Taj se izbor ove godine organizira na temu "Mali i obiteljski hoteli - hrvatska prepoznatljivost za EU".
Riječ je o projektu kojeg osmu godinu za redom organizira splitski dnevni list Slobodna Dalmacija u suradnji s Nacionalnom udrugom malih obiteljskih hotela, Hrvatskom turističkom zajednicom i VIPnetom, a pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma.
Proglašenje najboljeg ovogodišnjeg malog i obiteljskog hotela, kako je najavljeno, bit će u listopadu na Danima hrvatskog turizma u Zagrebu.
Ove će godine u konkurenciji biti samo hoteli sa četiri ili pet zvjezdica koji rade tijekom cijele godine jer se na taj način žele promovirati mali i obiteljski hoteli koji pridonose produljenju turističke sezone.
Ministar Lorencin naglasio kako novce iz strukturnih fondova EU trebamo spremno dočetati i uzeti ih te podignuti kvalitetu u segmentu malog i srednjeg poduzetništvu u turizmu.
Naveo je i kako je nedavno Hrvatska banka za obnovi i razvoj (HBOR) dodatno poboljšala pristupnost kreditima za malo i srednje poduzetništvo s kamatama od dva, tri i pet posto. Takvim se kreditima malim i srednjim poduzetnicima u turizmu olakšava se izgradnja novih kapaciteta ili podizanje kvalitete već postojećih, istaknuo je.
Naveo je i kako se radi i na projektu "1.000 bazena" putem kojeg bi se s nepovratim novcem u visini od 50 posto investicije, odnosno maksimalno do 50.000 kuna, omogućilo poboljšanje kvalitete turističke ponude.
Ministar Lorencin pohvalio je projekt Slobodne Dalmacije Adrian istaknuvši kako se time pokazuje da se i mediji mogu uključiti u razvoj turizma.
Predsjednik Uprave Slobodne Dalmacije Miroslav Ivić je istaknuo kako je prije osam godina, kada je pokrenut projekat Adrian, kroz njega bilo predstavljeno pedesetak malih i obiteljskih hotela, a sada ih je predstavljeno gotovo 300.
Po podacima iz materijala pripremljenih za Adrian, u zadnjih osam godina uloženo je gotovo dvije milijarde kuna kroz 476 kredita za male i obiteljske hotele, a čije je kamate subvencioniralo Ministarstvo turizma.