FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"OSLOBOĐENJE": ZUBAKOVA POLEMIKA S FILIPOVIĆEM NAKON OSAMDESETAK RAZLIČITIH KOMENTARA U SARAJEVSKIM MEDIJIMA

SARAJEVO, 6. veljače (Hina/Ranko Mavrak) - Član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Krešimir Zubak, možda po prvi put od ulaska u političke vrhove, upustio se u rijetko otvoren obračun s političkim, nacionalnim, idejnim, povijesnim i znanstvenim postulatima na kojima svoje djelovanje u proteklih sedam godina zasniva bošnjačka intelektualna elita.
NAKON OSAMDESETAK RAZLIČITIH KOMENTARA U SARAJEVSKIM MEDIJIMA SARAJEVO, 6. veljače (Hina/Ranko Mavrak) - Član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Krešimir Zubak, možda po prvi put od ulaska u političke vrhove, upustio se u rijetko otvoren obračun s političkim, nacionalnim, idejnim, povijesnim i znanstvenim postulatima na kojima svoje djelovanje u proteklih sedam godina zasniva bošnjačka intelektualna elita.#L# Polemiku je Zubak odlučio povesti na stranicama sarajevskog dnevnika "Oslobođenje" koje ju je preko cijele stranice objavljivalo tri dana. Član Predsjedništva BiH odlučio se prihvatiti bačenu rukavicu različitih uvreda i optužbi što su ih ranije često iznosile različite osobe iz reda bošnjačkog naroda, no glavnom metom tog verbalnog obračuna bio je dr. Muhamed Filipović, profesor Flozofskog fakulteta u Sarajevu, jedan od utemeljitelja Stranke demokratske akcije, a sada prvi čovjek Liberalno-bošnjačke organizacije BiH, stranke koja opstanak ima zahvaliti samo njegovoj uvijek intrigantnoj pojavi. U toj polemici Zubak Filipovića oslovljava po njegovu nadimku - Tunjo. U tekstu pod naslovom "Razvlačenje pameti po Tunji and comp." Zubak se osvrće na optužbe izrečene na njegov račun nakon intervjua danih prije otprilike mjesec dana "Globusu" i "Vjesniku". "Nemusliman uopće, Hrvat posebice, ne može javno izreći svoje mišljenje, pogled, ocjenu ili konstataciju koja stavlja pod sumnju 'istine' o daljoj ili bližoj prošlosti... a da vještom i sinkroniziranom uporabom medija ne bude napadnut na najgrublji i najbezobzirniji način", kaže na početku Zubak ističući da Hrvati danas, "kao u ona 'velika' beogradska vremena s kraja osamdesetih i početka devedesetih, imaju specijalan tretman. Sve što kažu - neovisno koliko je to utemljeno na činjenicama - dobiva paranoidnu interpretaciju: Eno, opet dijele Bosnu". Više od osamdeset različitih komentara po sarajevskim medijima, ustvrđuje Zubak, pojavilo se nakon njegovih intervjua, a da sam pri tom nije rekao ništa što i drugi nisu prije govorili i to upravo u bošnjačko-muslimanskim krugovima. "Kazao sam istinu, a istina ovdje najviše boli, osobito kada se dokumentira njihovim djelima i činima", piše Zubak. On ističe kako je na uvrede ostajao hladan, ali je na njih na kraju ipak odlučio odgovoriti "otpisujući im lijevom rukom" ne bi li pokušao upozoriti na stanje permanentne mutacije kod bošnjačko-muslimanskih ideologa koji ga napadaju. "Je li to", pita se Zubak, "bolesno psihičko stanje ili obična prodaja konjukturne robe u čemu znanstvena etika i obični ljudski moral nisu važni". "Otpisujem im lijevom rukom čuvajući desnu za one koji ih isturaju", piše Zubak dodajući kako mu nije običaj tako komunicirati s javnošću, starijim osobama posebice, ali ovoga puta nema izbora jer ga na to tjera okružje. Zubak tvrdi da Filipović hoće kazati "da smo mi dijelili Bosnu, a oni kao nisu, da postoji velikohrvatska, a nikako velikomuslimanska politika, da su im drugi određivali ime, da postoje Bošnjaci, a ne Hrvati, i uz to daje poduke iz morala, logike, povijesti i politike". Zubak zaključuje da su Filipović i njegovi istomišljenici ponajprije u svađi sa samima sobom i međusobno. "Nisam ih ja ugurivao ni izgurivao iz 'Alijine stranke', ni sastavljao ni rastavljao u Muslimansko-bošnjačkoj organizaciji sa Zulfikarpašićem, svadio sa Silajdžićem zbog 'Muslimanije' a sa Šaćirbejom zbog Republike Srpske", ističe Zubak i poziva se na opis Filipovića iz knjige njegovog bivšeg kolege Esada Ćimića "Politika kao sudbina". Ćimić tamo Filipovića opisuje kao osobu koja "ima patološku potrebu da laže, konstruira situacije, ličnosti, motive i s vremenom sam počinje vjerovati u istinitost vlastitih spletki". Danko Grlić pak Filipovića naziva "ontologijskim lažovom", a Zubaku svi ti citati služe kako bi iznio tvrdnju da je Filipović s istom nevjerodostojnošću nastupio i kada se zauzimao za ime "Musliman" kao što neuvjerljivo zvuči kada danas obrazlaže kako u Bosni postoje samo "Bošnjaci" različitih vjera. "Na starim povijesnim činjenicama počela se od 1994. graditi teorija o bošnjaštvu i to od istih onih koji su tako gorljivo dokazivali i branili muslimanstvo... Političke, čisto političke potrebe i interesi politički i materijalni, uvjetovali su i onda i sada ovakve mutacije", kaže Zubak. U završnom dijelu svog polemičkog teksta pod naslovom "Ne prebacujte svoju krivnju na druge", Zubak poručuje Filipoviću i njegovim istomišljenicima kako bi dobro bilo da svom narodu prestanu prodavati laži i iluzije, stvarati zablude o temeljnom i vodećem narodu i sukobljavati ga s drugima. "Narodu treba jednostavno kazati: ako želimo imati cjelovitu BiH, možemo u njoj imati trećinu vlasti, a ako želimo potpunu vlast, onda možemo imati trećinu BiH. To je sva istina... Sve drugo, zvali vi to građanskom ili bošnjačkom opcijom, zapravo je maskirana velikomuslimanska politika", ustvrđuje Zubak upozoravajući da Hrvati u obrani od tih nakana neće odustati nazivalo se to separacijom, amputacijom, podjelom ili velikohrvatskom politikom. Uz isticanje kako osporavanje pseudoteorija i teza nije i osporavanje bošnjačko- muslimanskog naroda, Zubak poručuje: "Vi gospodo konvertiti- pervertiti, prestanite. Prestanite! U interesu je to vašeg naroda. Vi ste svojom vikom o građanskoj državi srušili Cutillerov plan. Vi ste tada srušili pokušaj međunarodne zajednice da se BiH uspostavi i da funkcionira po ugledu na druge multietničke države u Europi. E, kako danas on izgleda lijep u odnosu na ovaj daytonski. Srušili ste ga i suodgovorni ste za ono što se poslije toga događalo... Ne izmišljajte nove teorije za stare ciljeve jer biste mogli srušiti i ovaj mukom stečeni daytonski ugovor". (Hina)rm vkn 061555 MET feb 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙