S obzirom na najave sa stranih tržišta, iz domaćih agencija i hotelskih kuća, hrvatski turistički sektor pojačane dolaske turista očekuju sve do iza blagdana Velike Gospe koji ove godine 'pada' usred tjedna (četvrtak) što bi opet, bar za domaće tržište, moglo donijeti popularno 'spajanje' dana.
Zbog svega toga sektor vjeruje u dobre turističke rezultate ovog kolovoza te da bi mogli biti bar slični onima iz lanjskog kolovoza.
Tada je po podacima Državnog zavoda za statistiku u komercijalnim smještajnim objektima boravilo ukupno 3,05 milijuna turista koji su ostvarili gotovo 21 milijun noćenja, što je u odnosu na kolovoz 2011. bilo povećanje od 2 odnosno 2,3 posto.
Kolovoz i srpanj i inaće su tradicionalno u hrvatskom turizmu 'udarni' mjeseci, u kojima se svake godine ostvaruje više od 50 posto ukupnih godišnjih noćenja, a prošle je godine to bilo 63 posto od ukupnih 62,7 milijuna noćenja.
To znači i da se u ta dva mjeseca, kojima se u ponekim godinama uslijed lijepog vremena, stabilne tržišne situacije i relativno dobro posloženih praznika pridružuju i lipanj te rujan, ostvaruje i najveći dio ukupnog godišnjeg prihoda od turizma jer su od sredine srpnja do sredine kolovoza i cijene smještaja te druge izvan pansionske ponude više.
Iako još nema službenih podataka za srpanj (koliko je turista došlo i noćilo), što će Hrvatska turistička zajednica (HTZ) objaviti najvjerojatnije tijekom idućeg tjedna, ipak je nakon relativno slabijeg prvog dijela drugi dio mjeseca donio poboljšanja i pojačane dolaske turista.
O tome govore i agencije i hotelijeri, kao i kampovi te privatni (obiteljski) smještaj te se većina nada kako će srpanj pokazati slične lanjske fizičke rezultate, s minimalnim odstupanjima u plus ili minus, a isto očekuju i od kolovoza znajući da se veći minusi u ta dva mjeseca teško mogu nadoknaditi predsezonskim ili posezonskim porastima.
Za ovaj vikend, posebno u subotu, 3. kolovoza, očekuju se pojačani dolasci talijanskih i njemačkih turista, zbog početka tradicionalnog 'ferragosta' u Italiji te kasnijeg početka školskih praznika u tri njemačke pokrajine važne za hrvatski turizam.
Turisti s ta dva tržišta, uz još austrijsko, slovensko, češko, poljsko i britansko, ove godine prevladavaju među stranim turistima u Hrvatskoj, a s visokim porastima dolazaka i noćenja u prvih se šest mjeseci, prema zadnjim podacima HTZ-a, izdvajaju Poljaci i Britanci.
I Česi su bili u plusu, dok je njemačkih, austrijskih, slovenskih i talijanskih turista i njihovih noćenja bilo manje nego u lanjskih prvih šest mjeseci, ali uz očekivanja da će se s tih tržišta rezultati poboljšati u nastavku sezone, osim iz Italije zbog nastavka krize i pada kupovne moći u toj zemlji.
(Hina) xtam yds