Na okruglom stolu u organizaciji Hrvatske komore inženjera građevinarstva istaknuto je kako je prostorno planiranje i izgradnja prometnog sustava vrlo kompleksna, multidisciplinarna zadaća s dugoročnim posljedicama na razvoj gospodarstva, ali i društveni život općenito.
Danijela Lovoković, osječka dogradonačelnica, govoreći o potrebama prometnog razvoja, naglasila je kako je vodni put rijekom Dravom sastavni dio europske mreže plovnih putova i ujedno sastani dio VII multimodalnog koridora rijekom Dunav, te da će buduće uređenje rijeke Drave osigurati plovnost IV klase do glavne luke na Transeuropskoj mreži u Osijeku.
Planovi proširenja luke podrazumijevaju bolju povezanost s ostalim vidovima prometa, posebno sa željeznicom, istaknula je.
U sklopu mogućeg raspleta prometnih tokova oko Osijeka u odnosu na buduće gospodarske potrebe razvoja Osijeka i regije, u segmentu cestovne i željezničke infrastrukture potrebno je između ostalog izgraditi autocestu u koridoru Vc, zatim južni kolnik južne obilaznice Osijeka (dio državne ceste D2 Ormož-Ilok), novu željezničku prugu Čepin-Osijek (koridor Vc), novu željezničku prugu Antunovac-Osijek.
Važnim je ocijenila i izgradnju nove teretne željezničke stanice Osijek (smjer sjever-jug), novi željeznički kolosjek od buduće teretne stanice do dravske luke Osijek, kao i izravnu željezničku prugu od buduće željezničke stanice Čepin u smjeru Beloga Manastira.
Budući da je kapitalna infrastruktura od državnog interesa, čitav postupak od planiranja, preko projektiranja, sve do izgradnje i gospodarenja podliježe provjeri nadležnih državnih tijela putem kojih se osigurava ispunjenje javnog interesa. Lovoković je naglasila kako je međusobna suradnja i stručna koordinacija osnovni uvjet za uspjeh i realizaciju spomenutih projekata.
Osječki gradonačelnik Krešimir Bubalo kazao je kako su Hrvatske željeznice do sada malo ulagale u razvoj željezničkog prometovanja u ovom dijelu Hrvatske, a najavio je kako će se u Osijeku uskoro organizirati sastanak s predstavnicima HŽ-a.
(Hina) xvs yds