FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Nadnaslov: Volkswagen nastoji prevladati krizu u automobilskoj industriji Naslov: Otpuštanja i skraćeni radni tjedan Podnaslov: Suprotno vladinim nastojanjima na fleksibilnosti radnog vremena, što uglavnom znači njegovo produljenje, Volkswagen, pogođen krizom, predlaže četverodnevni radni tjedan od 28,8 sati i predviđa smanjenje zaposlenih od 40 posto do 1995. godine WOLFSBURG-Njemačka (AFP) - Proizvođač automobila VW (Volkswagen) službeno je predložio svim svojim djelatnicima u Njemačkoj da od sada rade četiri dana tjedno, uz odgovarajuće smanjenje plaće, kako bi se izbjegla otpuštanja 30.000 od oko 100.000 zaposlenih do 1995. godine. Peter Hartz, direktor zadužen za kadrove, obznanio je prošlog tjedna u Wolfsburgu novi model kadrovske politike o kojem se mora pregovarati s djelatnicima, ali koji će, kako se on nada, stupiti na snagu od 1. siječnja 1994. godine, samo za suradnike šest tvornica VW u Njemačkoj. Taj model predlaže djelatnicima da prihvate manje jaku povezanost sa svojim poduzećima. VW priprema "promjenjivi odnos plaća" i "novo određivanje veze" poslodavac - djelatnik. Predviđajući da će tvornice VW nastaviti djelovati pet dana u tjednu, on također namjerava uvesti "neradne blokove" od 3 do 4 mjeseca godišnje, namjenjene profesionalnoj kvalifikaciji mladih suradnika. Stariji djelatnici će moći skratiti trajnje dnevnog ili godišnjeg rada kako bi se postepeno priredili na mirovinu. Prijedlog znači smanjenje trenutnog 36-satnog radnog tjednog vremena na 28,8 sati. Direktorij predlaže osnivanje udruge za obuku osoblja, koje bi vodilo tu obuku i planove individualnih napredovanja. Predsjednik vijeća poduzeća VW Klaus Volkert je naglasio da pregovori nisu još počeli, ali drži da inicijativa VW predstavlja nastojanje na iznalaženju jednog "inteligentnog i solidarnog koncepta" u situaciji suočenja s krizom u automobilskoj industriji. Međunaslov: "Otpustit ćemo skoro polovicu Wolksburga" Volkert izražava zadovoljstvo da će VW ići protiv "besmislenih, bezumnih teza prema kojima nezaposleni mogu biti vraćeni na posao uz produžavanje radnog vremena". Ako osoblje prihvati novi model, to znači da će se direkcija odreći nekih planova poput izgradnje nove tvornice, rekao je on. Vlada i njemačke organizacije poslodavaca zauzimale su se za fleksibilnost radnog vremena, čiji je cilj vraćanje konkurentnosti njemačkoj industriji. Suprotno od onoga što predlaže direktorij VW, oni su ga uglavnom namjeravali produžiti. Ostali njemački proizvođači automobila su uglavnom ocijenili da se mogu zadovoljiti pribjegavanjem djelomičnoj nezaposlenosti kako bi se oduprli poteškoćama. Glasnogovornik Volskwagena, Otto Ferdinand Wachs, precizira da će, poput 1993., i 1994. godina će biti "loša automobilska godina". Kadrovski direktor Hartz dodaje da u slučaju da VW bude prisiljen otpustiti 30.000 svojih djelatnika do kraja 1995. godine, nije sigurno, čak i u slučaju konjunkture, da će grupa ponovo povećati svoje brojni sastav. Taj višak zaposlenih, prema proračunima upravnog tijela VW, viši je od do sada objavljenih predviđanja. Samo za matičnu tvornicu u Volfsburgu, ako se zadrži trenutna politika, potrebno je smanjenje osoblja s 36.393 na 21.329 djelatnika do kraja 1995. godine, tj. smanjenje od 41 posto, objasnio je Hartz. U gradu u kojem ima 130.000 stanovnika, uzevši u obzir i indirektna zaposlenja, "otpustit ćemo skoro polovicu Wolfsburga", rekao je. (Hina) br 021314 MET nov 93 021314 MET nov 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙