Tim prijedlogom htjeli smo osigurati pravo na otpremninu radnicima koje poslodavac mjesecima ne plaća i koji mu zbog toga izvanredno otkažu ugovore o radu, pojašnjavaju sindikalci.
To jedini brži način da radnici dođu do novog prihoda, bilo po osnovi naknade zbog nezaposlenosti bilo zapošljavanjem kod novog poslodavca. Zakonodavac u takvoj situaciji ne smije kažnjavati radnike gubitkom otpremnine, smatra sindikat.
Sindikalci postavljaju i pitanje korektnosti suradnje Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva s predsjednicom Vlade, jer im je premijerka Kosor na sjednici Vlade koja je održana 30. studenoga 2009. obećala kako će učiniti sve da pomogne tekstilnim radnicima, a resorno ministarstvo čini sve da tim radnicima nimalo ne pomogne, kaže se u priopćenju.
Sindikat također poziva svoje članove u modnim kućama Uzor i Tekstil Uzor iz Splita da pokrenu stečajni postupak, ali ne zato što bi bilo moguće naplatiti bilo koju radničku tražbinu, jer su te tvrtke zadužene iznad visine temeljnog kapitala pa nemaju stečajne mase, već zato da slijedom otkaza ugovora o radu koje će dobiti od stečajnog upravitelja radnici napokon mogu pri Hrvatskom zavodu za zapošljavanje ostvariti pravo na naknadu zbog nezaposlenosti.
Sindikat je još 2. prosinca prošle godine zamolio predsjednika Nadzornog odbora i predstavnika vlasnika Uzora i Tekstil Uzora Brunu Orešara da pridonese sklapanju sporazuma između sindikata i tih dviju tvrtki, kojim bi osigurali nastavak poslovanja, redovitu isplatu plaća u 2011., kao i dinamiku obročne isplate dugova radnicima.
Dugovi po osnovi bruto plaća vuku se godinama, a dugovi neto plaća još od kolovoza 2010. Kako do sklapanja sporazuma nije došlo, a Orešar je nedostupan za radnike makar i za kratki telefonski razgovor, nema više nikakva razloga da mu radnici vjeruju i nastavljaju agoniju rada bez plaće, kaže se u priopćenju.
Prošlog tjedna sindikat se obratio i splitskom gradonačelniku Željku Kerumu zamolivši ga da sukladno mogućnostima pomogne radnicima Uzora i Tekstil Uzora odobravanjem prava na besplatno korištenje gradskog prijevoza, te kroz gradske fondove za socijalne namjene.