakoplovima Delte i Uniteda. Zbog istog razloga narušena je i točnost zrakoplova, koji zbog vraćanja putnika na checkiranje sve više kasne. Glede ručne prtljage, kompanija United je odredila da zbroj duljine, širine i visine ručne prtljage ne smije biti veći od 115 cm, dok Continental dozvoljava zbroj od čak 160 cm. Delta je striktno odredila da ručna prtljaga smije biti 55 cm dugačka, 36 cm široka i 23 cm visoka, što su točne mjere pilotova kofera. IZNAJMLJIVANJE HANDYA UNOSAN POSAO Bez obzira nalazite li se u Engleskoj, Francuskoj, Španjolskoj ili Aziji, može vas se dobiti na vaš mobilni telefon. No, u SAD-u europski mobilni telefoni puno ne pomažu. Razlog je u standardnoj GSM frekvenciji, koja u Europi iznosi 900 MHz, a u SAD-u je 1900 MHz. Zato se poslovnom Europljaninu koji putuje u SAD-u savjetuje ostavljanje vlastitog mobilnog telefona (Handy) kod kuće. Da se pak, bez telefona ne bi osjećali izgubljenim, tu je engleska kompanija Cellhire, koja iznajmljuje mobilne telefone. Dovoljno je kompaniji se javiti samo dan ranije i naručeni telefon putnika čeka u hotelu. U mnogim slučajevima putnik dobiva isti telefonski broj kao i u domaćoj GSM mreži, ali to samo u slučaju kad njegova domaća GSM mreža ima sklopljen ugovor s GSM mrežom regije u kojoj se putnik nalazi. U tom slučaju putnik samo u unajmljeni (mobilni) telefon stavlja svoju vlastitu karticu. Unajmljivanje Handya stoji 12 CHF po danu (otprilike osam USD) ili 75 CHF (49 USD) tjedno. Tome se dodaje cijena impulsa. Putničke agencije koje posreduju u iznajmljivanju Cellhire telefona dobivaju 10 posto zarade (informacije na tel: 0044-1904-610610). Treba spomenuti da GSM mreža ipak ne pokriva cijele SAD. Putnici koji automobilom ili brodom putuju mjestima u kojima nije velika gustoća velikih gradova (npr. Karibi) mogu se ipak osloniti samo na satelitske telefone, koji se mogu unajmiti po cijeni od oko 300 CHF (199 USD) tjedno. Satelitski telefon, pak, ne stane u džep. Ima otprilike dva kilograma i format Laptop računala. 5. POD POVEĆALOM: SINGAPUR Ukratko o Singapuru Singapur je i otok i država, no ipak najbolje ga je opisati kao grad- državu. Kao i mnogi drugi drevni gradovi-države i Singapur nudi civilizaciju i najviši stupanj pravnoga poretka. Gospodarskih razvitak Zapada i mudra staloženost Istoka u ovom su se gradu ujedinili gotovo savršeno. To je iznimno moderna metropola gdje je sigurno hodati ulicama te poslovno središte u kojem živi azijski model učinkovitosti. Unatoč regionalnoj financijskoj krizi koja je zahvatila ostale azijske države, singapurski je dolar ostao relativno stabilan. Trenutačno vrijedi 3,77 kuna. Međutim,, stanovnici toga grada-države ipak troše manje. Singapur ima još nešto zajedničko s drevnim gradovima-državama. Njegove vlasti snažno vjeruju kako mogu očuvati "status quo" uvodeći različite zakonske zabrane koje bi, prema njihovom mišljenju, mogle oslabiti singapurski "mir". Na tome području žive pripadnici čak četiri rase, što Singapur čini čvorištem raznih kultura, jezika i religija. Zbog svega ovoga mnogi turisti po napuštanju Singapura ne mogu prestati hvaliti njegov model "društva koje zaista funkcionira", dok su drugi, pak, mišljenja da vladina je politika pomalo prisilne usredotočenosti na "red, rad, disciplinu i čistoću" od grada učinila jedno od najsterilinijih područja na svijetu. Danas Singapur nazivaju raznim imenima, a najčešće "čisti i zeleni grad", "grad vrtova", "raj za kupce" i "gurmanski raj". Uz malajski, koji je najrašireniji, službeni su jezici još i kineski, engleski i tamilski. Ukupna površina ovog grada-države, u što su uključeni i brojni manji otoci, iznosi 641 četvorni kilometar, a broj stanovnika kreće se na otprilike 3,04 milijuna ljudi. Kako doći i gdje odsjesti? Doći u neposrednu blizini Singapura nije problem. Ceste su dobro održavane, a brze auto-ceste prožimaju cijeli otok. Pod normalnim uvjetima, vožnja otokom traje otprilike sat vremena. No, problemi nastaju, kao uostalom i u drugim gradovima, tijekom "špice" jer je tada gotovo nemoguće doći do određenih dijelova, a parkirališnih je mjesta više nego nedovoljno. Stoga je preporučljivo korištenje javnoga prijevoza, koji je i pozdan i jeftin. Hoteli u Singapuru u jakoj želji da zadovolje potrebe svojih gostiju trude se u savršenom omjeru kominirati stil i udobnost. Turisti imaju velik izbor smještaja, a najveći ih je broj raspoređen oko poslovnog centra Singapura i Ulice orhideja, koja je trgovačko i zabavno središte. Ukoliko ste u Singapur doputovali bez prethodne rezervacije smještaja, možete se obratiti osoblju na bilo kojem "šalteru" singapurske Udruge hotela u zračnoj luci. Cijena jednokrevetne sobe u hotelu niže kvalitete bit će od 100 do 180 singapurskih dolara, u hotelu više kvalitete iznosit će između 180 i 280 dolara, a u luksuznijem hotelu premašit će do 280 dolara. Gdje jesti? Singapur ima zasluženu reputaciju grada koji može zadovoljiti i najprobranije gurmanske ukuse. Raspon jela kreće se od začinjenih indijskih i kineskih specijaliteta, preko Nonye (kombinacije kineske i malajske kuhinje) do najbiranijih jela Francuske i Italije. Zanimljivo je kako se u Singapuru neprestano niču novi, a zatvaraju se stari restorani. No, potrebno je znati kako većina prestaje posluživati obroke nakon 22 sati, ali su kafići-restorani u pojedinim hotelima otvoreni 24 sata. Cijena obroka, bez pića, poreza i napojnice, jednu će osobu u restoranu niže kvalitete stajati manje od 15 singapurskih dolara, dok će za sličan obork u restoranu više kvalitete izdvojiti od 15-30 dolara, odnosno 30 do 75 dolara ako je riječ o još kvalitetnijem restoranu. Istodobno, obrok u luksuznom restoranu bit će i skuplji. Za većinu restorana nije potrebna ranije rezervacija, ali to je preporučljiva ako je riječ o grupi ili ako se posjet planira tijekom vikenda ili državnih blagdana. Što vidjeti? Iako malen otok, u Singapuru se zahvaljujući etničkoj i vjerskoj raznolikosti može štošta vidjeti. Pritom ono što je zanimljivo ne pripada samo suvremenom svijetu. Naime, u daljim se dijelovima otoka mogu vidjeti povijesne postojbine nekadašnjih imigranata. Kultura tih doseljenika i britanskih kolonizatora, ali i ostali dijelovi bogate singapurske povijesti, ostabili su za sobom iznimne građevine. Tako se u samom središtu grada mogu vidjeti nabolja arhitektonska ostvarenja te spomenike posvećene junacima Drugog svjetskog rata. Prema mišljenju onih koji su već posjetili taj grad, ne smije se zaobići posjet "Maloj Indiji", Kineskoj četvrti, otoku Senatosa i središtu grada. Gdje kupovati? Reputacija Singapura kao trgovinskog rata jugoistočne Azije, nije više toliko izražen kao ranije, no većina ga kupaca još uvijek smatra "božjim darom". Taj je grad međunarodni "plac" nakita, sportske opreme, modnih predmenta, satova, kamera, elektronike, azijskih umetnina i rariteta. Ipak, budući kupci trebaju imati na umu da, unatoč cjenjkanju, neće svaka pogodba biti "pun pogodak". Taj je primat preuzeo Hong Kong. Diljem svijeta poznate su singapurske "shoping" četvrti. Najpoznatiji je dio oko Ulice orhideja, gdje se nalaze trgovački centri poput Ngee Ann City, Shaw House, Centrepoint i Heeren. Kamo navečer? Ipak, Singapur počinje blještati nakon zalaska sunca. Tada se turistima nude mjesta s rock i jazz glazbom, a mogu otići i u disco- klubove gdje DJ puštaju trenutačno najveće hitove. I glede noćne zabave primat drži Ulica orhideja.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙