Ukupno je, po podacima iz tog istraživanja dostavljenih iz zagrebačkog ureda GfK, u Hrvatskoj u prvoj polovici ove godine prodano 349 tisuća smartphone-ova (61 posto više), dok je ogromni porast prodaje tableta rezultat prodanih 172 tisuće komada.
Trend velikog porasta prodaje smartphone-ova ove je godine zabilježen u sve tri zemlje, pri čemu je najveći porast upravo u Hrvatskoj, dok je u Srbiji tih telefona prodano 52 posto više, a u Sloveniji 30 posto više nego u prvoj polovici prošle godine.
U sve tri zemlje također je prisutan i trend pada prodaje ostalih mobilnih telefona, u Hrvatskoj i Sloveniji za 18 posto, a u Srbiji za 14 posto u odnosu na prošlu godinu.
Mobilnih telefona u Hrvatskoj je u prvoj polovici ove godine prodano nešto malo više od 208 tisuća, što je ujedno i prvi put da ih je prodano manje nego smartphone-ova, čiju popularnost analitičari iz GfK objašnjavaju kvalitetnim dvostrukim kamerama/fotoaparatima u tim uređajima, zaslonom osjetljivim na dodir te brojnim mogućnostima za brže 'surfanje' internetom.
Osim Hrvatske i u Srbiji i u Sloveniji je u prvoj polovici ove godine zabilježen ogroman porast prodaje tablet uređaja - u Srbiji je prodano 35 tisuća tableta ili 530 posto više nego u lanjskom prvom polugodištu, a u Sloveniji 33,5 tisuća ili 160 posto više.
Takav porast prodaje iz GfK su objasnili prednostima tableta poput prenosivosti i male težine te relativno pristupačnom cijenom za ono što nude.