FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

O perspektivama desetog koridora

Autor: dduk
ZAGREB, 3. veljače 2011. (Hina) - Deseti paneuropski željeznički koridor zaostaje za konkurentskim pravcima, a to bi se moglo izmijeniti ubrzavanjem graničnih procedura, zaključeno je na skupštini Udruge Koridor X PLUS održanoj krajem siječnja.

Željezničari iz zemalja kroz koje prolazi trasa desetog koridora istaknuli su potrebu optimizacije procesa na graničnim prijelazima, kako bi deseti paneuropski koridor postao konkurentan drugim prometnim pravcima u željezničkom prijevozu, doznaje se iz HŽ-a.

Deseti paneuropski koridor pruža se od Njemačke preko Austrije, Slovenije, Hrvatske i Srbije i ide prema Grčkoj i Turskoj.

Njegova najveća konkurencija je IV paneuropski koridor Dresden-Istanbul kojim se sada odvija 90 posto prometa u tranzitu između Njemačke i Turske.

Uspoređujući stanje na X i IV paneuroskom koridoru sudionici skupštine zaključili su da je glavna konkurentska prednost IV koridora izostanak graničnih barijera za putnički i teretni prijevoz, osim na granici s Turskom.

Na X koridoru situacija je drukčija zbog policijskim i carinskih kontrola koje usporavaju promet pa treba optimizirati granične procedure uz što kraća zadržavanja vlakova.

Opća skupština prihvatila je radni materijal "Koridor X. PLUS, Optimizacija postupaka na granicama" koji će članovi udruge koristiti prilikom lobiranja prema europskim institucijama.

U dokumentu, uz ostalo, stoji da policijska i carinska kontrola u putničkim vlakovima mora biti obavljena u vlaku prije dolaska na granicu, teretni vlakovi ne bi smjeli biti kontrolirani više od jedanput po svakoj zemlji prolaska, kontrole trebaju biti praćene elektroničkom obradom i razmjenom svih važnijih podataka između svih uključenih strana, a tehnički parametri duž koridora moraju biti harmonizirani.

Ciljano vrijeme vožnje teretnih vlakova na relaciji Salzburg - Solun, koje bi bilo u skladu sa zahtjevima tržišta, trebalo bi biti 36 sati odnosno 48 sati na relaciji Salzburg - Istanbul Halkali i obrnuto.

Za HŽ je ovogodišnja skupština zanimljiva i stoga jer je za predsjednika izabran direktor HŽ - Putničkog prijevoza Marijan Klarić koji će tu dužnost obavljati naredne dvije godine.

Udrugu Koridor X PLUS čine predstavnici Austrijskih željeznica, Slovenskih željeznica, HŽ Holdinga, Željeznica Srbije, Bugarskih željeznica, GKB - lokalne željeznice iz Graza, CER-a - Zajednice europskih željeznica te Aristotle University-a iz Soluna.

(Hina) xduk yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙