Šef Delegacije Europske unije u Hrvatskoj Paul Vandoren istaknuo je kako je Hrvatska danas blizu prosjeka EU po raširenosti interneta u kućanstvima i širokopojasnog pristupa internetu (broadband), no probleme stvara preslaba konkurencija na tržištu fiksne telefonije i broadbanda. Potrebno je više političke volje za otvaranje tržišta, kazao je Vandoren.
Predsjednik Vijeća HAKOM-a Miljenko Krvišek govorio je o IPA projektu vrijednom 700.000 eura, koji je usmjeren na podršku operativnoj sposobnosti HAKOM-a te razvoju njegovih kapaciteta i sposobnosti kroz razvoj ljudskih potencijala i izobrazbu. Projekt je počeo u ožujku 2010., a provedba će trajati do rujna ove godine.
Cilj projekta je promicanje učinkovitog i održivog natjecanja na tržištu telekomunikacija, ubrzanje društveno prihvatljivog uvođenja novih javnih telekomunikacijskih tehnologija te provedba zakonodavstva za zaštitu operatora i korisnika njihovih usluga.
Na konferenciji se raspravljalo o trenutnom stanju na tržištu elektroničkih komunikacija u Hrvatskoj, zaštiti potrošača i zakonodavstvu, te sigurnosti mreža i kibernetičkim incidentima.
Prema istraživanju tržišta koje je proveo HAKOM, korisnici internetskih usluga u Hrvatskoj prvenstveno koriste ADSL tehnologiju. Iako su korisnici zadovoljni sa širokopojasnom mrežom, interes za nove usluge je nizak, prvenstveno zbog nedostatka informacija o proizvodima i paketima usluga.
Prijelaz iz postojeće komunikacijske mreže prema NGA mreži bit će uspješan u slučaju sigurnosti mreža i uspješne provedbe Zakona o zaštiti potrošača. Prijelaz na NGA mrežu povećat će broj internetskih usluga, što može dovesti do povećanja kibernetičkog kriminala, a moguća rješenja su provedba programa sigurnosti mreža na nacionalnoj razini te izobrazba svih koji se bave novim internetskim prijetnjama.
Po podacima udruge "Potrošač", godišnje se zabilježi oko 900 pritužbi u vezi s raznim pružateljima komunikacijskih usluga, a većina se odnosi na račune za mobitele i internet, kao i na ugovorne uvjete i agresivne kampanje.
Potrošači svoje pritužbe trebaju uputiti tvrtki na čije se usluge žale, potom se mogu žaliti prvo savjetodavnom vijeću u pojedinoj tvrtki, a u drugom koraku Odjelu zaštite korisnika u HAKOM-u. Lani je HAKOM primio 1011 takvih žalbi od kojih se 75 posto odnosilo na račune, a 25 posto na kvalitetu usluge.