Istraživanje instituta GfK pokazalo je da je pokazatelj raspoloženja potrošača koji se temelji na anketi oko 2.000 građana pao na ulasku u studeni na sedam bodova, nakon što je u listopadu dosegnuo najvišu razinu u šest godina od 7,1 boda.
Razlog je sve veća pesimističnost kupaca u pogledu plaća u prestojećem razdoblju i posljedična prigušena spremnost na trošenje.
U GfK-u ipak ističu da je ukupni indeks potrošačke klime ostao pozitivan i potvrdili su prognozu da će potrošnja kućanstava porasti u ovoj godini oko jedan posto u realnom izrazu.
"Povećanje razine zaposlenosti i naknadni rast primanja glavni su razlozi što je osobna potrošnja bitan oslonac gospodarstva i što će zadržati tu ulogu i u budućnosti", priopćio je GfK.
Ove je godine broj zaposlenih prvi puta od ujedinjenja Njemačke 1990. prekoračio 42 milijuna, a radnici su izborili povećanje plaća za oko tri posto.
Očekivanja potrošača vezana za dohodak blago su pala u listopadu, treći mjesec zaredom, ali su i dalje na visokoj razini. GfK ističe da je poskupljenje hrane smanjilo kupovnu moć potrošača i stvorilo kod njih dojam da inflacija ponovno ubrzava, pa su pesimističniji u pogledu budućih primanja.
Cijene hrane porasle su u listopadu 4,1 posto na godišnjoj razini ali je ukupni indeks potrošačkih cijena iskazao usporavanje njihovog rasta na 1,2 posto, pokazali su jučer objavljeni preliminarni podaci
Slabija očekivanja prihoda prigušila su spremnost potrošača na kupnju, ali GfK navodi da kupci i dalje smatraju da je dobro vrijeme za veće nabave jer su njihovi izgledi za zapošljavanje stabilni a plaće su im povećane.
"Raspoloženje za kupnju među njemačkim potrošačima je stabilno", objavio je GfK, dodavši da vjerojatnost da će kamatne stope duže vrijeme ostati niske i dalje potiče kupce u Njemačkoj na trošenje i uzimanje kredita.
Istraživanje je također pokazalo da su potrošači nešto više optimistični kada su u pitanju izgledi njemačkog gospodarstva i da očekuju njegovu daljnju stabilizaciju pa i zamah u narednim mjesecima.