FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA JAPAN-AUTOMOBILI

Nadnaslov:Slabiji rezultati doveli japanske proizvođače automobila u nedoumicu Naslov: Japanci preispituju svoje modele Podnaslov:30. salon automobila u Tokiju potvrđuje nedoumice u kojima su se našli japanski proizvođači automobila zbog poteškoća koje imaju na domaćem i stranom tržištu, koje ih navode na ukupno preispitivanje svoje automobilske industrije TOKIO (AFP) - Japanski proizvođači automobila danas su žrtve skoka jena, pada cijena na vlastitom tržištu i teškoća koje imaju na sjevernoameričkom i europskom tržištu, kako to pokazuje 30. salon automobila koji se u petak otvara u Tokiju. Prvi put nakon naftne krize 1973. godine, proizvodnja automobila pala je u Japanu, s 12,2 milijuna komada 1992. godine nasuprot 13,5 milijuna prije dvije godine. Skokom proizvodnje za 570.000 komada u dvije godine u njihovih tvornicama u inozemstvu (4 milijuna vozila 1993.), japanski konstruktori nisu uspjeli kompenzirati to smanjenje vlastitne nacionalne proizvodnje. Zbog pada od 11 posto između 1990. i 1992. godine - i od nesumnjivo 6 posto 1993. godine - na japanskom tržištu, kojemu je pridodan gubitak od 3 posto, u dvije godine, u prodoru na američko tržište, kao i očitog usporavanja njihovog izvoza u Europu, japanski proizvođači automobila udvostručili su napore na tržištima Jugoistočne Azije, Bliskog istoka i Latinske Amerike. Prodaja je u tim područjima povećana za svako od njih 51, 82 i 75 posto u posljednje dvije godine, no nije im omogućila rješavanje vlastitih problema. Međunaslov: Cjelovito preispitivanje japanske proizvodnje Japanski proizvođači stoga postavljaju pitanje o svom "proizvođačkom modelu", stilu svojih automobila i komercijalnoj politici. Glede "modela", naglašava se na salonu u Tokiju, dovode se u pitanje 4 godine koje se tradicionalno koriste za koncepciju novog modela, uz ocjenu da je kratkoća sprečavala inovaciju a za posljedicu imala da japanski automobili svi pomalo međusobno liče. Ta brzina u evoluciji modela preskupo je stajala. Nissan, jedan od prvih koji je reagirao, pomaknuo je za godinu dana izlaz na tržište nove Maxime s kojom se kani probiti na američko tržište. Konstruktori se također pitaju i o "bio-designu" oblih formi koji ih je prisilio da se vrate, posebno na razini "concept cars" koje predstavljaju, izvučenijim linijama, uglastijim, koje podsjećaju na talijanske automobile s početka sedamdesetih godina. Toyota predstavlja dva mala vozila bitno različita, jedno svo zaobljeno, a drugo uglasto, s namjerom, kako se čini, da ispita reakcije potrošača. Jer - i to je treća novina salona -, Japanci su, u trenutku kada Ford izlazi sa "svjetskim" automobilom, Mondeo, prilično uvjereni u potrebu daljnjeg konstruiranja različitih automobila ovisno o velikim tržištima. Počeli su to raditi u Europi i SAD-u i pitaju se kakav bi trebao biti pravi japanski automobil, namijenjen isključivo vlastitom unutarnjem tržištu. "Concept cars" s dva sjedala pokazuju da Japanci vjeruju u budućnost malog gradskog automobila koji bi se razlikovao od malenog automobila od manje od 760 ccm volumena motora, posebno napravljenog za potrebe unutarnjeg tržišta. Posljednja novina, japanski konstruktori, posebno Mazda, Nissan, Honda i Isuzu, počeli su izmijenjivati neke modele komercijalizirajući ih pod različitim imenima na sve šire tržište. (Hina) br 221255 MET oct 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙