Dionica je dio riječkog prometnog pravca (Rijeka-Zagreb-Koprivnica-državna granica) koji je sastavnica Mediteranskog koridora jedinstvene transeuropske prometne mreže TEN-T.
Iz HŽ Infrastrukture napominju da je to drugo u nizu nadmetanja koja se objavljuju za navedeni projekt. Prvo nadmetanje za izbor izvođača radova objavljeno je 15. listopada ove godine.
Cijeli je projekt jedan od najvećih u gradnji i rekonstrukciji željezničke infrastrukture, a planira se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj u visini od 85 posto. Procijenjena vrijednost radova iznosi 1,25 milijardi kuna, a vrijednost usluge nadzora, za koje je objavljeno nadmetanje, iznosi 31,25 milijuna kuna.
Izgradnja dionice planira se od kolovoza 2014. do srpnja 2018. godine.
Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo - Križevci osigurat će se maksimalna brzina prometovanja vlakova do 160 km/sat, povećat će se kapacitet i propusnost prometnog koridora, a u konačnici značajno će se skratiti vrijeme putovanja između Zagreba, Bjelovara, Koprivnice, Varaždina i Čakovca.
Iz HŽ Infrastrukture navode kako se u okviru ovog projekta između ostaloga planiraju brojni radovi i aktivnosti - izgradnja drugoga kolosijeka dužine 38,2 km i rekonstrukciju postojećeg dužine oko 9 km, potom rekonstrukcija tri kolodvora (Dugo Selo, Vrbovec i Križevci), izgradnja novog kolodvora Gradec, izgradnja pet novih mostova i rekonstrukcija postojećih sedam.
Predviđa se i ukidanje ukupno 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dva pješačka prijelaza uz izgradnju 12 križanja izvan razine (11 nadvožnjaka i jedan podvožnjak) i šest pothodnika,
Modernizirat će se signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji, a predviđena je izgradnja oko 20 km zidova za zaštitu od buke te 25 km servisnih cesta.