ES-RATOVI-INTERVENCIJE-BOMBARDIRANJA-Politika ES 18.IV. EL PAIS: MEDIJI O RATU ŠPANJOLSKAEL PAIS18. IV. 1999.Odjek"Ne znam imaju li genocidi, klanja nedužnih, masovna deportiranja i neselektivna bombardiranja dovoljnu razinu
gledanosti da bi televizijske kuće taj program mogle nazvati uspješnim. A i informacija je potrošački proizvod. Pokolji, natječaji, kozmetički proizvodi, televizijske nizanke, juhe iz vrećice, tablete, leševi u ruševinama, izgladnjela djeca i, općenito, svi zločini protiv čovječnosti podvrgnuti su pravilima reklamnih poruka. Ponavljanje istih slika neutralizira utjecaj i potrošač postaje neosjetljiv. Prva postavka dobre reklame je iznenađenje. Da bi gledatelj odgledao neku reklamnu poruku na televiziji ili da bi pješak okrenuo glavu prema savršenom tijelu na zidu, reklama mora biti izuzetno hrabro i dobro smišljena, a to je svakoga dana sve teže postići. U NATO-vu ratu protiv Jugoslavije već je počelo prenemaganje s tim bombardiranjem, a i izbjeglice već gledamo rutinski. Na dnevniku nam stalno daju taj užas, a mi ga, ne uzbuđujući se, konzumiramo zajedno s juhom od šparoga. Budući da navika ubija bilo kakve osjećaje, NATO bi morao napraviti
ŠPANJOLSKA
EL PAIS
18. IV. 1999.
Odjek
"Ne znam imaju li genocidi, klanja nedužnih, masovna deportiranja i
neselektivna bombardiranja dovoljnu razinu gledanosti da bi
televizijske kuće taj program mogle nazvati uspješnim. A i
informacija je potrošački proizvod. Pokolji, natječaji,
kozmetički proizvodi, televizijske nizanke, juhe iz vrećice,
tablete, leševi u ruševinama, izgladnjela djeca i, općenito, svi
zločini protiv čovječnosti podvrgnuti su pravilima reklamnih
poruka. Ponavljanje istih slika neutralizira utjecaj i potrošač
postaje neosjetljiv. Prva postavka dobre reklame je iznenađenje.
Da bi gledatelj odgledao neku reklamnu poruku na televiziji ili da
bi pješak okrenuo glavu prema savršenom tijelu na zidu, reklama
mora biti izuzetno hrabro i dobro smišljena, a to je svakoga dana
sve teže postići. U NATO-vu ratu protiv Jugoslavije već je počelo
prenemaganje s tim bombardiranjem, a i izbjeglice već gledamo
rutinski. Na dnevniku nam stalno daju taj užas, a mi ga, ne
uzbuđujući se, konzumiramo zajedno s juhom od šparoga. Budući da
navika ubija bilo kakve osjećaje, NATO bi morao napraviti
kvalitativni skok sa svojim humanitarnim nasiljem kako bi ga učinio
grandioznijim, a tiranin Milošević morao bi udvostručiti svoju
zlobu nekakvim još odvratnijim zločinom ako žele da zapadni
gledatelj i dalje ostane pred televizijskim ekranom. Danas
tragedije ne počinju sve dok CNN ne postavi svoje kamere pod
najboljim kutom za snimanje. Prvog pravila, iznenađenja,
pridržavaju se vrlo promišljeno. NATO je bombardirao povorku s
izbjeglicama. Zatim će stići helikopteri 'apache', njihovo krvavo
djelovanje po srpskoj vojsci morat će dijeliti reklamni prostor s
djelovanjem bilo kojeg deterdženta za rublje, a poniženo mnoštvo
koje se tiska na granicama morat će podnijeti još gore pokolje kako
bi se ostvario dovoljan kontrast sa savršenim automobilom koji nam
pokazuje dugonoga djevojka. U glavnom stožeru NATO-a moraju znati
da je kupac pokolja već dobio svoju prvu porciju krvi. Sada treba
povećati dozu kako bi publika svakoga dana imala svoje iznenađenje.
To zahtijevaju pravila tržišta ljudskim mesom", piše Manuel
Vicent.