FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: NUŽNO REPOZICIONIRANJE HRVATSKOG TURISTIČKOG PROIZVODA

ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Da bi se hrvatski turizam vratio na +mjesto koje mu pripada na inozemnom tržištu u idućim je godinama +nužno repozicionirati turistički proizvod i poboljšati njegovu +kvalitetu. Usavršavanje turističke promocije, pokretanje +infrastrukturnih projekata, prostorno i urbanističko uređenje +destinacija te kvalitativno preoblikovanje turističke ponude i +proizvoda nezaobilazne su odrednice nositeljima turističke +politike, rečeno je na današnjem Drugom kongresu Hrvatskih +hotelijera i restoratera (HUH), koji se održava u zagrebačkom +hotelu Sheraton.
ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Da bi se hrvatski turizam vratio na mjesto koje mu pripada na inozemnom tržištu u idućim je godinama nužno repozicionirati turistički proizvod i poboljšati njegovu kvalitetu. Usavršavanje turističke promocije, pokretanje infrastrukturnih projekata, prostorno i urbanističko uređenje destinacija te kvalitativno preoblikovanje turističke ponude i proizvoda nezaobilazne su odrednice nositeljima turističke politike, rečeno je na današnjem Drugom kongresu Hrvatskih hotelijera i restoratera (HUH), koji se održava u zagrebačkom hotelu Sheraton. #L# U usporedbi s europskim konkurentskim zemljama - Ciprom, Grčkom, Španjolskom, Turskom i Italijom, hrvatski je turizam izgubio svoje mjesto koje je imao do 1990. godine. Primjerice, u 1989. godini te su zemlje zabilježile 271 milijun noćenja, od čega je Hrvatska ostvarila 20 posto noćenja. U 1997. godini ostvareno je 333 milijuna noćenja, ali je Hrvatska ostvarila samo sedam posto od toga. Zadovoljavajućim se može ocijeniti jedino oporavak na austrijskom, talijanskom i slovenskom te domaćem turističkom tržištu, premda još ni na tim tržištima nije dosegnut predratni turistički promet. "Posebno je zabrinjavajući iznimno spor oporavak hrvatskog turizma na velikom dijelu tradicionalnih tržišta, primjerice njemačkom, nizozemskom, britanskom, francuskom, belgijskom i dr. Osim toga, došlo je do velikog gubitka s tržišta Savezne Republike Jugoslavije (SRJ), Bosne i Hercegovine i Makedonije. Turisti s tih tržišta u 1989. godini ostvarivali su 16 posto od ukupnog turističkog prometa", rekao je ravnatelj zagrebačkog Instituta za turizam dr. Ante Radnić. Analizom cjenovne konkurentnosti njemačkog turoperatora TUI-a, zaključeno je da kretanje cijena hrvatskih turističkih usluga uz povećanje od šest posto u protekle tri godine, do 1998., a posebice zrakoplovnih paket aranžmana, nije smanjilo hrvatsku turističku konkurentnost na inozemnom tržištu. U tom segmentu ponude Hrvatska je cjenovno bila u relativno povoljnijem položaju u odnosu na spomenute konkurentske zemlje. U 1997. godini Hrvatska je u odnosu na izvanpansionske usluge bila jeftinija od Španjolske i Grčke, a skuplja od Turske i Cipra. Takvu relativno povoljnu cjenovnu konkurentsku poziciju donekle narušava utvrđeni rast cijena prosječne košare izvanpanisonskih usluga u 1998. godini od otprilike 13 posto, s mogućim, čak i ozbiljnim posljedicama na donošenje odluka o putovanju u Hrvatsku u sljedećim godinama. No, hrvatske destinacije još nude prilično uravnotežen odnos "vrijednosti za novac", ali s činjenicom da je taj odnos uspostavljen na ispodprosječnoj razini kvalitete i cijene, zaključak je hotelijera. Financijski položaj hrvatskog hotelijerstva pokazuje da se razlika između ostvarenih prihoda i rashoda bitno ne smanjuje s oporavkom turističkog tržišta. Da bi se izbjegli stečajevi većine hotelskih kuća potrebno je hitno definirati selektivnu politiku državnih subvencija putem koje će se upravljati procesom restrukturiranja i sanacije hotelijerstva. Postojeći financijski položaj hotelskih kuća pokazuje da je u prosjeku potrebno povećati prihode za 27 posto ili cijene za 23 posto, uz nepromijenjene ostale uvjete. Tek tako bi hotelijerstvo moglo izaći iz zone gubitaka. (Hina) splj sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙