Rumunjska je vlada početkom tjedna odlučila raspisati novi natječaj za privatizaciju državnog željezničkog poduzeća za prijevoz tereta CFR Marfa budući da do 14. listopada, kada je istekao krajnji rok za uplatu 170 milijuna eura za 51-postotni udio u kompaniji, Group Ferroviar Roman nije uplatila novac u državnu blagajnu, izvijestio je Reuters.
"Odredili smo rok do kojeg novac nije uplaćen. Stoga smatramo da prodaja nije uspjela", kazala je rumunjska ministrica prometa Ramona Manescu u kratkom brifingu za novinare u ponedjeljak navečer.
GFR jedini se javio na natječaj a izostalu uplatu obrazložili su tvrdnjom da pojedine banke-vjerovnici CFR Marfe "nisu odobrile promjene u vlasničkoj strukturi kompanije, te da rumunjska agencija za zaštitu tržišnog natjecanja nije imala vremena da objavi svoje mišljenje".
Iz rumunjske su kompanije danas priopćili da usprkos neuspjelom sudjelovanju na rumunjskom natječaju ne odustaju od kupnje 75-postotnog udjela u hrvatskom HŽ Cargu.
"Iako nam je žao zbog situacije u Rumunjskoj, sada smo još više usredotočeni na Hrvatsku a uvjereni smo da će privatizacija HŽ Carga biti uspjeh, kako za nas tako i za hrvatske vlasti. Nepovoljna situacija u Rumunjskoj ne utječe na naše namjere vezane uz HŽ Cargo", kazao je Gruia Stoica, predsjednik uprave GFR-a i predsjednik Grampet grupe.
"Kompanija HŽ Cargo od strateškog je interesa za tvrtku GFR i Grampet grupu, kao što je i hrvatsko tržište željezničkog prometa", stoji u današnjem priopćenju rumunjske kompanije. "Obećajemo da ćemo uložiti sve moguće napore u Hrvatskoj kako bi HŽ Cargo postao ključni igrač u regionalnom sektoru željezničkog prijevoza tereta", dodaje se.