FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-5.VII.STAMPA- GENERAL ARPINO

IT-kriza-intervencija-vojska IT-5.VII.STAMPA- GENERAL ARPINO ITALIJALA STAMPA5. VII. 1999.Načelnik glavnog stožera nakon misije u Peći"Na pisaćem stolu generala Maria Arpina, načelnika glavnog stožera obrane, zemljovidi Kosova miješaju se s dokumentima o strateškoj koncepciji NATO-a, i s onima o europskoj obrani i preustroju vojske. Arpino se vratio iz posjeta našem kontigentu na Kosovu, gdje se održavanje javnoga reda pokazuje sve riskantnijom zadaćom.- UN je odlučio na Kosovo poslati policijsku postrojbu. Vojnici KFOR-a nisu dovoljni za održavanje sigurnosti?= Odluka o slanju policije mudra je i nužna. Kosovo je u kolapsu, i održavanje javnog reda jedan je od prioriteta. Izbjeglice se vraćaju dojmljivim ritmom, 30.000 dnevno. Nema prijavnog ureda, nema nadzora. Iza izbjeglica dolaze i elementi banda koje nisu lokalne, organizacije zločinaca koji se predaju pljački i nezakonitoj trgovini. Povratak između ostaloga dovodi do sukoba, osveta onih koji nisu ništa zatekli od onoga što su ostavili ili svoj namještaj zatječu u tuđim kućama. KFOR broji 35.000 ljudi kojih će biti 55.000, no njegova je zadaća je ostvariti primjenu
ITALIJA LA STAMPA 5. VII. 1999. Načelnik glavnog stožera nakon misije u Peći "Na pisaćem stolu generala Maria Arpina, načelnika glavnog stožera obrane, zemljovidi Kosova miješaju se s dokumentima o strateškoj koncepciji NATO-a, i s onima o europskoj obrani i preustroju vojske. Arpino se vratio iz posjeta našem kontigentu na Kosovu, gdje se održavanje javnoga reda pokazuje sve riskantnijom zadaćom. - UN je odlučio na Kosovo poslati policijsku postrojbu. Vojnici KFOR-a nisu dovoljni za održavanje sigurnosti? = Odluka o slanju policije mudra je i nužna. Kosovo je u kolapsu, i održavanje javnog reda jedan je od prioriteta. Izbjeglice se vraćaju dojmljivim ritmom, 30.000 dnevno. Nema prijavnog ureda, nema nadzora. Iza izbjeglica dolaze i elementi banda koje nisu lokalne, organizacije zločinaca koji se predaju pljački i nezakonitoj trgovini. Povratak između ostaloga dovodi do sukoba, osveta onih koji nisu ništa zatekli od onoga što su ostavili ili svoj namještaj zatječu u tuđim kućama. KFOR broji 35.000 ljudi kojih će biti 55.000, no njegova je zadaća je ostvariti primjenu sporazuma, počev od razoružanja OVK-a, a ne jamčiti javni red. - Bojite li se da će Kosovo postati slobodna zona za zločince i krijumčare? = Taj rizik postoji. Može postati slobodna zona u kojoj će mjesne strukture postati plijenom društava koja se očituju kao politička, ali su zapravo zločinačka. Opasnost je da te zločinačke bande preuzmu vlast na teritoriju, stvarajući područja pod mjesnom vlašću u kojima će porasti broj obračuna između skupina i nasilje. To nije najbolji način za preporod Kosova.(...) - Ne postoji li rizik da će razmještanje policije UN-a stvoriti probleme u operativnim ovlastima s kontingentom KFOR-a? = Moramo izvući pouku iz onoga što se dogodilo u Bosni gdje su, u Srebrenici, počinjeni pokolji u zonama pod zaštitom UN-a. Rješenje je zajedničko zapovjedništvo. Pod visokim povjerenikom UN-a trebaju biti i policijske snage i one KFOR-a, međusobno koordinirane. - Razoružavanje OVK-a ide polako, izgredi se množe. Ne bojite li se da će Kosovo postati klopka? = Rizika ne nedostaje. Ne samo zbog mina, koje su često talijanske proizvodnje, već i zbog sukoba između različitih skupina OVK-a, od kojih svaka u različitoj mjeri prihvaća sporazume o razvojačenju. I u našem sektoru imamo razboritog zapovjednika OVK-a, koji surađuje, i jednoga manje prosvijećenog, koji postupa više u skladu s nagonom, kojega njegovi ljude odlučno slijede, koji slabo probavlja napuštanje vojničkih odora.(...) - Nakon imenovanja Javiera Solane na mjesto 'Mr. Pesca' treba doći do skorog rađanje zajedničke europske obrane. Koje će se pouke izvući iz Kosova? = Europa treba biti kadra dati jednak prilog kao i SAD, a NATO mora biti kadar suočiti se s dvije velike krize u dva različita područja. Na Kosovu je NATO došao blizu svojih limita, i nikada ih ne bi dostigao bez američkog doprinosa. - Koja su moguća rješenja? = Europa, da bi trošila manje i bolje, morala bi si podijeliti zadaće, specijalizirati državne vojne industrije na pojedinim sektorima kako bi izbjegla dvostruke poslove. No to je teško jer bi svaka država morala računati na druge, odnosno odreći se dijela svoje suverenosti. Alternativa je standardizirati proračunska izdvajanja za obranu, prosječno izdvajanje Europljana za NATO je 2,2 posto društvenog proizvoda, a mi izdvajamo 1 posto.(...) - Razmišljate li o jednom Maastrichtu o obrambenoj politici? = Nakon summita NATO-a u Washingtonu, pokretanja zajedničke europske obrambene politike Solaninim imenovanjem i kosovskog iskustva, sazrio je trenutak za određivanje zajedničkih elemenata zajedničke europske obrane. Kao što je učinjeno s eurom, zahvaljujući djelovanju sadašnjega predsjednika republika. Kako bi se unutar jednog utvrđenog razdoblja došlo do kvota, dogovorenih s partnerima, za obrambeni proračun."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙