FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BILTEN

TURISTIČKI BILTEN telefon: 01/27-39-27 fax: 01/455-01-48 Zagreb, 8. siječnja 1998. Sadržaj: 1. SABOR HTZ PRIHVATIO FINANCIJSKI PLAN ZA 1998. 2. RIVIERA HOLDING NAJAVLJUJE U 1998. 10 POSTO VIŠE NOĆENJA 3. U ISTRI U 1998. 14 MILIJUNA NOĆENJA… 4. …A ZA BLAGDANA BORAVILO VIŠE OD DESET TISUĆA GOSTIJU 5. ROVINJSKI TURIZAM NA PRAGU PRIJERATNIH REZULTATA… 6. …A ZA NOVOGODIŠNJE BLAGDANE VIŠE OD DVIJE TISUĆE GOSTIJU 7. NA KVARNERU ZA NOVU GODINU OKO 11.000 GOSTIJU 8. NA PLITVICAMA U 1997. 316.000 POSJETITELJA 9. U ZADRU USPJEŠNA TURISTIČKA 1997. 10. NA PLITVICAMA U 1997. 316.000 POSJETITELJA 11. U ZADRU USPJEŠNA TURISTIČKA 1997. 12. U HOTELIMA NA MAKARSKOM PRIMORJU 1500 GOSTIJU 13. U DUBROVAČKO-NERETVANSKOJ ŽUPANIJI U 1998. 2,2 MIL NOĆENJA 14. DOČEK NOVE GODINE U DUBROVNIKU - NAJAVA DOBRE TURISTIČKE SEZONE 15. OTVOREN NOVOUREĐENI HOTEL "JASTREB" U BEGOVU RAZDOLJU 16. KARAVANA ZA BJELOLASICU 17. KONFERENCIJA ZA NOVINARE POSLOVODSTVA JADROLINIJE 18. TURISTIČKE DIONICE NA BURZAMA 19. SIGURNOSNI POJAS U TURISTIČKIM AUTOBUSIMA OD 1998. 20. MILIJARDU I POL LJUDI PUTOVALO ZRAKOPLOVIMA 1997. 21. SILVESTROVO NA ULICAMA BEČA - MEĐU NAJVEĆIM DOČECIMA U EUROPI 22. CLEAR VIEW: POVRATAK SRI LANKE 23. ANA: ZRAKOPLOVNA KOMPANIJA S 44 HOTELA 24. VELIKI POPUST U 53 HYATT HOTELA 25. AMERICAN AIRLINES - NAJBOLJA ZRAKOPLOVNA KOMPANIJA SJEVERNE AMERIKE 26. SOBA U DVORCU I ČAJ S PLEMSTVOM 27. LETOVI NA KOJIMA JE ZABRANJENO PUŠENJE NISU KAZNA 28. VIJETNAM: VELIKI TURISTIČKI PROJEKT 29. MADRID-ATRAKTIVNO TURISTIČKO ODREDIŠTE 30. TURISTIČKA BARCELONA NAJAVLJUJEMO: KONFERENCIJSKI CENTRI NA ZRAČNIM LUKAMA SABOR HTZ PRIHVATIO FINANCIJSKI PLAN ZA 1998. Financijski plan Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za 1998. godinu s okvirnim planom promocije hrvatske turističke ponude na inozemnom turističkom tržištu prihvaćen je na šestoj sjednici Sabora HTZ-a. Nacionalna turistička organizacija za promociju hrvatske turističke ponude u 1998. godini izdvojit će 95 milijuna kuna, a od toga će se iz boravišne pristojbe namaknuti 48 milijuna kuna, članarine 17 milijuna kuna i državnoga proračuna 30 milijuna kuna. U iduću će se godinu prenijeti 5,3 milijuna duga HTZ-a iz ove godine, dok dva milijuna kuna iznose troškovi financiranja (kamate), a za promotivne aktivnosti i financiranje Glavnog ureda izdvojit će se 87,7 milijuna kuna. Ministar turizma Sergej Morsan je rekao kako je ove godine turistički promet povećan 40 posto u odnosu lanjsku godinu, a gotovo su se i svi značajniji europski turoperatori vratili u Hrvatsku. Za turističku 1998. godinu Morsan predviđa 15 posto viši fizički promet nego ove te 15 do 20 posto viši financijski promet. "Hrvatski je turizam još uvijek opterećen posljedicama ratnih godina, ali je došlo vrijeme za obnovu turističkih objekata, komunalne infrastrukture, privatizaciju, restrukturiranje i povećanje kvalitete turističke ponude. Porez na dodanu vrijednost koji će stupiti na snagu od Nove godine treba prihvatiti kao mehanizam kojim će hrvatsko gospodarstvo postati dijelom svjetskog gospodarstva", rekao je Morsan. Po uzoru na konkurentne sredozemne zemlje, Hrvatska bi trebala privatizirati turističke objekte tako da bi u njoj slobodno mogao kolati domaći i inozemni kapital. Na sjednici su iznijeti i prijedlozi predstavnika zagrebačke i krapinsko-zagorske Turističke zajednice o jačanju razvitka kontinentalnog turizma (zdravstvenog, lovnog, kongresnog turizma i tranzita). Usvojen je i Rebalans financijskog plana HTZ-a za 1997. godinu te Odluke o naknadi za rad članova Nadzornog odbora HTZ-a kao i Odluka o naknadi za rad članova Turističkog vijeća HTZ-a. Osobni izaslanik Predsjednika Republike Hrvatske dr. Franje Tuđmana, ministar turizma Sergej Morsan dodijelio je odlikovanja Reda Danice hrvatske s likom Blaža Lorkovića petnaestorici turističkih djelatnika koji su proteklih godina pridonijeli boljitku hrvatskoga turizma. RIVIERA HOLDING NAJAVLJUJE U 1998. 10 POSTO VIŠE NOĆENJA U objektima porečke turističke tvrtke Riviera Holding do kraja 1997. godine bilo je gotovo 272 tisuće gostiju, što je 21 posto više nego 1996. s ostvarenih više od dva milijuna noćenja - 19 posto više. Prema procjeni poslovodstva tvrtke, u 1998. se godini očekuje nastavak dobrog poslovanja i porast noćenja za više od deset posto. Strani su turisti u prošloj godini ostvarili čak 97 posto od ukupnog broja noćenja, a najčešće su dolazili iz Njemačke (34 posto), Austrije (17,9 posto), Italije (13,3 posto), Slovenije (11 posto) te Češke (šest posto) i Nizozemske (5,8 posto), dok su u prosjeku boravili više od sedam dana. U Rivieri Holding smatraju kako su lano ostvarili 265,4 milijuna kuna prihoda, dok će u ovoj godini zbog poreza na dodanu vrijednost on biti smanjen za više od tri posto. Tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana u dva se otvorena hotela, "Diamantu" i "Neptunu", kako su istaknuli u tvrtki, odmaralo više od 800 gostiju koji su ostvarili gotovo dvije tisuće noćenja. Više od 40 posto najavljenih gostiju su Talijani, a prema brojnosti slijede Nijemci, Austrijanci, Slovenci te domaći gosti. U ISTRI U 1998. 14 MILIJUNA NOĆENJA… Najveći dio od 9,2 milijuna kuna planiranih prihoda u 1998. godini Turistička zajednica Istarske županije utrošit će na program turističke promocije, tj. 5,8 milijuna kuna. Prema programu rada za ovu godinu, što ga je prihvatila skupština te turističke zajednice, za tiskovni materijal utrošit će se 1,2 milijuna kuna, za oglašavanje u medijima izdvojit će 1,9 milijuna kuna, a za odnose s javnošću još 1,1 milijun kuna. Turistička zajednica Istarske županije u ovoj će godini nastupiti na 60 turističkih sajmova u zemlji i svijetu, od čega na osam samostalno, za što će se utrošiti više od 1,5 milijuna kuna. Prema riječima direktora istarske turističke zajednice Veljka Ostojića, Istra se s 12,5 milijuna noćenja u 1997. godini, što je 42 posto svih turističkih noćenja ostvarenih u Hrvatskoj, konačno vratila na turističko tržište Europe. Međutim, tamošnji turistički djelatnici vjeruju da je broj noćenja u ovoj godini moguće povećati na približno 14 milijuna i to prije svega produljenjem sezone. "Cilj nam je da u Istri, kako na njenom obalnom tako i u unutrašnjem dijelu, u svako doba godine boravi najmanje pet do deset tisuća gostiju", veli Ostojić. U ovoj će se godini veća pozornost posvetiti i stvaranju "imidža" Istre kao poželjne turističke destinacije dovođenjem inozemnih novinara i studijskih grupa, a prema riječima Veljka Ostojića, u tijeku je i odabir visoko profesionalnog "public relation agenta" za najznačajnija turistička tržišta - Njemačku, Austriju, Italiju i zemlje Beneluxa. …A ZA BLAGDANA BORAVILO VIŠE OD DESET TISUĆA GOSTIJU Po podatcima Turističke zajednice Istarske županije tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana u Istri je boravilo više od deset tisuća gostiju, koji su ostvarili 30.900 noćenja. Podatci nisu potpuni, jer nije uračunan broj gostiju i noćenja na području Turističke zajednice Marčane i porečke "Plave lagune". Uspoređujući te nepotpune podatke s podatcima za isto razdoblje 1996., kad je u Istri boravilo 11.745 gostiju odnosno ostvareno 48.473 noćenja, lanjski je blagdanski turistički promet u Istarskoj županiji bio nešto manji. U Istri je tijekom blagdana boravilo više od sedam tisuća stranih gostiju, među kojima su najbrojniji bili Talijani, zatim Slovenci, Nijemci i Austrijanci. Bila su otvorena 23 hotela, a po nepotpunim podatcima najviše je noćenja, 8214, ostvareno u Rovinju, gdje je blagdane provelo 1820 gostiju. Na području umaške Turističke zajednice ostvareno je 5905 noćenja, a više od pet tisuća noćenja ostvareno je u Puli i Poreču. Najviše gostiju od 25. prosinca prošle do 4. siječnja ove godine boravilo je na području porečke Turističke zajednice. ROVINJSKI TURIZAM NA PRAGU PRIJERATNIH REZULTATA… U 1997. godini Rovinj je posjetilo više od 250 tisuća gostiju, za trećinu više nego lani i tek devet posto manje nego u 1990. godini, te se s pravom može reći da je ta, jedna od najpoznatijih jadranskih turističkih destinacija, napokon dočekala pravu turističku sezonu. Iako je turistički promet mjeren brojem noćenja rastao nešto sporije - ostvareno je 1,7 milijuna noćenja, što je 22 posto više prema 1996. godini - u srpnju i kolovozu su prema broju noćenja, ali i prema financijskim učincima, gotovo dosegnuti prijeratni rezultati. Prema podacima rovinjske Turističke zajednice (TZ) domaći su gosti sve rjeđi u rovinjskim ljetovalištima - ostvarili su 3,7 posto od ukupnog broja noćenja - a najbrojniji su već po tradiciji Nijemci (33,5 posto), Talijani (19,4 posto) i Austrijanci (14,5 posto). Rovinjske turističke djelatnike najviše raduje bolja popunjenost smještajnih kapaciteta te produženje sezone. Dok je popunjenost hotela i apartmanskih naselja ostala na razini 1996. Godine (70 dana), rovinjski su kampovi u cijelosti bili popunjeni 26 dana više nego lani (40 dana). Značajnom povećanju broja gostiju i noćenja u mnogome je pridonijela bolja posjećenost izvan glavne turističke sezone. Tako je u prvom tromjesječju 1997. godine ostvaren 44 posto veći turistički promet prema istom preklanjskom razdoblju, u svibnju 43 posto te u rujnu 33 posto veći promet. …A ZA NOVOGODIŠNJE BLAGDANE VIŠE OD DVIJE TISUĆE GOSTIJU Nakon božićno-novogodišnjih blagdana u Rovinju je otvoren jedino hotel "Montauro" u kojemu trenutačno boravi 220 gostiju, pretežito domaćih. Po podatcima rovinjske Turističke zajednice u četirima otvorenim rovinjskim hotelima tijekom novogodišnjih blagdana boravilo je više od 2000 gostiju, pa su rovinjski hotelijeri, s obzirom na to da je 1997. godine zbog obnove bio zatvoren hotel "Eden", zadovoljni prometom. Najposjećeniji je bio hotel "Montauro", u kojem je za novogodišnjih blagdana boravilo 550 gostiju, zatim "Park" s 430 gostiju, koji je za sam doček Nove godine ugostio još 250 posjetitelja. Dobro su bili popunjeni i ostali rovinjski hoteli - "Istra" na Crvenom otoku, u kojemu je novogodišnje blagdane provelo 500 gostiju, te hotel "Adriatic". Tijekom zime, kako se doznaje, bit će i nadalje otvoren jedino hotel "Montauro" jer uz sportaše, koji svake godine dolaze na pripreme, očekuje i ostale domaće i strane goste. NA KVARNERU ZA NOVU GODINU OKO 11.000 GOSTIJU Novu 1998. godinu na Kvarnerskoj rivijeri dočekalo je, po podacima Turističke zajednice Županije primorsko-goranske, ukupno oko 11.000 turista, pretežito inozemnih, a najviše iz Njemačke, Austrije, Italije, zatim iz Slovenije i Mađarske. Bilo je otvoreno četrdesetak hotelskih objekata, od kojih polovica u Opatiji. Opatijska tvrtka "Liburnia riviera hoteli" imala je šesnaest otvorenih objekata, u kojima je odsjelo oko 3400 turista, a privatni objekti Grand hotel Adriatic, Galeb i najluksuzniji "Mozart" ugostio je još oko 700 turista. U krčkim hotelima boravilo je oko 1250, u objektima rapskog HTP- a Imperiala oko 1250 turista, malološinjske Jadranke oko 1000, HTP Novi Vinodolski primit će oko 600 gostiju, a "Cresanka" oko 300 turista. NA PLITVICAMA U 1997. 316.000 POSJETITELJA Najpoznatiji nacionalni park u Republici Hrvatskoj, Plitvička jezera, u 1997. je posjetilo 316.000 posjetitelja s plaćenom ulaznicom, od kojih 65 posto iz inozemstva. Taj je rezultat, prema riječima direktora Javne ustanove nacionalni park Plitvička jezera Stjepana Dujmovića, zadovoljavajući, uz napomenu kako bi broj turista bio daleko veći da su obnovljeni svi osnovni plitvički kapaciteti. U hotelima "Belevue" i "Plitvice" ostvareno je preko 30.000 noćenja. Plitvički turistički djelatnici u 1998. očekuju više od 400.000 posjetitelja, kazao je Dujmović dodajući kako bi do kraja lipnja 1998. godine trebao biti obnovljen najveći plitvički hotel "Jezero" sa 250 soba. U hotel se ulaže više od 40 milijuna kuna, uglavnom kreditnih sredstava. Poslovanje parka, kako se doznaje, opterećuju krediti za obnovu hotela "Plitvice", Ličke kuće i samog Parka, u što je dosad uloženo 12 milijuna njemačkih maraka. No to su zasad nedovoljna sredstva za potpunu obnovu i revitalizaciju plitvičkih hotela i objekata, a naročito za ulaganja u određene objekte zaštite prirode, prije svega kanalizacijski sistem te izgradnju i obnovu šetnica, staza i drvenih mostića uz poznata jezera. U ZADRU USPJEŠNA TURISTIČKA 1997. U Zadarskoj županiji je prošle godine boravilo 300.000 gostiju, koji su ostvarili više od dva milijuna noćenja, što je 60 posto predratne 1990. Turistički djelatnici zbog toga prošlu turističku godinu ocjenjuju izvanredno uspješnom i ohrabrujućom, a na temelju prošlogodišnjih rezultata u ovogodišnjoj se sezoni planira povećanje prometa za 20 posto. Kako bi se to ostvarilo, potrebno je i nadalje povećavati broj smještajnih jedinica u hotelima i turističkim naseljima, završiti obnovu zadarske zračne luke, osigurati dobru brodsku povezanost Zadra s otocima i sa susjednom Italijom, omogućiti što povoljnije zajmove za obnovu turističkih objekata i pojačati privatizaciju turističkoga gospodarstva. Upravo su to zadaće u najnovijemu izvješću HGK - Gospodarske komore u Zadru o stanju u turističkoj djelatnosti Zadarske županije. U turističkim objektima u Zadarskoj županiji smješten je još 1671 prognanik - u gradskim hotelima "Kolovare" i "Zagrebu", te u turističkim naseljima "Punta skali" i "Zelenoj punti". Izražena je nada da će, istodobno sa završetkom obnove njihovih kuća i naselja u zadarskome zaleđu, ti hoteli biti do početka turističke sezone ispražnjeni i spremni za prihvat gostiju. Napuštanjem hotela oslobodit će se oko 1100 postelja, pa će Zadarska županija imati oko 12.000 postelja u hotelima i turističkim naseljima. U HOTELIMA NA MAKARSKOM PRIMORJU 1500 GOSTIJU U pet hotela i jednom hotelsko - turističkom naselju na Makarskoj rivijeri Novu je godinu dočekalo 1500 gostiju, među kojima i 200 stranih turista. Nakon dvodnevnoga hotelskog novogodišnjeg slavlja, na Makarskom primorju bit će otvoreno samo tri hotela. U DUBROVAČKO-NERETVANSKOJ ŽUPANIJI U 1998. 2,2 MIL NOĆENJA Turistička zajednica (TZ) Dubrovačko-neretvanske županije procjenjuje da će u ovoj godini biti ostvareno 2,2 milijuna noćenja ili posjet od približno 350 tisuća gostiju. Prema podacima za prvih deset mjeseci 1997. godine, u toj je županiji ostvareno približno 1,6 milijuna noćenja, što je 88 posto više nego u istom razdoblju 1996. godine. Planirano povećanje ostvarit će većim dijelom strani turisti i to iz Izraela, Francuske, Velike Britanije i Njemačke. U svezi s tim planira se u suradnji sa Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) promocija na tržištima Njemačke, Italije, Austrije, Velike Britanije, Češke, Slovačke, Mađarske te Francuske. U protekloj je godini u obnovu hotela, prema podacima tamošnje TZ, uloženo približno 140 milijuna njemačkih maraka, a u ovoj se godini planira investirati još 150 milijuna maraka. Za dobre turističke rezultate Županija je ove godine dobila priznanje Udruženja pisaca i novinara u turizmu Velike Britanije, dok je grad Dubrovnik u anketi HTZ-a i Hrvatske televizije ocijenjen kao treći turistički grad u Hrvatskoj, a hotel Croatia u anketi Večernjeg lista najboljim hotelskim objektom na Jadranu. DOČEK NOVE GODINE U DUBROVNIKU - NAJAVA DOBRE TURISTIČKE SEZONE U Dubrovačko-neretvanskoj županiji i gradu Dubrovniku tijekom novogodišnjih blagdana bilo je otvoreno znatno više hotela nego prošlih godina. Tako će svoja vrata dubrovačkim posjetiteljima otvoriti hoteli "Argentina", "Plakir", "Dubrovnik President", "Sumratin" i "Kompas"; u Cavtatu će biti otvoren hotel "Croatia", u Vela Luci tri hotela, na Korčuli dva i u Orebiću hotel "Rataneum". Po riječima direktora Županijske turističke zajednice Vladimira Bakića u hotelima je bilo oko dvije tisuće gostiju, većinom domaćih, ali i Slovenaca (najviše u "Croatiji"), Britanaca, Francuza i Nijemaca. Vladimir Bakić kazao je kako je dobra popunjenost hotela za novogodišnje blagdane ujedno i najava dobre turističke sezone 1998. Županijski turistički djelatnici u ovoj godini očekuju da će, uz 2,100.000 noćenja i posjet 350.000 turista, promet biti 30 posto veći nego 1997. OTVOREN NOVOUREĐENI HOTEL "JASTREB" U BEGOVU RAZDOLJU U Begovu Razdolju, naselju u mrkopaljskoj općini, koje se nalazi na najvišoj nadmorskoj visini u Hrvatskoj, na 1078 metara, potpredsjednik hrvatske Vlade i ministar znanosti i tehnologije dr. Ivica Kostović otvorio je prošli tjedan novouređeni hotel "Jastreb", u koji je Vlada uložila milijun i pol kuna, a opatijski "Liburnija rivijera hoteli", koji će njime upravljati, oko 500.000 kuna. Hotel ima 46 dvokrevetnih i trokrevetnih soba i tri apartmana, restaurant i aperitiv-bar, a uskoro će biti otvoreni fitnes centar i diskoklub. Tik uz hotel nalaze se tereni za skijaško trčanje i rekreacijsko skijanje, te žičara. Potpredsjednik Vlade dr. Kostović je istaknuo da Vlada ulaganjem u hotel "Jastreb" nastoji oživjeti turističku djelatnost Gorskoga kotara i zaposliti njegovo pučanstvo. Dodao je da je "otvaranje toga objekta dobar primjer uspješne i korisne suradnje više državnih i lokalnih, te gospodarskih čimbenika". Ministar turizma Sergej Morsan je ustvrdio da hrvatski turizam ulazi u novo razvojno razdoblje, te da je otvaranje hotela "Jastreb" velik turistički poticaj za cijeli Gorski kotar. "Hotel će zacijelo dobro poslovati, jer se nalazi u kraju koji obiluje prirodnim ljepotama, a blizu je suvremene prometnice, velikih gradova i Kvarnerske rivijere", kazao je ministar Morsan. Svečanosti otvorenja hotela "Jastreb" bio je nazočan i ministar pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec, poslovodstvo "Liburnija rivijera hotela", te turistički dužnosnici Primorsko- goranske županije, a novootvoreni objekt blagoslovio je mrkopaljski župnik Juraj Peterović. Prvi gosti hotela su djeca poginulih hrvatskih branitelja, koji još od Božića zimuju u "Jastrebu". KARAVANA ZA BJELOLASICU Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica organizirali su jednodnevni izlet pod nazivom "Karavana za Bjelolasicu", kojim su besplatno doveli više od 500 izletnika u Hrvatski olimpijski centar "Bjelolasica" na Bjelolasici. Karavana je organizirana kako bi se predstavila turistička ponuda toga kraja te ugostiteljska i športska ponuda Centra. Hrvatska Vlada uložila je u preuređenje Centra četiri milijuna kuna jer su proteklih pet godina u njemu boravili prognanici i izbjeglice, kazao je direktor Centra Tomislav Paškvalin. Do sada su obnovljena tri paviljona s 296 ležajeva, od ukupno osam, skijaška staza i restauracija. Paškvalin je istaknuo da je Centar pogodan za pripremu svih sportaša te kako ga namjeravaju pretvoriti u veliki olimpijski centar. Kako bi se vratili turisti u to nekada poznato goransko zimsko središte, ministar turizma Sergej Morsan je najavio da će Ministarstvo turizma subvencionirati zimske izletničke programe, i to jednodnevne i višednevne boravke od 5. siječnja do 31. ožujka ove godine, te organizirane grupne prijevoze autobusima. Osnivači Hrvatskoga olimpijskog centra "Bjelolasica" su hrvatska Vlada, Hrvatski olimpijski odbor, Riječka i Zagrebačka banka, INA i Hrvatska elektroprivreda. KONFERENCIJA ZA NOVINARE POSLOVODSTVA JADROLINIJE Predsjednik Uprave riječke Jadrolinije Milivoj Ružić izvijestio je na konferenciji za novinare, održanoj na brodu Liburniji privezanom u riječkoj luci, kako je taj hrvatski linijski putnički brodar lanjsku poslovnu godinu, u kojoj je obilježio 50. obljetnicu utemeljenja, uspješno završio. "Brodovi naše flote prevezli su ukupno više od pet milijuna putnika i više od 1,3 milijuna vozila, a uz objavljeni red vožnje izvršili smo i oko četiri tisuće izvanrednih vožnji", naveo Ružić. Istaknuo je kako je za 1998. godinu planirano osampostotno povećanje obujma prijevoza. Hrvatska Vlada će, naglasio je Ružić, u ovoj godini izdvojiti 81 milijun kuna za obnavljanje Jadrolinijine flote - što će biti dostatno za nabavu šest novih brodova, a čemu će neposredna posljedica biti znatno poboljšanje kvalitete naših usluga - istaknuo je Ružić. Zaključno je izvijestio da je cjelokupno europsko turističko tržište za sljedeću sezonu Jadrolinija marketinški već obradila. TURISTIČKE DIONICE NA BURZAMA Tjedni promet na Zagrebačkoj burzi: br. dionica cijena/kn %promjena promet/kn cijene 1. Plava laguna 1290 0,78 52.950 2. Riviera holding 90 0,00 36.640 3. Sunčani Hvar 36 20,00 18.350 4. Istraturist 115 27,78 5.370 5. Arenaturist 110 10,00 3.300 6. Jadran turist 150 - 2.800 Protekloga tjedna nismo dobili izvješće s Varaždinskog tržišta vrijednosnica. SIGURNOSNI POJAS U TURISTIČKIM AUTOBUSIMA OD 1998. Njemački ministar prometa Matthias Wissmann namjerava uvesti obvezatnu uporabu sigurnosnog pojasa u turističkim autobusima od proljeća godine 1998., piše u listu "Express", dok Europska unija uvođenje tog propisa predviđa tek od listopada 1999. Tako će Njemačka biti prva država s poboljšanom sigurnošću u turističkim autobusima, izjavio je Wissmann, ističući da se o toj odluci mora savjetovati s dužnosnicima njemačkih saveznih pokrajina. No, već se sada predviđaju i neke iznimke, ponajprije za autobuse koji ne prometuju na velikim udaljenostima i u kojima putnici ne sjede već stoje. Europska je unija odlučila uvesti pravilo prema kojemu se svi autobusi teži od tri i pol tone moraju opremiti sigurnosnim pojasevima do 1. listopada 1999. MILIJARDU I POL LJUDI PUTOVALO ZRAKOPLOVIMA 1997. Svjetske zrakoplovne tvrtke prevezle su 1997. oko milijardu i pol putnika, priopćila je Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo. Prema podacima te organizacije, putnika je prošle godine bilo sedam posto više nego 1996. Iskorištenost zrakoplova dosegnula je lanjske godine 69 posto, što je najveća iskorištenost u povijesti civilnog zrakoplovstva. Zrakoplovne tvrtke 185 zemalja članica Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo također su 1997. godine prevezle oko 25 milijuna tona tereta, što je povećanje od 11 posto u odnosu na preklanjsku godinu. SILVESTROVO NA ULICAMA BEČA - MEĐU NAJVEĆIM DOČECIMA U EUROPI Novogodišnja noć u austrijskoj metropoli, spoj bogate bečke kulturne i civilizacijske tradicije s modernim trendovima što odgovaraju svim zahtjevima suvremenosti, protekle je godine, po mnogim procjenama, postala najznačajnija silvestarska svečanost u Europi. Osmi put po redu veličanstveno organizirana priredba pretvorila je čitav grad u pozornicu na otvorenom. Glazba u gradu Straussa, Schuberta i Mozarta ima posebnu ulogu - bečki valcer izraz je kultiviranog životnog stila. Prije skoro više od 150 godina čitavu su Europu oduševljavali Johann Strauss i Josef Lanner ritmom valcera koji je uz Mozart-kuglu zaštitni znak Austrijanaca. Tako je i 1997. godine na trgu ispred gradske vijećnice sve bilo u stilu valcera, dok je klasična glazba na Spittelbergu, operne arije i operetni šlageri na Neuen Marktu, evergreeni na Hohen Marktu, i ples do jutra na "dvoru" svjedočilo o toj prebogatoj glazbenoj tradiciji prijestolnice na "lijepom, plavom Dunavu". Bečani su uplesali u Novu u tročetvrtinskom taktu na tradicionalnom "Carskom balu" na parketu habsburškog dvorca Hofburga, a pred ponoć bilo je predviđeno i razgledavanje znamenitosti grada dok se, točno u ponoć, nije oglasilo Pummerin - najveće zvono u Austriji na zvoniku bečke katedrale - Stefansdoma. Kažu najveća pozornica valcera na svijetu nalazila se na trgu ispred gradske vijećnice. Za sve koji slučajno ne znaju plesati valcer, od 14 sati pa sve do pola noći organizirani su besplatni tečajevi, jer u Beču se, prema nepisanom zakonu, u Novu godinu "mora" uplesati u ritmu valcera. Freyung je ugostio kockare i sve one koji su se željeli okušati u igrama na sreću. Gubitnika nema, svi koji sudjeluju dobivaju barem jedan listić na kojem se može dobiti i do milijun šilinga. Na trgu Am Hof gdje je i Hrvatska katolička misija bio je razapet veliki šator u kojem se, naravno, plesalo, na Hohen Marktu evergreen, dok je na Lugecku sve bilo u znaku flamenka. Omiljene melodije iz opereta i hitovi iz mjuzikla na Neuen Marktu. Pod geslom "Svijeće umjesto raketa" na Spittelbergu su u labirintu starih uličica prepunih malih restorana glumci, žongleri i čarobnjaci uz svijeće i baklje ponudili poseban, srednjevjekovno inspirirani ugođaj. Teinfalt ulica pretvorio se u najluđoj noći u godini u ulicu čarolija i magije za sve one nestrpljive koji su željeli čuti što prije što donosi Nova godina: čitalo se iz dlanova, karata, zurilo u kristalne kugle i na tko zna još koliko načina proricala budućnost. CLEAR VIEW: POVRATAK SRI LANKE U turističku promičbu Sri Lanka ulaže između dva i tri milijuna USD. William Laws iz PR-agencije Manning Selvage & Lee iz Colomba jasno se izrazio: zahvaljujući širokoj turističkoj kampanji Clear View, koja je započela koncem lanjskog rujna, Sri Lanka će u inozemstvu opet biti zapažena u željenom svjetlu. Navedena je kompanija na zahtjev brojnih državnih organizacija i nekih privatnih poduzeća razradila Clear View kampanju te započela njeno provođenje. Očekuje se da će kampanja trajati dvije godine, a u nju će biti uloženo između dva i tri milijuna USD. Ova kampanja ima dvostruki cilj: s jedne strane potaknuti razvoj turizma, a s druge strane raznim pogodnostima privući strane ulagače. Usmjerena je na ukupno 16 zemalja, koje su podijeljene u dvije skupine. U prioritetnu skupinu (Key Countries) zemalja (kojoj se polaže veća pozornost) ubrajaju se Japan, Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Italija i Indija. Švicarska, Nizozmeska, skandinavske zemlje, Belgija, Singapur, Rusija, Australija i Južna Koreja čine drugu skupinu zemalja, kojima Sri Lanka posvećuje nešto manje pozornosti te će se u turističku promičbu u tim zemljama uložiti manje novaca. ANA: ZRAKOPLOVNA KOMPANIJA S 44 HOTELA ANA Hotels International (AHI) raspolaže s 44 hotela širom svijeta. Vlasnik lanca je ANA Enterprises (čije je sjedište u Tokiju), potekla iz All Nippon Airways (ANA), vodeće japanske zrakoplovne kompanije i trenutno deveta po veličini na svijetu. Trenutno u SAD-u postoje dva ANA hotela (po jedan u San Francisku i Washingtonu D.C.), 30 ih je u Japanu, 11 u Oceaniji i jedan u Austriji. Broj hotelskih kreveta prešao je brojku 10.000 u 1990. godini, danas lanac raspolaže s više od 15.000 kreveta, a u planu je do 2000. godine povećati broj kreveta na 20.000. AHI svojim proširivanjem pokušava pratiti razvoj zrakoplovne kompanije. Trenutno u SAD-u traži hotele koje bi uključila u svoj lanac i to u gradovima u koje leti All Nippon Airways. VELIKI POPUST U 53 HYATT HOTELA Zbog uspjeha koje je u protekle četiri godine postigao, Hyatt Hotels & Resorts i nadalje nudi veliki popust pod nazivom Great Deal. Od 1. prosinca 1997. pa sve do 28. veljače 1998. u ukupno 53 hotela (38 u Aziji/Pacifiku i 15 u Europi, Južnoafričkoj Republici i Južnoj Americi) cijene su snižene i do 45 posto. AMERICAN AIRLINES - NAJBOLJA ZRAKOPLOVNA KOMPANIJA SJEVERNE AMERIKE Čitatelji engleskog časopisa namijenjenog poslovnim putnicima po sedmi su put za redom za najbolju zrakoplovnu kompaniju Sjeverne Amerike izabrali kompaniju American Airlines. Najvažiji kriteriji za izbor bili su vrijeme polijetanja, točnost, sigurnost i širina mreže. American Airlines, baš kao i druge američke zrakoplovne kompanije bilježi dobru popunjenost letova na rutama preko sjevernog Atlantika: popunjenost zrakoplova iznosi 83,2 posto. SOBA U DVORCU I ČAJ S PLEMSTVOM U Portugalu je mnogo plemićkih obitelji otvorilo svoje dvorce turistima, ali u smislu visokog turizma. Gosti u dvorcu žive s plemićkom obiteji kojoj se više ili manje priključuju. Tu se ne radi o hotelskoj usluzi; gosti dobiju noćenje i doručak i u dvorcu se mogu osjećati kao kod svoje kuće. To znači da bez pitanja smiju koristiti salon i biblioteku, smiju šetati vrtom ili pogledati u kuhinju. Mogu i sa svojim domaćinima piti čaj ili dobro jesti te dobiti uvid u njihove svakodnevne radosti i tuge. S ciljem oživljavanja stare portugalske tradicije i gostoljubivosti, a sve uz odgovarajuću cijenu, osnovano je privatno udruženje "Turismo de Habitaçao" (skraćeno "Turihab"), u koje se do sada u sjevernom i srednjem Portugalu pridružilo 87 plemićkih sjedišta, vlastelinskih kuća i seoskih posjeda. Pošto je održavanje tako elikih zgrada vrlo skupo, one koje su se uključile u turističku ponudu primaju potporu od države. Udruženje "Turihab" ponudu je podijelilo u tri skupine: - dvorci i druga plemićka sjedišta, sagrađeni prvenstveno u 17. i 18. stoljeću, s antiknim namještajem i modernim komforom čine skupinu "Casas Antigas" - gospodarske kuće i ljetnikovci u seoskoj okolini čine skupinu "Quintas e Herdades" - romantična seoska imanja i mlinovi pripadaju trećoj skupini pod nazivom "Casa Rústicas". U svakoj skupini postoje tri kategorije smještaja. Dvokrevetna soba (s kupaonicom i doručkom) u kategoriji A stoji 140 SFR, u kategoriji B 105 SFR i u kategoriji C 80 SFR. LETOVI NA KOJIMA JE ZABRANJENO PUŠENJE NISU KAZNA Zrakoplovne kompanije na čijim je letovima zabranjeno pušenje bilježe pozitivne rezultate. Odagnani su i prvi strahovi koji su se pojavili pri uvođenu takvih letova, a sve uz opadajući broj putnika. Nedavno je i British Airways odlučio, a na temelju provedenog ispitivanja, zabraniti pušenje na svim svojim letovima. Ovu će odluku sasvim sigurno slijediti i druge kompanije, tim više što općenitu zabranu pušenja na letovima zagovaraju Svjetska zdravstvena organizacija WHO i Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo ICAO. Od 1996. godine zabranjeno je pušenje i na europskim Swissairovim letovima, a od travnja 1997. i na letovima preko sjevernog Atlantika. Swissair je jedna od kompanija koja je dugo oklijevala s uvođenjem letova na kojima je zabranjeno pušenje. Air Canada bila je jedna od prvih zrakoplovnih kompanija koja je na zahtjev svojih putnika (još u jesen 1991.) uvela letove s potpunom zabranom pušenja. Od 1. srpnja 1996. kompanija American Airlines zabranila je pušenje na svim svojim letovima, i to s pozitivnim iskustvima. U svijetu se sve više zrakoplovnih kompanija pridružuje ovim kretanjima. Pozitivna iskustva iskazuju Qantas, Lufthansa i Finnair. Iako strastveni pušači - putnici čine jasnu manjinu, nitko ih ne želi ni diskriminirati niti ograničavati. Tako npr. Olympic Airways, iako je na letovima unutar Grčke zabranio pušenje, na dugim letovima broj sjedala podijeljen je preka ključu 50:50 pušači/nepušači. Air France je od 1. studenog 1997. na dugim letovima sva sjedala proglasio sjedalima za nepušače, a pušačima je dopušteno pušenje na za to određenom mjestu. Kod bukiranja leta za nepušače strastvenom pušaču ostaje mogućnost kupovine nekog od sredstava za ublažavanje potrebe za pušenjem, kao što su nikotinski flasteri ili slično, koja se mogu besplatno dobiti i u zrakoplovma nekih kompanija (AUA, SAS, Alitalia ili Swissair). VIJETNAM: VELIKI TURISTIČKI PROJEKT Do kraja 2010. godine trebao bi biti završen najvažniji vijetnamski turistički projekt. Vijetnam traži strane ulagače za svoj ambiciozan projekt u Chan Mayu, jugoistočno od Thua Thien Hue, koji obuhvaća i ogroman turistički sadržaj. U sklopu projekta je međunarodna luka, koja će u pola skratiti put od kineskog kopna, Hongkonga i Tajvana u Laos, Kambodžu i Tajland. Promatrano područje nalazi se na središnjem položaju: samo pet km od autoputa 1 i trans-vijetnamske željezničke pruge, 49 km od grada Hue, 36 km od zračne luke Phu Bai i 32 km od zračne luke Da Nang. Zaljev je širok sedam km i leži točno u sredini između južnog i središnjeg dijela zemlje. Bez obzira na plimu i oseku, luka bi mogla primiti brodove do 50.000 tona, a kod plime i do 70.000 tona. Prema službenim podacima u luku bi se godišnje moglo istovariti 40 milijuna tona tereta. Dobrom i direktnom cestovnom mrežom prema i iz Laosa, Kambodže i Tajlanda moglo bi se skratiti putovanje sada dugim morskim putem. U turističkom sektoru postoje slijedeći projekti: 1. Lječilište i termalna rivijera u Myanu - planira se zajedničko ulaganje s Francuskom i Japanom. 2. Turistički resort Thuy Thien Lake s golf terenom; potrebno oko 20 milijuna USD. 3. Centar za odmor Bach Ma-Lang Co-Canh Duong s dugom pješčanom plažom, bungalovima, hotelima, golf terenom, zabavnim parkom i morskim muzejem. Investicijski troškovi procjenjuju se na 300 milijuna USD, koji će se prikupiti u obliku zajedničkih ulaganja s Malezijom, Austrijom i Japanom. U blizini novog turističkog centra nalazi se povijesno najvažniji grad Hue, u kojem je više od 300 građevina UNESCO proglasio svjetskom kulturnom baštinom. MADRID-ATRAKTIVNO TURISTIČKO ODREDIŠTE Madrid je prošle godine posjetilo 4,2 milijuna turista. Najviše je bilo Amerikanaca (260.000), zatim Talijana (155.000), Japanaca (152.000), Engleza (146.000), Francuza (133.000) i Nijemaca (118.000). Glavni razlozi dolaska u Madrid su njegova kulturna baština, poslovni razlozi ili industrija slobodnog vremena. Upravo s razvojem kulture Madrid se razvio u dragulj budućnosti: 11. listopada 1997., nakon četiri godine obnavljanja, opet će se otvorio Teatro real (kraljevska kazališna kuća), koji se nalazi u najvažnijoj četvrti Madrida u blizini Plaza de Oriente i Madrid de los Austrias. U njemu će se izvoditi opere, operete, baleti i flamenco. Slijedeću godinu španjolski je glavni grad posvetio 400. obljetnici smrti kralja Filipa II (1527-1598) te će se u najvažnijim madridskim muzejima postaviti prigodne izložbe. 1999. godine će jedan od najpoznatijih i najvećih umjetničkih galerija na svijetu, muzej Prado, realizirati četiri velike izložbe slikara Diega Velázqueza (1599/1660). U 2000. godini Madrid će uroniti u vrijeme kralja Karla I, oca Filipa II. Sve važniji segment madridske turističke ponude je tzv. poticajni turizam. Prošle je godine Madrid posjetilo 29,7 posto više turista u poticajnim skupinama, a tzv. meeting turizam bilježi porast od 7,41 posto. TURISTIČKA BARCELONA U Barceloni je velika gužva. Ima mnogo turista, a oni nisu tek puka slučajnost. Barcelona je u principu primjer što i kako se može napraviti. Prvi primjer je turistički autobus s kojim se za male novce mogu obići znamenitosti grada. Ima nekoliko takvih linija. Nakon turističkog autobusa, koji je vrlo omiljen, dolazi bicikl. U skladu s trendom povratka biciklu, privatne tvrtke ih iznajmljuju te se Barcelona može obići i ovim prijevoznim sredstvom. Novost u ponudi je uvođenje Barcelona Card, koja se može kupiti u prometnom uredu na Plaza Cataluna i na željezničkom kolodvoru Sants. Ovisno o vremenu valjanosti (jedan, dva ili tri dana) cijena joj iznosi 2500, 3000 i 3500 španjolskih pezeta, a djeca imaju popust. S ovom se karticom turisti mogu besplatno koristiti javnim prijevozom, u brojnim muzejima dobiju popust od 30 do 50 posto za kupovinu ulaznica, a za vrijeme važenja karte turist je besplatno osiguran. Turistički ured Barcelone je tek nedavno počeo organizirati razgledavanje grada uz stručnu pratnju: svake subote u 10 sati kreće šetnja centrom grada uz vodiča koji priča na engleskom jeziku. Šetnja može uključivati i npr. posjet gradskoj vijećnici. Cijena: 950 pezeta za odraslu osobu, za djecu popust. Šetnja traje otprilike sat i pol, a zainteresirani se moraju prijaviti u Turistički informativni centar na Plaza Cataluna. Barcelona nudi mnogo zanimljivosti: jedna od najnovijih je show koji priređuju policajci na konjima. Svakog petka na Montjuícu održava se show noćnog jahanja u kojemm primjerice andaluzijski konji plešu u ritmu glazbe. * * * * * Turistički bilten Hine Uređuje: Sanja Plješa 091444 MET jan 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙