TOULOUSE/HAMBURG, 31. ožujka (Hina/dpa) - Europska Airbus- industrija odlučna je u svojoj namjeri da u što kraćem roku razvije i izgradi dvomlazni zrakoplov sa stotinu sjedećih mjesta kako ne bi zaostajala za američkom konkurencijom
čiji bi model Boeing 717-200 trebao uskoro poletjeti po prvi put.
TOULOUSE/HAMBURG, 31. ožujka (Hina/dpa) - Europska Airbus-
industrija odlučna je u svojoj namjeri da u što kraćem roku razvije
i izgradi dvomlazni zrakoplov sa stotinu sjedećih mjesta kako ne bi
zaostajala za američkom konkurencijom čiji bi model Boeing 717-200
trebao uskoro poletjeti po prvi put. #L#
Spomenuti zrakoplov će na tržište izići pod nazivom A318, javlja
njemački stručni časopis "AERO International". "Ne možemo si
dozvoliti da ne ispitamo sve mogućnosti koje omogućavaju
prisutnost na tržištu zrakoplova sa sto sjedećih mjesta."
Projekt se već provodi pod internom oznakom "A319M5". Airbus
namjerava ovaj zrakoplov na tržište izbaciti najkasnije godinu
dana nakon isporuke prvog Boeinga 717-200 koji bi redovnim letovima
trebao započeti u lipnju iduće godine.
Pozadina ovih novih aktivnosti je činjenica da je propala suradnja
između Airbusa i kineske tvrtke AVIC za izgradnju zrakoplova
namijenjenog regionalnom prometu dogovorena prije mnogo godina.
Kako na tržištu zrakoplova za regionalni promet ne bi zaostajali za
Boeingom, Airbus namjerava što prije razviti i serijski
proizvoditi model A318. Time će se Airbusov obiteljski koncept
A320 proširiti na zrakoplove sa sto sjedala za tržište regionalnog
prometa.
Boeing je nakon preuzimanja McDonnell Douglasa razvio njihov
posljednji projekt MD-95 te taj zrakoplov sada na tržište izvodi
pod nazivom Boeing 717-200. Prvi let u Long Beach predviđen je za
lipanj ove godine dok bi isporuka prvom kupcu trebala uslijediti
godinu dana kasnije.
(Hina) span rj
310223 MET mar 98