Nadnaslov: Volkswagen nastoji prevladati krizu u automobilskoj
industriji
Naslov: Otpuštanja i skraćeni radni tjedan
Podnaslov: Suprotno vladinim nastojanjima na fleksibilnosti radnog
vremena, što uglavnom znači njegovo produljenje,
Volkswagen, pogođen krizom, predlaže četverodnevni radni
tjedan od 28,8 sati i predviđa smanjenje zaposlenih od 40
posto do 1995. godine
WOLFSBURG-Njemačka (AFP) - Proizvođač automobila VW (Volkswagen) službeno je
predložio svim svojim djelatnicima u Njemačkoj da od sada rade četiri dana
tjedno, uz odgovarajuće smanjenje plaće, kako bi se izbjegla otpuštanja
30.000 od oko 100.000 zaposlenih do 1995. godine.
Peter Hartz, direktor zadužen za kadrove, obznanio je prošlog tjedna u
Wolfsburgu novi model kadrovske politike o kojem se mora pregovarati s
djelatnicima, ali koji će, kako se on nada, stupiti na snagu od 1.
siječnja 1994. godine, samo za suradnike šest tvornica VW u Njemačkoj.
Taj model predlaže djelatnicima da prihvate manje jaku povezanost sa
svojim poduzećima. VW priprema "promjenjivi odnos plaća" i "novo
određivanje veze" poslodavac - djelatnik.
Predviđajući da će tvornice VW nastaviti djelovati pet dana u tjednu, on
također namjerava uvesti "neradne blokove" od 3 do 4 mjeseca godišnje,
namjenjene profesionalnoj kvalifikaciji mladih suradnika. Stariji
djelatnici će moći skratiti trajnje dnevnog ili godišnjeg rada kako bi se
postepeno priredili na mirovinu.
Prijedlog znači smanjenje trenutnog 36-satnog radnog tjednog vremena na
28,8 sati.
Direktorij predlaže osnivanje udruge za obuku osoblja, koje bi vodilo tu
obuku i planove individualnih napredovanja.
Predsjednik vijeća poduzeća VW Klaus Volkert je naglasio da pregovori
nisu još počeli, ali drži da inicijativa VW predstavlja nastojanje na
iznalaženju jednog "inteligentnog i solidarnog koncepta" u situaciji
suočenja s krizom u automobilskoj industriji.
Međunaslov: "Otpustit ćemo skoro polovicu Wolksburga"
Volkert izražava zadovoljstvo da će VW ići protiv "besmislenih, bezumnih
teza prema kojima nezaposleni mogu biti vraćeni na posao uz produžavanje
radnog vremena". Ako osoblje prihvati novi model, to znači da će se
direkcija odreći nekih planova poput izgradnje nove tvornice, rekao je
on.
Vlada i njemačke organizacije poslodavaca zauzimale su se za fleksibilnost
radnog vremena, čiji je cilj vraćanje konkurentnosti njemačkoj industriji.
Suprotno od onoga što predlaže direktorij VW, oni su ga uglavnom
namjeravali produžiti.
Ostali njemački proizvođači automobila su uglavnom ocijenili da se mogu
zadovoljiti pribjegavanjem djelomičnoj nezaposlenosti kako bi se oduprli
poteškoćama.
Glasnogovornik Volskwagena, Otto Ferdinand Wachs, precizira da će, poput
1993., i 1994. godina će biti "loša automobilska godina". Kadrovski
direktor Hartz dodaje da u slučaju da VW bude prisiljen otpustiti 30.000
svojih djelatnika do kraja 1995. godine, nije sigurno, čak i u slučaju
konjunkture, da će grupa ponovo povećati svoje brojni sastav.
Taj višak zaposlenih, prema proračunima upravnog tijela VW, viši je od do sada
objavljenih predviđanja.
Samo za matičnu tvornicu u Volfsburgu, ako se zadrži trenutna politika,
potrebno je smanjenje osoblja s 36.393 na 21.329 djelatnika do kraja 1995.
godine, tj. smanjenje od 41 posto, objasnio je Hartz. U gradu u kojem ima
130.000 stanovnika, uzevši u obzir i indirektna zaposlenja, "otpustit ćemo
skoro polovicu Wolfsburga", rekao je.
(Hina) br
021314 MET nov 93
021314 MET nov 93
Hokejaši Siska osigurali sedmo mjesto pobjedom protiv Rittena
Ligue 1: Lille se popeo na četvrto mjesto ljestvice
La Liga: Pad Reala u Barceloni, Espanyol slavio 1-0
Nizozemska: Perišić igrao, PSV ispustio pobjedu
U ponedjeljak počinju pregovori za novu fazu primirja u Gazi - Netanyahu
Američki demokrati izabrali novog lidera
Italija: Bologna - Como 2-0
Washington informirao Kanadu o uvođenju carina - izvor
Premijera Goldonijeve Mudre žene u riječkom HNK Ivana pl. Zajca
Igoru Karačiću svečani doček organiziraju Zrinjski i rodni Mostar