Nadnaslov:Slabiji rezultati doveli japanske proizvođače automobila u nedoumicu
Naslov: Japanci preispituju svoje modele
Podnaslov:30. salon automobila u Tokiju potvrđuje nedoumice u kojima su se
našli japanski proizvođači automobila zbog poteškoća koje imaju na
domaćem i stranom tržištu, koje ih navode na ukupno
preispitivanje svoje automobilske industrije
TOKIO (AFP) - Japanski proizvođači automobila danas su žrtve skoka jena,
pada cijena na vlastitom tržištu i teškoća koje imaju na sjevernoameričkom
i europskom tržištu, kako to pokazuje 30. salon automobila koji se u petak
otvara u Tokiju.
Prvi put nakon naftne krize 1973. godine, proizvodnja automobila pala je
u Japanu, s 12,2 milijuna komada 1992. godine nasuprot 13,5 milijuna prije
dvije godine. Skokom proizvodnje za 570.000 komada u dvije godine u
njihovih tvornicama u inozemstvu (4 milijuna vozila 1993.), japanski
konstruktori nisu uspjeli kompenzirati to smanjenje vlastitne nacionalne
proizvodnje.
Zbog pada od 11 posto između 1990. i 1992. godine - i od nesumnjivo 6
posto 1993. godine - na japanskom tržištu, kojemu je pridodan gubitak od 3
posto, u dvije godine, u prodoru na američko tržište, kao i očitog
usporavanja njihovog izvoza u Europu, japanski proizvođači automobila
udvostručili su napore na tržištima Jugoistočne Azije, Bliskog istoka i
Latinske Amerike. Prodaja je u tim područjima povećana za svako od njih
51, 82 i 75 posto u posljednje dvije godine, no nije im omogućila
rješavanje vlastitih problema.
Međunaslov: Cjelovito preispitivanje japanske proizvodnje
Japanski proizvođači stoga postavljaju pitanje o svom "proizvođačkom
modelu", stilu svojih automobila i komercijalnoj politici.
Glede "modela", naglašava se na salonu u Tokiju, dovode se u pitanje 4
godine koje se tradicionalno koriste za koncepciju novog modela,
uz ocjenu da je kratkoća sprečavala inovaciju a za posljedicu imala da
japanski automobili svi pomalo međusobno liče. Ta brzina u evoluciji
modela preskupo je stajala. Nissan, jedan od prvih koji je reagirao,
pomaknuo je za godinu dana izlaz na tržište nove Maxime s kojom se kani
probiti na američko tržište.
Konstruktori se također pitaju i o "bio-designu" oblih formi koji ih je
prisilio da se vrate, posebno na razini "concept cars" koje predstavljaju,
izvučenijim linijama, uglastijim, koje podsjećaju na talijanske automobile
s početka sedamdesetih godina.
Toyota predstavlja dva mala vozila bitno različita, jedno svo zaobljeno, a
drugo uglasto, s namjerom, kako se čini, da ispita reakcije potrošača.
Jer - i to je treća novina salona -, Japanci su, u trenutku kada Ford
izlazi sa "svjetskim" automobilom, Mondeo, prilično uvjereni u potrebu
daljnjeg konstruiranja različitih automobila ovisno o velikim tržištima.
Počeli su to raditi u Europi i SAD-u i pitaju se kakav bi trebao biti pravi
japanski automobil, namijenjen isključivo vlastitom unutarnjem tržištu.
"Concept cars" s dva sjedala pokazuju da Japanci vjeruju u budućnost malog
gradskog automobila koji bi se razlikovao od malenog automobila od manje
od 760 ccm volumena motora, posebno napravljenog za potrebe unutarnjeg
tržišta.
Posljednja novina, japanski konstruktori, posebno Mazda, Nissan, Honda i
Isuzu, počeli su izmijenjivati neke modele komercijalizirajući ih pod
različitim imenima na sve šire tržište.
(Hina) br
221255 MET oct 93
Uredi New York Timesa, NPR-a, NBC Newsa i Politica bit će uklonjeni iz Pentagona
U ruskim zračnim napadima širom Ukrajine poginulo desetak ljudi
Najava događaja - fotografije - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - kultura - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - sport - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - Hrvatska - za nedjelju, 2. veljače
Najava događaja - svijet - za nedjelju, 2. veljače
Hokejaši Siska osigurali sedmo mjesto pobjedom protiv Rittena
Ligue 1: Lille se popeo na četvrto mjesto ljestvice
La Liga: Pad Reala u Barceloni, Espanyol slavio 1-0