Time je osigurano da će hrvatski pomorci i nakon ulaska Hrvatske u EU nastaviti plaćati doprinose u Hrvatskoj, te će ostati dijelom hrvatskog mirovinskog sustava.
Naime, nakon 1. srpnja svi hrvatski pomorci koji plove na brodovima koji viju neku od zastava država EU morali bi plaćati doprinose u zemlji čiju zastavu brod vije. To znači da bi pomorci koji rade za belgijskoga brodara, zbog plaćanja doprinosa u Belgiji, mogli postati preskupi pa je postojala opasnost da ih Jan de Nul otpusti.
No, pronađen je model po kojem hrvatski posrednik u zapošljavanju pomoraca može osnovati novu tvrtku, koja postaje poslodavac tim pomorcima, s njima potpisuje kolektivni ugovor i omogućuje im ostanak u hrvatskom sustavu.
Tim modelom omogućili smo hrvatskim pomorcima da ostanu konkurentni na EU-ovom tržištu rada. Hrvatska ima oko 20.000 pomoraca, od kojih 3.200 plove pod nekom od EU-ovih zastava, a taj model može poslužiti i za rješavanje problema ostalih Hrvata na brodovima EU zemalja, ustvrdio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
U Ministarstvu očekuju da će ostalih 2700 pomoraca riješiti svoj status u prijelaznom razdoblju od mjesec dana, odnosno do kraja srpnja.
Ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić istaknuo je potpisivanje kolektivnog ugovora kao primjer uspješnog socijalnog dijaloga između Vlade, belgijskog poslodavca i Sindikata pomoraca Hrvatske - dogovoreno je ono što je moguće, bez traženja dodatnih prava koje bi bilo nemoguće ostvariti.
Najavio je da će od 1. srpnja koordinacija sustava socijalne sigurnosti biti u nadležnosti njegova ministarstva i Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.
Mi ćemo biti nadležni za sve probleme koji će nam se događati nakon ulaska u EU dolaskom stranih radnika u Hrvatsku i odlaskom naših radnika na rad u zemlje EU, rekao je Mrsić.