Po riječima autorice analize i GONG-ove suradnice Renate Ivanović, građani sumnjaju u prikrivene ciljeve vladajućih, a nepovjerenje prema hrvatskim institucijama odražava se i na formiranje stava o priključenju EU.
Analiza pokazuje i da uloga koju su mediji dobili u toj Strategiji, donesenoj još 2006. godine, nije primjetna u načinu na koji se obrađuju teme vezane za EU.
Po mišljenju Jelene Berković iz GONG-a javni servisi i televizija trebali bi, ne samo informirati o europskim integracijama, već bi trebao biti osiguran i prostor za javnu raspravu na tu temu.
Građani su, kako je pokazala analiza, željni priča iz EU obrađenih "odozdo", svjedočenjem običnih ljudi, građana EU, posebno onih s iskustvom tranzicije.
U analizi se navodi i kako je propuštena prilika iskoristiti pregovarački proces kako bi se kroz komunikaciju o sadržaju pregovaranja građane educiralo i pripremalo za članstvo u EU.
Odbijanje informiranja o sadržaju pregovorenih i zatvorenih poglavlja, kako se ističe, dodatno je produbilo nepovjerenje prema nositeljima političkih odluka i ciljevima ulaska u EU.
Državni tajnik za europske integracije Andrej Plenković podsjetio je na zadnju HTV-ovu anketu o podršci hrvatskih građana ulasku Hrvatske u EU koja je iznad pedeset posto, rekavši kako je je logično da građani danas nemaju isti entuzijazam i potporu EU kao i prije petnaestak godina.
Govoreći o informiranju građana o ulasku u EU s aspekta pregovaračkog procesa, Plenković je ustvrdio kako su i pregovori o ulasku u EU drugih zemalja vođeni na sličan način kao i u Hrvatskoj, te da nisu svi dokumenti o tom procesu javno objavljivani.
Damir Grubiša sa Fakulteta političkih znanosti je ocijenio kako je Strategija izvrsno napisana i dobro strukturirana no zamjera što nedostaju akcijski planovi, odnosno operacionalizacija.