FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: U 1999. S BOLJOM KVALITETOM TURISTIČKIH USLUGA

ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Za turističku 1999. godinu nužno je +poboljšati kvalitetu turističkih usluga, jer ona u Hrvatskoj nije +na odgovarajućoj razini, što pokazuju i ostvareni rezultati u +ovogodišnjoj turističkoj sezoni. Unatoč istraživanjima njemačkog +turoperatora TUI-a i zagrebačkog Instituta za turizam, po kojima su +domaće cijene pansionskih usluga konkurentne u odnosu na druge +mediteranske zemlje, u ovoj godini u Hrvatsku nije došlo dovoljno +europskih turista, pa je zabilježeno više od 400 milijuna njemačkih +maraka gubitka u odnosu na prijašnje godine.
ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Za turističku 1999. godinu nužno je poboljšati kvalitetu turističkih usluga, jer ona u Hrvatskoj nije na odgovarajućoj razini, što pokazuju i ostvareni rezultati u ovogodišnjoj turističkoj sezoni. Unatoč istraživanjima njemačkog turoperatora TUI-a i zagrebačkog Instituta za turizam, po kojima su domaće cijene pansionskih usluga konkurentne u odnosu na druge mediteranske zemlje, u ovoj godini u Hrvatsku nije došlo dovoljno europskih turista, pa je zabilježeno više od 400 milijuna njemačkih maraka gubitka u odnosu na prijašnje godine. #L# Da bi se ponovno ostvarivala dobit od tih turista potrebno je raditi po europskim turističkim modelima, rekao je predsjednik Uprave vinkovačke turističko-ugostiteljske tvrtke SON-UGO-COR d.d. i član Upravnog odbora Hrvatskih hotelijera i restoratera (HUH) Antun Dekanović. Potrebno je i što prije poraditi na povećanju kvalitete turističkih usluga, koje su temelj dobrog turističkog poslovanja. "Ako neka turistička tvrtka ne posluje pozitivno, potrebno je promijeniti direktora ili menadžment jer je to dokaz pogrešnog poslovanja. Ali uspjeh hrvatskog turizma ne smije se iskazivati po broju noćenja i dolazaka turista, nego po ukupnoj turističkoj potrošnji. Ako kvaliteta usluga nije dobra, onda će i turistička potrošnja biti manja", istaknuo je Dekanović. Jedna od ključnih "boljki" hrvatskog turizma je i nedostatak obrazovanih turističkih kadrova. Prema Dekanovićevim riječima, oni koji su dobri i kvalitetno rade svoj posao prije nekoliko godina otišli su raditi u inozemstvo. U Hrvatskoj još rade stari kadrovi, koji se nisu prilagodili suvremenim turističkim trendovima. Obrazovani kadrovi nositelji su turističke kvalitete bez obzira na to radi li se o gastronomskoj, zabavnoj ili nekoj drugoj ponudi. Ni kvaliteta ugostiteljskog servisa nije dovoljno dobra, pa je treba poboljšati, drži Dekanović. "Svi kadrovi u hotelijerstvu i ugostiteljstvu moraju raditi s osmijehom na licu, jer se samo tako gost može osjećati ugodno, a poznato je da je gost uvijek u pravu", rekao je Dekanović. O sadašnjoj situaciji u hrvatskom školstvu - srednjim turističkim školama i fakultetima, na kojima se uči turistička struka, Dekanović nema dobro mišljenje. On smatra da prvo treba uskladiti turističku terminologiju, a potom uvesti stručne predmete u škole i fakultete. Uz stručnjake, koji žive i rade u Hrvatskoj, potrebno je iz inozemstva dovesti hrvatske turističke stručnjake, koji su prije nekoliko godina otišli iz naše zemlje. Hrvatska se treba okrenuti i drugom vidu turizma, tj. promociji kontinentalnog turizma u kojem se nalaze mnoge neiscrpne mogućnosti. U kontinentalnom turizmu Dekanović razlikuje tri aspekta - lovni, tranzitni i migracijski. "Hrvatska ima velike mogućnosti za razvitak lovnog turizma i može privući financijski moćnu europsku klijentelu, koja će za tri dana potrošiti od 10.000 do 15.000 maraka. Vrlo dobru perspektivu pruža i tranzitni turizam. Mnogo turista prolazi kroz Hrvatsku, bilo da se vraćaju kući ili odlaze negdje drugdje na odmor. Zbog toga uz autoceste treba organizirati dobru ugostiteljsku ponudu, koja će zadovoljiti njihove potrebe, po uzoru na francuske, austrijske ili talijanske ugostiteljske objekte. Migracijski turizam pretpostavlja domaće goste, koji službeno ili privatno putuju unutar Hrvatske. Kao i tranzitnim turistima, i njima treba omogućiti dobru ugostiteljsku ponudu", rekao je Dekanović. Radi oporavka hrvatskog turizma potrebno je što prije obaviti privatizaciju. Dekanović smatra da država ne bi smjela sanirati pojedine turističke tvrtke, jer se time ostale stavljaju u nezavidan položaj. Zbog toga treba tržišno razmišljati i dopustiti privatnicima da se uključe u turističku djelatnost. Bivši direktor zagrebačkog hotela Holiday Branimir Jakopović drži da je 1999. ključna godina za vraćanje hrvatskog turizma na mjesto na međunarodnom tržištu koje mu pripada. Zbog toga je nužno popraviti kvalitetu turističkih usluga, razviti kontinentalni turizam i uvesti reda u hotelijersku djelatnost. Jakopović smatra kako u hrvatskim hotelima treba uvesti disciplinu među kadrove, uspostaviti kontrolu poslova, smanjiti troškove i uvesti kontroling u hotele. Sanja Plješa (Hina) splj sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙