FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Promet u trgovini na malo u travnju porastao 3,7 posto

Autor: neba
ZAGREB, 13. lipnja 2011. (Hina) - Promet u trgovini na malo u Hrvatskoj u travnju je realno porastao za 8,9 posto u odnosu na ožujak, a za 3,7 posto na godišnjoj razini, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.

Promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u travnju je, u odnosu na ožujak, nominalno porastao za 9,1, a realno za 8,9 posto.

U odnosu na travanj prošle godine, potrošnja je nominalno porasla za 6,7, a realno za 3,7 posto, što je njezin najveći rast od lanjskog kolovoza.

Nakon osam mjeseci neprestanog rasta, u ožujku je promet u trgovini na malo pao 2 posto na godišnjoj razini, no već je u travnju ponovno oživio trend jačanja potrošnje.

Na godišnjoj razini u travnju je nominalno najviše porasla prodaja motornih vozila, za 18,7 posto, a s rastom od 16,5 posto slijedi prodaja alkoholnih i drugih pića.

Prodaja motornih goriva i maziva porasla je, pak, za 15,4 posto, a duhanskih proizvoda za 11,5 posto.

Promet u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama porastao je za 9,3 posto, dok je prodaja kruha, peciva, tjestenina i slatkiša porasla za 8,5 posto.

S druge strane, u travnju je na godišnjoj razini najviše, za 14,3 posto, pala prodaja dijelova i pribora za motorna vozila, a slijedi prodaja električnih aparata za kućanstvo, s padom od 13,8 posto.

Prodaja knjiga, novina, papirnate robe i pisaćeg pribora pala je, pak, za 7 posto, dok je prodaja kozmetičkih i toaletnih proizvoda smanjena za 4,1 posto. Pala je, za 1,1 posto, i prodaja u ljekarnama, te medicinskih i ortopedskih proizvoda.

Dobri podaci o trgovini na malo zahvaljuju se i tome što je ove godine Uskrs pao kasnije u travnju, dok je prošle godine bio ranije, pa je lani dio blagdanske potrošnje obavljen u ožujku, stoji u osvrtu Direkcije za ekonomska istraživanja Raiffeisen Consultinga na podatke DZS-a.

"Travanj uobičajeno donosi i povećanje zaposlenosti, pa se pozitivan efekt s tržišta rada barem dijelom prelio na maloprodaju. Osim toga, objavljeni podaci iz turističkog sektora i snažan rast noćenja turista u travnju upućuju na zaključak da je relativno dobrim rezultatima u trgovini na malo pomogla i potrošnja turista", navodi se u osvrtu Raiffeisen Consultinga.

(Hina) xneba yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙