Prodekan splitskoga Katoličkog bogoslovnog fakulteta za znanost prof. dr. Dušan Moro rekao je otvarajući simpozij da je on zamišljen kao produbljivanje spoznaja o lijepom, teologiji i umjetnosti i njihovu međusobnom prožimanju.
"Kršćanska teologija temelji se na objavi da je Bog stvaratelj svega, a stvaranje svega je ljepota i radost", rekao je dr. Moro.
Prodekan Filozofskog fakulteta u Splitu dr. Hrvoje Hrelja rekao je kako je važno isticati da kršćanska vjera posjeduje mnoge ljepote.
U predavanju "Kako umjetnost sadašnjice može nadahnuti teologiju?" prof. dr. Johannes Rauchenberger iz Austrije, teolog i povjesničar umjetnosti, istaknuo je kako upravo slike mogu biti izvor teologije. Postavljajući pitanje na koji se način religija pojavljuje na početku 21. stoljeća, prof. Rauchenberger je rekao da je ona usred sekularizacijskih procesa doživjela neočekivan povratak 11. rujna 2001. (teroristički napad na SAD) jer su "rasprave o marami, križu, relativizmu, prepirke u svezi s karikaturama Muhameda te gramatika fundamentalizma i nasilja uzburkali politiku, sudove, pa čak i hijerarhije duhovnih vrednota".
"Globalizacija s raznim mješavinama religija i širenjem islama u sekulariziranoj Europi sve se više shvaća kao čimbenik straha", rekao je prof. Rauchenberger.
Posebice je istaknuo kako su umjetnici s Balkana "našli u svojoj refleksiji katastrofu krajem prošlog stoljeća i u tome projekcijsku površinu". Upozorio je da se "razmišljanje o nadahniteljskoj snazi umjetnosti za teologiju ne bi smjelo dogoditi nekritički".
"Religije tijekom povijesti nisu bile samo donositeljice spasenja i promicateljice mira", rekao je prof. Rauchenberger.
Odgovarajući na pitanje jednog sudionika o tome može li kršćanstvo inspirirati umjetnika i je li u suvremeno doba "prevelik razmak između umjetnosti i teologije", prof. Rauchenberger je istaknuo kako "odmak između umjetnosti i kršćanstva nije tako velik". Navodeći primjere za svoje stajalište, spomenuo je umjetnika podrijetlom iz BiH Zlatka Kopljara (1962.), koji živi u Zagrebu, a pokazuje "spremnost da umjetnost dodiruje teološke elemente".