FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Nadnaslov: Međunarodni sajam hrane (SIAL) u Parizu Naslov: U modi je povratak prirodi Podnaslov: "Težnja za naoko prirodnim proizvodima odraz je općeg odbacivanja industrijske strane potrošačkog duha... te odgovor trenutačnoj ideološkoj praznini svakodnevnog života" Piše: Juiliette ROUILLON, Reuter PARIZ - "Ono sam što jedem". Ako je ova narodna poslovica istinita, ovogodišnji sajam hrane značio bi da Francuzi okreću leđa potrošačkom društvu u težnji za prirodnijim načinom života i prehrane. Na tisuće izloženih proizvoda međunarodnog salona prehrane (Salon International de l'Alimentation - SIAL) prikaz su napora prehrambene industrije da se prilagodi toj novoj životnoj filozofiji. Glavna poruka salona koji je zatvoren u nedjelju, jest da jenjava ludilo za "laganim" proizvodima a teži se prirodnijim i hranjivijim proizvodima. Saadi Lahlou, odgovorna osoba Prehrambenog istraživačkog instituta (CREDOC), tvrdi da se ljudi odnose sa sumnjom prema poratnom industrijskom i potrošačkom društvu, te da su u potrazi za novinom u koju bi vjerovali. "Težnja za naoko prirodnim proizvodima odraz je općeg odbacivanja industrijske strane potrošačkog duha... te odgovor trenutačnoj ideološkoj praznini svakodnevnoga života", rekao je. Diljem svijeta ljudi osjećaju da su stvari pošle po zlu, pa je to uzrok njihovom okretanju prema prirodnim vrijednostima i prirodnim proizvodima. Jedna od reakcija prehrambenih tvrtki jest zadržati hranjive sastojke proizvoda, a dodati mu vitamine, bjelančevine i razna vlakna. Jedan od dobitnika nagrade je proizvođač "goveđe ruže" napravljene od svježeg mesa, narezanog na tanke ploške i ponovno sastavljenog u jednu cjelinu, kako bi se meso uvijek održalo mekim. Međunaslov: 'Neprirodni' prirodni proizvodi Osjećate li se krivim zato što se loše hranite? Kušajte Vitachips, nemasan čips obogaćen vitaminima. Muči vas nereciklirana ambalaža? Phoscao, prah za toplu čokoladu, prodaje se u ekološkoj ambalaži koju je 90 posto moguće reciklirati. Kvaliteta i tradicija bile su ključne riječi ovoga sajma, kao i juha od školjki s kineskim artičokama, takozvanim zaboravljenim povrćem. Novi francuski potrošač ponovno otkriva zaboravljene užitke domaće kuhinje. Tako tijekom tjedna ti potrošači teže "instant" proizvodima koje je moguće pripremiti uz minimum truda, kao što je slučaj s instant kavom ili već kuhanim krumpirima. No za vikend nova generacija potrošača želi svoj obrok pripremiti od prirodnih sastojaka. Koristeći se najnovijim tehnološkim dostignućima, prehrambena industrija golemim koracima grabi k poboljšanju kakvoće proizvoda. Pomoću genetskih korekcija, biolozi mogu regulirati količinu šećera u voću i povrću ili produžiti trajanje proizvoda. "Ti takozvani prirodni proizvodi, u stvari su plodovi tehnologije", rekao je Lahlou. "Dinja sa zagarantiranom količinom šećera... zamislite samo koje je to čudo tehnike"! No kako bi privukli pažnju potrošača, proizvođači su svjesni da moraju plasirati ideju, a ne samo proizvod, pa tako izgled, ambalaža i čitav "image" proizvoda dobivaju sve više na važnosti. "Došli smo do tog stupnja konkurencije da proizvođači prodaju netvarne vrijednosti", objasnio je Lahlou. (Hina)vm 052252 MET nov 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙