Na tom su putu vrlo značajne odluke o investiranju u željezničku infrastrukturu, kao i povezivanje tvrtki u regiji, istaknuto je na skupu koji je okupio ministre i predstavnike ministarstava prometa i predsjednike uprava željeznica iz zemalja regije, Zajednice europskih željeznica i predstavnike niza tvrtki.
Predstavnici željeznica Hrvatske, Srbije i Slovenije potpisali su 9. rujna 2010. u Beogradu protokol o osnivanju zajedničkog željezničkog poduzeća "Cargo 10" radi ostvarivanja bržeg transporta robe na X. paneuropskom transportnom koridoru.
Suradnjom svih zainteresiranim može se postići da se vrijeme transporta robe od Muenchena do Istanbula sa sadašnjih 55 do 60 sati skrati na 40 sati te da se broj vlakova na željezničkoj relaciji Ljubljana-Zagreb-Beograd-Istanbul poveća za tri tisuće, kazao je na današnjem skupu srbijanski ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.
Posebna pažnja na skupu je posvećena i potrebi ulaganja u željezničku infrastrukturu.
Državni tajnik hrvatskog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta kazao je da Hrvatska očekuje da će joj iz europskih fondova za prometnu infrastrukturu biti na raspolaganju oko 350 milijuna eura, a od toga bi oko 250 milijuna eura moglo biti za željezničku infrastrukturu.
Srbijanski je ministar infrastrukture izjavio da će biti nužno u idućih šest godina u modernizaciju železnice u Srbiji investirati 4,5 milijardi eura jer je preduvjet ulaska u EU da infrastruktura bude u skladu sa evropskim standardima.
U iduće dvije godine bit će uloženo 1,2 milijarde eura u početak modernizacije magistralne pruge na koridoru X. i modernizaciju i rekonstrukciju pruge od Beograda do Bara, kazao je Mrkonjić.
Ravnateljica slovenskog direktorata za željeznice i žičare Nina Mauhler izjavila je da slovensko ministarstvo transporta vidi Cargo 10 kao potencijal za razvoj nacionalnih željezničkih tvrtki, kao i gospodarstava zemalja uključenih u taj projekat.
Generalni direktor za željeznički prijevoz Europske komisije Frank Jost ocijenio je kako usklađivanje željezničkih sustava s europskim modelima postavlja velike izazove pred države regije.
Europski model zahtijeva da vlade uspostave odnos na ugovornoj osnovi sa svojim željeznicama. Regulatori, kao i tijela zadužena za sigurnost, moraju biti uspostavljeni i moraju biti odvojeni od političkog utjecaja i od ministarstava, kazao je Jost.
Protokolom, koji su u listopadu prošle godine potpisali predstavnici željeznica Srbije, Hrvatske i Slovenije, svakoj zemlji pripala je po trećina vlasništva kompanije "Cargo 10". Ubrzo po osnivanju, namjere o pridruživanju "Cargu 10" najavile su i željeznice Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Makedonije i Crne Gore.