Slobodno tržište dio je demokracije, a ono se može razviti uz regulaciju koja to omogućuje i koja štiti konkurenciju, vodeći prije svega računa o zaštiti interesa potrošača, kazao je predsjednik Američke gospodarske komore u Hrvatskoj Don Markušić.
Po njegovom mišljenju, Hrvatska je učinila puno u razvoju zakonodavnog okvira, a sada se treba posvetiti primjeni.
Veleposlanik SAD-a u Hrvatskoj James B. Foley smatra da je za Hrvatsku presudna sposobnost njezina gospodarstva za natjecanje na međunarodnom tržištu. "Hrvatska tu nema izbora, ona mora biti ekonomski konkurentna zemlja, s povoljnom poslovnom klimom", rekao je Foley.
Važnost razvoja tržišnih mehanizama naglasio je i savjetnik predsjednika Republike za gospodarstvo Boris Cota koji kaže da je uloga države u gospodarstvu još uvijek velika, a konkurentnost gospodarstva slaba. Zbog toga, kaže, treba unaprijediti tržišno natjecanje i institucije koje ga štite.
Jasminka Pecotić Kaufman sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta drži da se Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) treba posebno koncentrirati na kartele odnosno pojavu dogovaranja cijena među poduzetnicima. Pritom smatra da treba obratiti pozornost na udruženja poduzetnika te navodi primjere Španjolskog udruženja pekara i Danskog udruženja proizvođača božićnih drvaca, koja su kažnjena zbog dogovora o formiranju cijena.
Predsjednica Vijeća AZTN-a Olgica Spevec kaže da je Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja dugo bio zakon drugog reda, o kojem poduzetnici nisu puno marili. Smatra da agencija uz represivnu ulogu, mora djelovati preventivno i edukativno kako bi poduzetnici bili svjesni propisa o tržišnom natjecanju.
Izvršni potpredsjednik Agrokora Gordan Radin upozorio je da Hrvatskoj trebaju veliki poslovni sustavi te da u Hrvatsku dolaze manji sustavi koji se udružuju i posuđuju novac za razvoj iz povoljnijih izvora nego domaći poduzetnici. Oni im onda teško konkuriraju, a istovremeno ne mogu slijediti njihov primjer udruživanja zbog propisa o koncentraciji, kaže Radin.
Primjedbe na svoj položaj, koji smatraju nepovoljnim, na konferenciji su imali poduzetnici iz duhanske, telekomunikacijske i medijske industrije koji se žale na neravnopravan položaj u odnosu na bivše monopoliste, javne medijske servise i hrvatske proizvođače cigareta.