Stoga HUOJ i HUKA pozivaju sve stručnjake za odnose s javnošću koje su angažirali političari ili stranke na javno očitovanje o svojem angažmanu putem medija te objavom referenci na vlastitim internetskim stranicama. Javno očitovanje angažmana podjednako je važno za samostalne komunikacijske stručnjake, za zaposlenike agencija za odnose s javnošću kao i u slučajevima tzv. pro bono angažmana, ističe se u priopćenju.
U tim udrugama drže da je ključna odrednica te transparentnosti javnost podataka o tome za koju stranku, političara ili nezavisnog kandidata komunikacijski savjetnik ili agencija rade.
Smatraju da agažman u političkoj kampanji nije razlog da komunikacijski stručnjaci ne nastupaju kao medijski sugovornici, ali njihov angažman pri tome mora biti jasno deklariran. Jedino će tako uloge i interesi biti transparentni, naglašeno je u priopćenju.
Hrvatsko novinarsko društvo poziva novinare da kad intervjuiraju komunikacijske stručnjake traže od njih da kažu u čijoj su izbornoj kampanji angažirani. Isto tako HND traži od urednika da te podatke obavezno objave, stoji u priopćenju.