U povodu međunarodne konferencije o retorici i kulturi komuniciranja "Moć uvjeravanja", koja će se 14. travnja održati u zagrebačkome Hypo centru, GfK – Centar za istraživanje tržišta proveo je istraživanje na tisuću ispitanika koji su iznijeli svoja viđenja javnih nastupa govornika koji prevladavaju hrvatskim medijskim prostorom.
Predstavljajući rezultate istraživanja, Tatjana Rajković iz GfK iz Hrvatske rekla je da laž, neiskrenost i obmanjivanje javnosti političara i javnih osoba smeta 41 posto građana, a slijede loš govor političara, bahatost i arogancija te svađe i podmetanja.
Zanimljivim je ocijenila regionalne razlike u doživljaju javnoga govora. Tako 17 posto Istrana i Primoraca kao glavnu manu ističe nepismenost i nepoznavanje pravopisa, a loše izražavanje najmanje smeta Slavoncima (samo 4,2 posto). Istodobno, 23 posto stanovnika sjevernog Jadrana tolerira laž, kojav najviše ljuti gotovo polovicu stanovnika istočne Hrvatske.
Govoreći o razlici među spolovima, Rajković je istaknula kako istraživanje pokazuje da 7,2 posto muškaraca izgled ističe kao najvažniju osobinu dobroga govornika, što je bitno samo za 1,2 posto žena. Kao najbolje voditeljice u elektroničkim medijima ispitanici su izdvojili Barbaru Kolar, Mirjanu Rakić, Rominu Knežić, Danielu Trbović te Tatjanu Jurić.
Direktorica "Cicerona" Mirela Španjol-Marković rekla je kako rezultati pokazuju nepovjerenje prema političarima uopće, a usporedno istraživanje po kojemu više od 50 posto birača ne želi izaći na izbore uklapa se u opću negativnu percepciju političara. "Ako se sjetimo da je prije dvije godine 'Ciceron' proveo istraživanje za izbor najboljega govornika u politici, u kojem je uvjerljivo pobijedio Ivo Sanader, jasno je da su ljudi shvatili da uvjerljiva retorika ne mora nužno biti etična te da onaj tko je savladao vještinu govorništva može lako i manipulirati masama", rekla je Mirela Španjol-Marković.
U zasebnom istraživanju koje je u poslovnoj javnosti o najboljem govorniku iz gospodarstva provela tvrtka "Ciceron komunikacije" za titulu najboljega govornika u poslovnom svijetu borit će se Gordana Kovačević ("Ericsson Nikola Tesla"), Nikica Gabrić (Klinika "Svjetlost"), Tonči Peović (Zračna luka Zagreb) i Zvonko Biljecki (Geofoto grupa).
Tko je zaslužio naslov najboljega govornika u poslovnom svijetu te najboljega govornika među voditeljicama, otkrit će se na svečanoj dodjeli nagrada na zatvaranju konferencije "Moć uvjeravanja".