FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: OGRANIČAVANJE TRŽIŠNE UTAKMICE PRIJETI SMANJENJEM BROJA TVRTKI

ZAGREB, 21. travnja (Hina) - Prema spoznajama kojima raspolaže Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, obujam i učinci ograničenja tržišnog natjecanja u Hrvatskoj još ne utječu na ukupno gospodarstvo i mogućnosti zapošljavanja. No, ako se takve tendencije nastave i postanu prevladavajuća praksa, moglo bi doći do daljnjeg smanjenja broja poduzetnika, a time i takmaca u djelatnostima usluga, stoji u izvješću o radu te Agencije tijekom 1997.
ZAGREB, 21. travnja (Hina) - Prema spoznajama kojima raspolaže Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, obujam i učinci ograničenja tržišnog natjecanja u Hrvatskoj još ne utječu na ukupno gospodarstvo i mogućnosti zapošljavanja. No, ako se takve tendencije nastave i postanu prevladavajuća praksa, moglo bi doći do daljnjeg smanjenja broja poduzetnika, a time i takmaca u djelatnostima usluga, stoji u izvješću o radu te Agencije tijekom 1997. #L# Upozorava se također na jačanje isključivih uvoznika robe i smanjenje broja neovisnih poduzetnika u trgovini robe iz uvoza kao i samostalnih trgovaca na malo prehranom i mješovitom robom, koji se ne mogu takmičiti s velikim trgovačkim lancima, ako ih oni ugovorima ne uključe u svoju distribucijsku mrežu. Jedan je od njihovih zaključaka kako hrvatski poduzetnici poznaju i primjenjuju sve oblike ograničenja tržišnog natjecanja, više nego pravnu disciplinu zabrana takvih postupanja prema Zakonu o zaštiti tržišnog natjecanja (ZZTN). Prirodno je da se veća društva nastoje širiti i rasti, a pritom su uzete u obzir i teškoće poslovanja velikih poduzetnika. Nema, međutim, opravdanja da se rast ostvaruje ograničavanjem slobode poduzetništva drugih poduzetnika, stoji u izvješću. U trgovini na malo, u oblasti prehrane i mješovite robe jačaju veliki moderni trgovački lanci, dok se mali poduzetnici ne nadmeću dovoljno sa cijenama oglašavanjem ili drugim oblicima zdravog tržišnog natjecanja. Nema ni suradnje i međusobnog povezivanja malih poduzetnika, a ni suradnje s velikim poduzetnicima. Agencija je uočila da veliki trgovački lanci, ali i društva u drugim djelatnostima usluga, ne nude malim poduzetnicima dugoročne ugovorne odnose primjerene djelatnostima, primjerice ugovore o franšizi, isključivoj distribuciji, nabavi i dr. Inozemni poduzetnici pristupaju hrvatskom tržištu u pravilu putem složenih distribucijskih ugovora. Na taj način daju prednost i isključiva prava samo jednom ili vrlo malom broju poduzetnika putem ugovora o isključivim i uzajamnim odnosima, dok su ulaganja u maloprodajnu mrežu neznatna. Velika javna poduzeća djeluju u uvjerenju da se na njih ne primjenjuje disciplina zabrane ograničenja tržišnog natjecanja, smatraju u Agenciji. Oni najveći najteže prihvaćaju takmace i disciplinu natjecanja, ocjenjujući da se djelatnost Agencije na njih ne odnosi. Stručnjaci Agencije uočili su i tendencije da se u propisima ili drugim općim aktima nalaze različiti posebni uvjeti koji ograničavaju slobodu poduzetništva i pristupa tržištu. Takvim uređivanjem djelatnosti usluga isključuje se jedno po jedno tržište i geografski prostor iz slobodnog tržišnog natjecanja. Jednogodišnji rad Agencije omogućio je tek djelomični uvid u stanje na hrvatskom tržištu. Izvješće o njezinu radu prihvatila je Vlada, uz mišljenje Ministarstva financija da bi ubuduće Agencija trebala određenu pažnju posvetiti koncesijama i cijenama koje koncesionari utvrđuju, obzirom da se radi o prirodnom ili tehničkom monopolu. (Hina) splj sbo 211148 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙