Nadnaslov: Međunarodni sajam hrane (SIAL) u Parizu
Naslov: U modi je povratak prirodi
Podnaslov: "Težnja za naoko prirodnim proizvodima odraz je općeg
odbacivanja industrijske strane potrošačkog duha... te odgovor
trenutačnoj ideološkoj praznini svakodnevnog života"
Piše: Juiliette ROUILLON, Reuter
PARIZ - "Ono sam što jedem". Ako je ova narodna poslovica istinita,
ovogodišnji sajam hrane značio bi da Francuzi okreću leđa potrošačkom
društvu u težnji za prirodnijim načinom života i prehrane.
Na tisuće izloženih proizvoda međunarodnog salona prehrane (Salon
International de l'Alimentation - SIAL) prikaz su napora prehrambene
industrije da se prilagodi toj novoj životnoj filozofiji.
Glavna poruka salona koji je zatvoren u nedjelju, jest da jenjava ludilo
za "laganim" proizvodima a teži se prirodnijim i hranjivijim proizvodima.
Saadi Lahlou, odgovorna osoba Prehrambenog istraživačkog instituta
(CREDOC), tvrdi da se ljudi odnose sa sumnjom prema poratnom industrijskom
i potrošačkom društvu, te da su u potrazi za novinom u koju bi vjerovali.
"Težnja za naoko prirodnim proizvodima odraz je općeg odbacivanja
industrijske strane potrošačkog duha... te odgovor trenutačnoj ideološkoj
praznini svakodnevnoga života", rekao je.
Diljem svijeta ljudi osjećaju da su stvari pošle po zlu, pa je to uzrok
njihovom okretanju prema prirodnim vrijednostima i prirodnim proizvodima.
Jedna od reakcija prehrambenih tvrtki jest zadržati hranjive sastojke
proizvoda, a dodati mu vitamine, bjelančevine i razna vlakna.
Jedan od dobitnika nagrade je proizvođač "goveđe ruže" napravljene od
svježeg mesa, narezanog na tanke ploške i ponovno sastavljenog u jednu
cjelinu, kako bi se meso uvijek održalo mekim.
Međunaslov: 'Neprirodni' prirodni proizvodi
Osjećate li se krivim zato što se loše hranite? Kušajte Vitachips, nemasan
čips obogaćen vitaminima.
Muči vas nereciklirana ambalaža? Phoscao, prah za toplu čokoladu, prodaje
se u ekološkoj ambalaži koju je 90 posto moguće reciklirati.
Kvaliteta i tradicija bile su ključne riječi ovoga sajma, kao i juha od
školjki s kineskim artičokama, takozvanim zaboravljenim povrćem.
Novi francuski potrošač ponovno otkriva zaboravljene užitke domaće
kuhinje. Tako tijekom tjedna ti potrošači teže "instant" proizvodima koje
je moguće pripremiti uz minimum truda, kao što je slučaj s instant kavom
ili već kuhanim krumpirima. No za vikend nova generacija potrošača želi
svoj obrok pripremiti od prirodnih sastojaka.
Koristeći se najnovijim tehnološkim dostignućima, prehrambena industrija
golemim koracima grabi k poboljšanju kakvoće proizvoda.
Pomoću genetskih korekcija, biolozi mogu regulirati količinu šećera u voću
i povrću ili produžiti trajanje proizvoda.
"Ti takozvani prirodni proizvodi, u stvari su plodovi tehnologije", rekao
je Lahlou. "Dinja sa zagarantiranom količinom šećera... zamislite samo
koje je to čudo tehnike"!
No kako bi privukli pažnju potrošača, proizvođači su svjesni da moraju
plasirati ideju, a ne samo proizvod, pa tako izgled, ambalaža i čitav
"image" proizvoda dobivaju sve više na važnosti.
"Došli smo do tog stupnja konkurencije da proizvođači prodaju netvarne
vrijednosti", objasnio je Lahlou.
(Hina)vm
052252 MET nov 92
U zagrebačkom naselju Borovje počinje gradnja vrtića vrijednog 9,3 milijuna eura
Australian Open: Marozsan iznenadio Tiafoea
Korlaet: Za djetetom se traga duž cijelog sliva Save u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji
Hrvatske premijere filmova na njemačkom u Zagrebu, Rijeci, Zadru i Osijeku
SAD donirao tisuće fotografija iz razdoblja veleposlanika Galbraitha Državnom arhivu
Profil najavljuje sedam novih naslova za 2025. godinu
Uhićena majka djeteta za kojim se traga u Savi
Energetski će se obnoviti zgrada Gimnazije i Strukovne škole Gospić
Veleposlanstvo SAD u BiH zastupnicima: Ili ste s nama ili na strani Rusije
Puljak: Incident u školi u Splitu "jako ozbiljan"