ZAGREB, 30. listopada (Hina) - Najvećem domaćem proizvođaču +sladoleda i smrznute hrane, Ledu, iz sastava koncerna Agrokor, +hrvatsko je tržište, s obzirom na proizvodne kapacitete, postalo +premalo, te u idućim godinama planira ući
na nova tržišta, +poglavito onih tranzicijskih zemalja, koja su još otvorena.
ZAGREB, 30. listopada (Hina) - Najvećem domaćem proizvođaču
sladoleda i smrznute hrane, Ledu, iz sastava koncerna Agrokor,
hrvatsko je tržište, s obzirom na proizvodne kapacitete, postalo
premalo, te u idućim godinama planira ući na nova tržišta,
poglavito onih tranzicijskih zemalja, koja su još otvorena.#L#
Neke od tih zemalja već imaju vrlo visoke zaštite i gotovo je
nemoguće ući na ta tržišta i biti cjenovno konkurentan, kazala je
direktorica tvrtke Ljerka Puljić. Samo za izgradnju osnovne
infrastrukture i opstanak na takvu tržištu potrebno je izdvojiti
najmanje dva do tri milijuna njemačkih maraka.
U Ledu procjenjuju da će ovu godinu završiti s porastom prodaje na
inozemnim tržištima od gotovo 30 posto u usporedbi s prošlom
godinom. Na žalost, otvorena su još samo tržišta susjednih zemalja
i to BiH, Slovenije te Makedonije. U tvrtkinu planu je povratak na
sva njezina prijeratna tržišta, tj. svih zemalja bivše
Jugoslavije.
Svojim proizvodima Ledo je prisutan na cijelom području BiH. Izvoz,
pak, u Sloveniju, koja je dobro zaštitila svoje tržište, u prvom
dijelu godine bio je niži od planiranog, ponajviše zbog toga što
tvrtka nije uspjela dobiti odgovarajuću izvoznu kvotu. Ona je za
Ledo iznosila samo 25 tona, dok su, primjerice, Ljubljanske
mljekarne dobile kvotu za izvoz 300 tona sladoleda u Hrvatsku. Tek
početkom kolovoza, kada je sezona već bila gotova, Ledo je dobio
kvotu za drugi dio ove godine.
I u smrznutom dijelu proizvodnog programa Ledo je tijekom godine
zabilježio porast prodaje, koji prosječno na godinu iznosi
otprilike 12 posto. Ledo planira agresivnije nastupiti na tržištu s
tim dijelom asortimana, ponajviše uvođenjem novih proizvoda,
proširenjem ponude te omogućavanjem i prilagodbom ponude potrebama
kupaca.
Uz spomenuto, tvrtka je na tržište uvela i vlastitu marku smrznutog
povrća. Prošle je godine Ledo imao visok porast prodaje u tome
dijelu, a ove godine očekuju da će ona biti 18 posto veća u odnosu na
1997.
Stalnim uvođenjem novih proizvoda u smrznutom dijelu programa Ledo
nastoji izbjeći velike sezonske oscilacije, a iz tog su razloga
posljednjih godina uloženi i napori u podizanje potrošnje
sladoleda zimi, što će se i dalje činiti.
Dugoročni cilj Leda je i dalje ostati najvećim ponuđačem i
proizvođačem smrznute hrane u Hrvatskoj. To, kao i stalan napredak
tehnologije, prisiljava Ledo na kontinuirana ulaganja u novu
tehnologiju, a već za iduću godinu imaju u planu ulaganja od
otprilike 15 milijuna maraka.
(Hina) mku vel