FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SAD-AUTOMOBIL

Nadnaslov: Svjetski broj jedan proizvođača automobila i dalje u teškoćama Naslov: Novi vozač i novi upravljački stil General Motorsa Podnaslov: Godine 1992. tvrtka će zabilježiti svoj treći uzastopni godišnji gubitak. Administrativno vijeće imenovalo je dvojicu novih predsjednika koji trebaju sanirati gubitke i na noge postaviti najvećeg svjetskog proizvođača automobila. Piše: Bruno ROSSIGNOL, AFP NEW YORK - General Motors je imenovao novog "vozača" kako bi primijenio stroži stil vožnje u toj tvrtki koja će godine 1992. zabilježiti svoj treći uzastopni godišnji gubitak. Nastojeći izbjeći "svako zanošenje u stranu" i postići stabilnost na cesti Administrativno vijeće je zamijenilo Roberta Stempela (59), predsjednika od kolovoza 1990. godine koji se zahvalio na položaju i postavilo dvojicu na njegovo mjesto. John "Jack" Smith (54), bivši predstavnik međunarodnih zahvata vodit će grupu, a John Smale (65), negdašnji predsjednik Protecter and Gamble, predsjedavat će vijećem administracije. Izbacivanje Stempela najavljeno je sredinom listopada kada su u tisak procurile vijesti o razdraženosti administrativnog vijeća, koje je predbacivalo predsjedniku da kasni s primjenom plana restrukturacije usvojenim krajem 1991. godine (zatvaranje 21 tvornice te ukidanje 74.000 radnih mjesta do 1995. godine). U travnju mjesecu, vijeće je već oslobodilo dužnosti generalnog direktora Lloyda Reussa, Stempelovog štićenika, te na njegovo mjesto postavio Johna Smitha koji je popravio situaciju General Motorsa u Europi. Ta promjena u vodstvu prve svjetske skupine (360.000 namještenika, 13 milijardi brutto prometa 1991. godine) najveća je od smjene osnivača Williama Crapoa Duranta na čije mjesto je došla skupina ulagača 1920. godine. Bila je očekivana pošto su poteškoće GM bile očite. Međunaslov: Od siječnja 1990. godine GM je nagomilao gubitak od 7,4 milijardi dolara, njegova proizvodnja je lošija od tri velika američka proizvođača ako je suditi prema navodima analitičara Harbour and associates. Struktura njegovih troškova je slaba, osoblje je nedjelotvorno i endemično, marketing mu zastario, a brojni novi modeli bili su neuspješni. Samo međunarodni uspjesi kompenziraju stalnu stagnaciju na sjevernoameričkom tržištu gdje je u deset godina dio GM pao sa 45 posto na 31 posto. John Smith to zna te je izjavio čim je stupio na dužnost da "će najteži dio posla biti u Sjevernoj Americi". Nagomilavanje gubitaka je uz ostalo pojačalo financijsku krhkost i zakočilo razvoj novih modela. Sučelice toj situaciji novi vodeći tandem će se naći u nevolji pri objavljivanju novih brzih rezultata, ocjenjuju analitičari, tim više što će se sukobiti s otporom moćnog sindikata automobila. U rujnu, devetodnevni štrajk je obustavio proizvodnju nekoliko modela automobila. Prva najavljena mjera je ta da će se dividenda dionice GM podijeliti s dva što će omogućiti oslobađanje oko 500 milijuna dolara godišnje. Tim će se novcem osobito financirati ukidanje radnih mjesta u omjeru većem no što je predviđeno a ta bi mjera mogla zahvatiti i 100.000 zaposlenih. Trebale bi uslijediti i druge mjere, poput smanjenja vanjskih troškova, prodaja ili smanjenje nekih grana skupine. Tržište je dobro reagiralo na promjenu, dionica GM bila je u porastu početkom tjedna. Ali kao što je objavio John Smith, "preostaje puno toga za učiniti", kako bi se na noge ponovo postavio svjetski broj jedan među automobilima. (Hina) mh 092109 MET nov 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙