Vlak je sagrađen za HŽ Putnički prijevoz prema ugovoru sklopljenom početkom studenoga 2009., a vrijednost ugovora iznosi oko 39 milijuna kuna. Očekuje se da će vlak u redovitom prometu biti početkom travnja ove godine, navode iz HŽ-a.
Nakon uspješne prezentacije prototipa vlaka na sajmu InnoTrans 2010 u Berlinu u rujnu prošle godine vlak je vraćen u Končar gdje su svi ugrađeni podsustavi i sklopovi podvrgnuti detaljnom ispitivanju kako bi se osigurali uvjeti za puštanje vlaka u promet.
Tehnički pregled prototipa obavlja povjerenstvo koje je imenovao ministar mora, prometa i infrastrukture.
Nakon obavljenog tehničkog pregleda u mjestu, povjerenstvo je 11. veljače ove godine odobrilo nastavak tehničkog pregleda prototipa vlaka u vožnji.
Prva pokusna vožnja počela je danas na relaciji Zagreb-Koprivnica, nakon čega slijedi niz pokusnih vožnji radi provjere voznih svojstava te kočnog sustava koje će se obavljati na dionicama na kojima vlak može razviti brzinu do 160 kilometara na sat.
Očekuje se da će tehnički pregled prototipa biti završen do kraja ožujka nakon čega će vlak biti pušten u javni promet.
Prototip elektromotornog vlaka za regionalni promet izveden je kao niskopodni, četverodijelni duljine 75 m, a predviđen je za regionalni promet po prugama koje su elektrificirane sustavom napajanja 25 kV 50 Hz i prilagođene brzinama do 160 km/h.
Ukupni kapacitet vlaka je 432 putnika, od kojih 192 na sjedećim mjestima 2. razreda, a 20 na sjedaćim mjestima 1. razreda.